MC i Lund

ecke78

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
GSXR 750 -96
Ska börja plugga i Lund i augusti, hur mycket lås måste man ha på hojen för att få ha den kvar? Bor nu på ett ställe där man i stort sätt kan lämna nyckeln i.

Mvh
/Erik

OBS!! SÖKER BOSTAD I LUND, ALLT AV INTRESSE :Bugar

Whiplash

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
FireBlade
ecke78 skrev:
Ska börja plugga i Lund i augusti, hur mycket lås måste man ha på hojen för att få ha den kvar? Bor nu på ett ställe där man i stort sätt kan lämna nyckeln i.

Mvh
/Erik

OBS!! SÖKER BOSTAD I LUND, ALLT AV INTRESSE :Bugar

Välkommen till skåneland!

Skulle vilja säga att det beror lite på var du kommer att bo.. Hade en tjejkompis ute på Delphi (där nästan alla studenter bor..jäkligt bra fester dock :fyllisar ) som fick sin hoj stulen. Hon hade styr o skivbromslås vad jag kommer ihåg. Skulle nog rekommendera en kedja modell större om du hamnar där ute..

Lycka till med pluggandet o kom ihåg det viktigaste: det finns omtentor, inte omfester :yoparty

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamma Fazer
Lund

Skall du plugga ?

Isåfall är det ändå ganska lugnt, om du skall bo på studentbostadsområdena som finns. Har bott på ett gäng och för det mesta fått ha grejjerna ifred. Visst, några kapell har gått åt, och nån enstaka repa, men annars har det varit lugnt. Känner till ett par hojjar som blivit stulna från områdena iof, men det är på 6 år, så då är det inte så mycket.

Studenter må vara fulla och jävliga, cyklar snos för att man inte orkar gå från festen osv osv. Bågar skall det provsittas på, men inte mer. Sedan vågar inte folk sno bågar när det är folk uppe dygnet runt.

De flesta bågar brukar stå på ett och samma ställe också, det ger lite extra säkerhet.

Bor du inte på de stora studentställena så är det som vilken kriminell håla som helst, dvs du måste antingen låsa in hojjen, eller svetsa fast det i en buss för att folk inte skall sno den!

Men välkommen till det seriösa krökandets hemland !

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag har garage 3 km ifrån Lund, en MC plats finnes

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Kanske också ska till Lunda. ligger som 38 på reserven till civilekonomutbildningen. Kommer jag in hör jag av mig. Kommer jag inte in hamnar jag i Uddevalla :)

lotuz

Snart återfallare
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Hus..
Bor i Sparta, marklägenhet.. har alltid förvarat hoj straxt utanför lägenheten .. alternativt inomhus.. beroende på då gällande försäkring och hoj.. senast var det någon som fick hoj stulen i det allmäna mc/cykelgaraget dit vanliga lägenhetsnyckeln går. Detta efter att han haft mc'n ståendes i flera säsonger mellan två höghus och provar på mc garaget en kort stund..

Det finns en hel del mystiska figurer på nätterna runt i kring garagen här på Sparta (studentområdet bredvid ekonomihögskolan..) .. Delphi har ganska duktigt med lägenhetsinbrott osv också.. dock har jag ingen koll på hur de löser mc garage där..

http://w1.sydsvenskan.se/Article.jsp?article=10080165

ecke78

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
GSXR 750 -96
Boendet

Tack för alla tips!

Hur är det med boende, jag har ställt mig i kö på AF-bostäder men jag ligger inte direkt bra till, typ 30 i kön. :confused: Har mailat massor men får knappt några svar.... verkar minst sagt ansträngt läge. :( Är det någon som har något tips så gör ni mig en jättetjänst om ni hör av er till mig. Jag vore oerhört tacksam. :Bugar

Mvh
/Erik
erik@ktv.dorotea.se

gsx750f_johan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsx750f
Skulle du inte hitta någon lägenhet i lund så kan du flytta tillfälligt till någon annan stad under tiden du letar lägenhet till exempel landskrona (vist landskrona har inte det bästa ryktet men det är bra pendlingsavstånd till lund samt lätt att få lägenhet i bra områden + bredbandsbolaget är ju inte helt fel)

http://beskriv.bovision.se/objcard/objcard.aspx?OBJGUID=47124213&OBJTYPE=CMBoLgh&mi=4476 (med risk för havsutsikt)

http://beskriv.bovision.se/objcard/objcard.aspx?OBJGUID=47115110&OBJTYPE=CMBoLgh&mi=4476

http://beskriv.bovision.se/objcard/objcard.aspx?OBJGUID=47098915&OBJTYPE=CMBoLgh&mi=4476

http://beskriv.bovision.se/objcard/objcard.aspx?OBJGUID=47123065&OBJTYPE=CMBoLgh&mi=4476

http://beskriv.bovision.se/objcard/objcard.aspx?OBJGUID=47124530&OBJTYPE=CMBoLgh&mi=4476

http://beskriv.bovision.se/objcard/objcard.aspx?OBJGUID=47125172&OBJTYPE=CMBoLgh&mi=4476 (vet inte riktigt hur området är)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
cRoC skrev:
Har inte bott här länge, men ska man inte passa sig för Linero?
Nä, varför skulle man det? Linero har alltid haft oförtjänt dåligt rykte.

lotuz

Snart återfallare
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Hus..
Afbostäder.. hmm jodu.. kanske efter 4-6 månader att du ligger bra till för en bostad genom dem.. Själv hade jag tur.. 28 December lade de ut 6 st "slå till direkt" lägenheter (= lägenheter som folk egentligen skulle flyttat in i men av någon anledning inte längre ska ha och delas ut till den som är först på..) där sitter jag och klickar runt på af bostäders webbsida och har ca 1½ minut på mig att välja och vraka.. sen var de alla tagna.. det är inte lätt..

Det ska finnas lägenheter som är avsatta för nya studenter.. är det bland dessa du ligger på 30'e plats?..

att hitta något i en grannstad/by kan väl funka.. räcker med max ett halvår sen har du en lägenhet/ korridorsskyffe inne i lund genom afbostäder..

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
akora skrev:
Kanske också ska till Lunda. ligger som 38 på reserven till civilekonomutbildningen. Kommer jag in hör jag av mig. Kommer jag inte in hamnar jag i Uddevalla :)

Hoho, är 4e reserv och räknar med att komma in. Frågan är väl bara om jag vill plugga i lund??? Kommit in i Uppsala ekonomi också, vet inte vart jag vill plugga! :confused:

Vad ska trådstartaren läsa för något?

Någon som vill lobba lite för varför man vill plugga i Lund?

Söker förresten också studentbostad om någon skulle ha en extra och jag bestämmer mig för Lund som det ser ut just nu. Efter urval2 börjar febrilt bostadssökande, suger att vara reservplacerad och inte veta vart man kommer in så kan man inte söka bostad innan dess :(

lotuz

Snart återfallare
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Hus..
Villee skrev:
...

Någon som vill lobba lite för varför man vill plugga i Lund?

...

+ Längre sommar.. (känns det som..:) ) = längre mc säsong
+ Närmre till mycket!.. "stenkast" till danmark/tyskland/polen..
+ Mycket trevlig studentstad.
+ 2 mil till Malmö bland annat som erbjuder säkerligen 100 nya rätter som man aldrig hört talas om i resten av sverige.. Sverige godaste falafel hittar man inte i Uppsala.. :)

- Språket som pratas här nere tenderar vara lite svårt att förstå som nykomling.. :D

Qvint

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamma Fazer
Kan inte annat än hålla med. Lund är bara så bra... Varför skulle man annars vara kvar efter 6 år, kan ju ha o göra med att huvudet inte är så snabbt heller :)

Livet flyter ganska enkelt härnere, man krökar med fördel minst 4 dagar i veckan, gärna jobba på nation samtidigt, för då är spriten gratis. De 3 återstående dagarna kör man hoj på alla sköna vägar vi har härnere, om man inte vill festta då också!

Nackdelarna är som tidigare sagt, språket... Och till viss del buset i exempelvis Malmö. Men som student så har man egna fester, egna lokaler, egna krogar, egna clubbar, egna bostadsområden osv osv. Så man lever ganska mycket i skyddad verkstad ! På tal om verkstad så finns det gratis verkstad för alla teknologer som har ganska bra resurser.

Skall du läsa brand kommer du att ha det grymt kul, känner några som pluggat/pluggar det och de har stormtrivts.

Oroa er inte för boendet, i värsta fall får ni bo en månad i järnvägsvagnarna som finns härnere. Se det som ett äventyr, man har så mycket tid att växa upp på senare.

Välkomna till en lång semester !

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Qvint skrev:
Kan inte annat än hålla med. Lund är bara så bra... Varför skulle man annars vara kvar efter 6 år, kan ju ha o göra med att huvudet inte är så snabbt heller :)

Livet flyter ganska enkelt härnere, man krökar med fördel minst 4 dagar i veckan, gärna jobba på nation samtidigt, för då är spriten gratis. De 3 återstående dagarna kör man hoj på alla sköna vägar vi har härnere, om man inte vill festta då också!

Nackdelarna är som tidigare sagt, språket... Och till viss del buset i exempelvis Malmö. Men som student så har man egna fester, egna lokaler, egna krogar, egna clubbar, egna bostadsområden osv osv. Så man lever ganska mycket i skyddad verkstad ! På tal om verkstad så finns det gratis verkstad för alla teknologer som har ganska bra resurser.

Skall du läsa brand kommer du att ha det grymt kul, känner några som pluggat/pluggar det och de har stormtrivts.

Oroa er inte för boendet, i värsta fall får ni bo en månad i järnvägsvagnarna som finns härnere. Se det som ett äventyr, man har så mycket tid att växa upp på senare.

Välkomna till en lång semester !

Hehe, gratis sprit säger du :hihi

Mm, det där med nära och bra till kontinenten är ju kul har jag upptäckt. Och visst känns sommaren lite längre där ibland... språket ser jag inte heller som något problem då jag spenderat rätt mycket tid i Hbg på siståne och hör ingen större skillnad längre. Hur är det med själva stan då? Och någon som vet något om Ekonomiska högskolan? Vad jag sett så är det en stor klumpig byggnad som ser jäkligt trist ut? Iaf. om man jämför med en del andra trevliga byggnader närmare stadskärnan.

Eftersom jag är novisch(?) så ska jag väl ha förtur till nån lägenhet har jag hört, men har alla andra novischer nu tagit de, dvs. de som kom in på första urval, jag kan ju som sagt inte leta lägenhet förrän 8e Augusti :(

ecke78

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
GSXR 750 -96
Villee skrev:
Eftersom jag är novisch(?) så ska jag väl ha förtur till nån lägenhet har jag hört, men har alla andra novischer nu tagit de, dvs. de som kom in på första urval, jag kan ju som sagt inte leta lägenhet förrän 8e Augusti :(

Jag står i kö på AF-bostäder som har novischförtur. Trots att jag är novisch så hamnar jag på ca plats 30 när alla bokat klart. Det lär nog dröja några månader innan man får något boende via dem. Men det ska nog ordna sig på något vis men det hade varit en fördel om man vetat om det tidigare, jag hade nästan glömt bort att jag skickat in ansökan :3freak

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
ecke78 skrev:
Jag står i kö på AF-bostäder som har novischförtur. Trots att jag är novisch så hamnar jag på ca plats 30 när alla bokat klart. Det lär nog dröja några månader innan man får något boende via dem. Men det ska nog ordna sig på något vis men det hade varit en fördel om man vetat om det tidigare, jag hade nästan glömt bort att jag skickat in ansökan :3freak

Ok, det verkligt bli jäkligt i om några veckor alltså...

I värsta fall måste man väl ta och köpa nå bostadsrätt som investeringsobjekt fast trista att behöva binda sig så.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...