MC jeans, jag har testat de godkända MC jeansen

Status
Ej öppen för fler svar.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Kan mycket väl tänka mig sådana jeans. Får önska mig det i födelsedagspresent eller nått:)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
R6_wruuum skrev:
2430357 Jag har testat de skinnförstärkta MC jeansen från Mo"cycle jeans. Jag måste bara säga att de har överträffat alla mina förväntningar!
Jeansen är godkända att använda som motorcykel byxor av försäkringsbolag (Länsförsäkringar mfl.). Jag kollade även upp Kevlar jeansen och de är INTE godkända, det räcker inte med att bara sätta lite kevlar vid knäna sa de.

Skinnjeansen som är godkända kommer från ett svenskt företag som har utvecklat jeansen.

Jeansen blir inte alls varma trots att de är förstärkta med skinn. Jeansen känns som ett par helt vanliga jeans, man glömmer bort att det är MC jeans man bär efter någon minut. Det ingår även CE-godkända knäskydd som man kan fästa på jeansen utan att det syns!

HD säljer dem i alla sina butiker. Se bilder på MC jeansen här www.MocycleJeans.com

Testade du att krasha med dom också?
 

Briljanto

Yamaha - Touching Your Heart
Gick med
26 Oct 2005
Ort
Härnösand (eg. skåning)
Hoj
*Såld...
Gustav1 skrev:
2430414 Isåfall är det väl bättre att dra på sig stället/skinnbyxorna?


Absolut, jag kör alltid i Skinn..

men det finns de som kör i Jeans, och då är det väl bättre att de kör i dessa jeansen?

Och det är ju ett alternativ om man tex kör och handlar med hojen, eller pendlar till jobb och inte vill dra av på skinnstället hela tiden..
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
vill oså ha..
när mina str pajar slår man till :)
 

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Hos fingert
Hoj
CC Dominator
fattar inte.. om man äna skall dra på sig något annat än vanliga jeans vid hojåkning, så är det väll bättre att dra på sig riktiga skydd..

sedan kan man ju ställa sig frågande till argumentet att man kan ha dom om man skall på bio eller till en polare..

föreställ er följande scenario..

med tjej på bio.. efterföljande sexuella aktiviteter..mums vilken härlig pungsvett du har säger tjejen..

film med polarna.. sittande i soffan. efter ett par timmar... fan vad det luktar pungsvett här säger en av dina vänner..

net inte men det känns osm att även om du har jeans så har ud trots allt getskinn på insidan.. och det kan inte vara häligt för rövasmöret..

sen är ju frågan vill man ramla i dom ... kör riktiga grejor istället..
 

Green

Dirty South
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
SixDirtySix
jag kör med vanliga jeans för tillfelligt.. o jag hade gärna tagit på mej ett par såna jeans.. skinnbrallor e klumpiga o stela.. körde med det för... men sen klippte läkaran upp det.. så hade jag inget att köra i mer än jeans.. o det gillar jag..så mo´jeans får det nog bli:tummenupp
 

Airborne

Careful with that axe Eugene
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
929 '00
Har helställ, kör med jeans ibland när jag pendlar till jobbet, gör kundbesök mm. Inte alltid PowerRanger looken funkar. Om man endast nöjeskör förstår jag resonemanget att det är dumt köra med dessa. Men nu är det så att vissa använder sin hoj som transportmedel också :7peta Jag lär garanterat skaffa mig ett par så man slipper försäkringsstrul (och skrap) om jag åker i backen med jeans.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Snygga och vettigare än att åka i vanliga jeans vid t.ex. kortpendling. Måste kollas upp, speciellt om jag gör som jag tror: köper motard och har som "moped" i stan.
 

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -98
As schyssta brallor. Ska lätt skaffa mig sådanna. Om inte så kan man ha dem på vintern så slipper man långfjölingarna. Det kan bli så kallt här uppe i norrland
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Tycker det är bra att det finns nått säkert alternativ till skinnstället! finns ju tillfällen då man använder hojjen till transport då kan det va skönt att slippa gå i skinnstället!
 

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Segeltorp, Stockholm
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
wannagofast skrev:
2430455 Tror nog det är mer fåfänga bland raceställ gänget..

"Kolla på mig, jag ser ut som Rossi!!"

Samtidigt som de blir frånkörda av en gubbe i jeans på en "touringhoj" (jag).. :arsele


:hihi :hihi :hihi Så sant så sant...
 

Ducceniclas

Ny medlem
Gick med
21 May 2006
Ort
Aspudden (Sthlm)
Hoj
Utan hoj...
Icon har ju också ett par schyssta modeller men inga som säljs i sverige vad jag vet. Blir till att köpa på nätet till nästa säsong :D
 

R6_wruuum

Varför låter det konstigt på 3:ans växel
Gick med
3 Sep 2006
Ort
Norrköping
Hoj
R6
Det handlar mer om stil (säkerheten ser jag som ett +), att kunna köra i ett par grymma jeans med en snygg mc jacka...liksom man kör ju ändå i jeans många gånger och varför inte köra i ett par jeans som är säkra.

hehe och dessutom är det alltid lika kul att börja en disskusion med knuttar om att det är helt OK att köra i jeans...några minuter in i diskussionen visar man att det är godkända jeans man bär och skrattar åt alla som knappt tror ögonen hehe
 
Last edited:

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
fan va nice, blir att gå på HD-butik imorgon.

blir nog såna, HM:s jeans ligger ju bättre i pris men håller ju inte för lite grepptejp eller asfalt. jag återkommer om en vecka om vi har tur med kvalitetstestet :näsblod

jojjeman, va fick du prisuppgiften ifrån?
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
R6_wruuum skrev:
2430357 Jag har testat de skinnförstärkta MC jeansen från Mo"cycle jeans. Jag måste bara säga att de har överträffat alla mina förväntningar! ...

Har inte sett den så här kommer kärringfrågan: Hur är det med tvätt/slitage och sådant? :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top