MC jeans, jag har testat de godkända MC jeansen

Status
Ej öppen för fler svar.

R6_wruuum

Varför låter det konstigt på 3:ans växel
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Norrköping
Hoj
R6
Jag har testat de skinnförstärkta MC jeansen från Mo"cycle jeans. Jag måste bara säga att de har överträffat alla mina förväntningar!
Jeansen är godkända att använda som motorcykel byxor av försäkringsbolag (Länsförsäkringar mfl.). Jag kollade även upp Kevlar jeansen och de är INTE godkända, det räcker inte med att bara sätta lite kevlar vid knäna sa de.

MC jeansen klarar av 9,3 sekunder. DVS. du kan glida på asfalten i 9,3 sekunder innan det nöts hål i dem.

Jeansen blir inte alls varma trots att de är förstärkta med skinn. Jeansen känns som ett par helt vanliga jeans, man glömmer bort att det är MC jeans man bär efter någon minut. Det ingår även CE-godkända knäskydd som man kan fästa på jeansen utan att det syns!

Man kan köpa dem billigt över nätet på deras hemsida www.MocycleJeans.com
 

Bifogat

  • Detail.jpg
    Detail.jpg
    140.8 KB · Visningar: 1,103
Last edited:

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Hemma
Hoj
En tung
Vad ligger priserna på?
Tyckte vissa modeller såg riktigt schyssta ut..
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
R6_wruuum skrev:
2430357 Jag har testat de skinnförstärkta MC jeansen från Mo"cycle jeans. Jag måste bara säga att de har överträffat alla mina förväntningar!
Jeansen är godkända att använda som motorcykel byxor av försäkringsbolag (Länsförsäkringar mfl.). Jag kollade även upp Kevlar jeansen och de är INTE godkända, det räcker inte med att bara sätta lite kevlar vid knäna sa de.

Skinnjeansen som är godkända kommer från ett svenskt företag som har utvecklat jeansen.

Jeansen blir inte alls varma trots att de är förstärkta med skinn. Jeansen känns som ett par helt vanliga jeans, man glömmer bort att det är MC jeans man bär efter någon minut. Det ingår även CE-godkända knäskydd som man kan fästa på jeansen utan att det syns!

HD säljer dem i alla sina butiker. Se bilder på MC jeansen här www.MocycleJeans.com

Gick du med bara för att skriva reklam för HD:s JEANS `:7peta ?

Aja verkar juh just iallfall men dom kostar väll multum.:va
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
R6_wruuum skrev:
2430357 Jag har testat de skinnförstärkta MC jeansen från Mo"cycle jeans. Jag måste bara säga att de har överträffat alla mina förväntningar!
Jeansen är godkända att använda som motorcykel byxor av försäkringsbolag (Länsförsäkringar mfl.). Jag kollade även upp Kevlar jeansen och de är INTE godkända, det räcker inte med att bara sätta lite kevlar vid knäna sa de.

Skinnjeansen som är godkända kommer från ett svenskt företag som har utvecklat jeansen.

Jeansen blir inte alls varma trots att de är förstärkta med skinn. Jeansen känns som ett par helt vanliga jeans, man glömmer bort att det är MC jeans man bär efter någon minut. Det ingår även CE-godkända knäskydd som man kan fästa på jeansen utan att det syns!

HD säljer dem i alla sina butiker. Se bilder på MC jeansen här www.MocycleJeans.com

Jag kör också med såna jeans och är toknöjd! Dem sitter verkligen som vanliga jeans och är inte speciellt mycket varmare!!
Har inte testat att vurpa i dem än (har egentligen inga såna planer på G heller...) men dem känns rejäla pga det är obehandlat denim samt 1,5mm getskinn på insidan.

Rekommenderas varmt:tummenupp

MVH
Björn
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
ladbol skrev:
2430371 Gick du med bara för att skriva reklam för HD:s JEANS `:7peta ?

Aja verkar juh just iallfall men dom kostar väll multum.:va

Läste nånstans om dom där i vintras och har förmig att priserna skulle ligga runt 1000 - 1500
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Vart fäster man knäpuckarna? :D

Jag kommer fortsätta köra i min riktiga hojbrallor..
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
lorkan skrev:
2430396 Vart fäster man knäpuckarna? :D

Jag kommer fortsätta köra i min riktiga hojbrallor..

Det sitter Knox knäskydd på insidan, inte riktigt samma sak som knäpuckar men ändå :tungan
 

Mr.Buell

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Triumph T120R-69 Chopper *såld, Fireblade-93 *såld, Flattrack Sportster *såld, Buell XB9R *såld, Buell X1-99 *såld, Yamaha Teneré-08 *såld, Moto Guzzi V7
Gustav1 skrev:
2430414 Isåfall är det väl bättre att dra på sig stället/skinnbyxorna?

Anledningen till att jag kör med såna är för att dem sitter som ett par schyssta jeans, tyckte det var mycket jobbigare att gå omkring i ett helställ!
Och jag blir inte alls lika varm i jeansen som i skinnstället!

Plus att jag tycker det är skönt att ha på sig dem om man får för sig att stanna till vid nåt centrum eller så, man smälter in bättre! (Sånt är viktigt för en sån fegis som jag!!) :D
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Det hela känns som en utséendegrej med mindre skyddsfaktor.
Inget för oss som gillar att köra hoj. :D
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Äh sånt skit tillhör piloterna på glidare och folk som tycker att man blir snyggare på hojen i jeans :D
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Gustav1 skrev:
2430437 Det hela känns som en utséendegrej med mindre skyddsfaktor.
Inget för oss som gillar att köra hoj. :D

Och när du ska köpa nytt ställ siktar du på ett sånt här?!
 

Bifogat

  • 8899484698.jpg
    8899484698.jpg
    32.5 KB · Visningar: 571

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Nova skrev:
2430445 Äh sånt skit tillhör piloterna på glidare och folk som tycker att man blir snyggare på hojen i jeans :D
Tror nog det är mer fåfänga bland raceställ gänget..

"Kolla på mig, jag ser ut som Rossi!!"

Samtidigt som de blir frånkörda av en gubbe i jeans på en "touringhoj" (jag).. :arsele
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
R6_wruuum skrev:
2430357 Jag har testat de skinnförstärkta MC jeansen från Mo"cycle jeans. Jag måste bara säga att de har överträffat alla mina förväntningar!


HD säljer dem i alla sina butiker. Se bilder på MC jeansen här www.MocycleJeans.com

Nice! Vart kan man köpa dom jeansen? Finns dom bara hos HD återförsäljarna eller?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top