MC Kläder/köra till jobbet

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
Hur fasen gör ni andra?

Har ett berikställ där jag kan ha tröja under, men byxer kan jag glömma att ha på mig när jag drar på mig läderbyxan!

Det skulle bli så jävla varm med så jag var tvungen att krama ur jeansen efter jag anlänt till jobbet.:arsele

Hur gör ni andra? Drar ni på er stället och byter om till vanliga kläder på jobbet eller kör ni bara i MC-jacka? (behöver bara köra i stan för att komma till jobbet).

Hondajunkie

Stoned
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
1800
Skinnställ och tar med mig kläder i ryggan för att byta om till på jobbet.

Alternativt STR-jeans och skinnjacka (även om de där jeansen säkert inte håller för en vurpa. försöker köra extra försiktigt med endast dessa på). Eller skinnjacka och allvädersbyxor över jeansen.

Kör alltid i stövlarna, och tar andra skor med mig i ryggan.

bobbylito

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
900 Hornet
När jag kör till jobbet så struntar jag ofta i byxorna, och kör i jeans.

Jacka, handskar mm är på.

Visst är det fel, men jag kör också bara i stan och sällan över 60 km/h. Busköra gör jag hellre på helgerna, och då är komplett utrustning givetvis på.

Om man vurpar?? Man kan inte vara 100% hela tiden. Jag åker även vanlig trampracer (typ Vättern). Då sitter jag i mina (sexiga? :yoparty ) cykelkläder, och är ofta uppe i 60 km/h i nedförsbackar. Då hade jag varit glad för ett par jeans om jag vurpat :D
Blir jag överkörd av en bil hade nog inte skinnbrallorna hjälpt :va

meshboy

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
R1-04
När jag kör till jobbet så struntar jag ofta i byxorna, och kör i jeans.

Jacka, handskar mm är på.

Visst är det fel, men jag kör också bara i stan och sällan över 60 km/h. Busköra gör jag hellre på helgerna, och då är komplett utrustning givetvis på.

Om man vurpar?? Man kan inte vara 100% hela tiden. Jag åker även vanlig trampracer (typ Vättern). Då sitter jag i mina (sexiga? :yoparty ) cykelkläder, och är ofta uppe i 60 km/h i nedförsbackar. Då hade jag varit glad för ett par jeans om jag vurpat :D

Jag kör också i jacka, hjälm handskar, ska kränga på mig stövlarna också, lite jobbigt att jag kör i ett parti där det är 90 km/h och då känns det inte bra utan mina läderhosen... Tror det blir ryggsäck med ombyte ändå... även fast det tar sån jävla tid att byta om.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Allvädersställ,ur med fodret och på med byxor istället.

Inte hela världen om det kommer en liten regnskur heller,håller hyfsat torrt på insidan.

Fuskar och kör med arbetsskor isf stövlar när jag pendlar,tar det ju lite lugnare när jar pendlar,en liten rygga med allt annat nödvändigt i,mackor vatten passerkort nycklar extra strumpor om det regnar och papper som behövs.

Henrik

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Jag gör praktik på kontoret på ett medelstort företag just nu. Har eget kontor med telefon och dator och hela köret minsann! :)

I början hade jag kavaj, snygga jeans och svarta skor och smälte in ganska bra bland den övriga personalen. Sedan mc-säsongen dragit igång har stilen dock förändrats något. Eftersom jag inte får plats med kläder under skinstället, och jag inte gillar att köra med rygga så har jag dragit runt på på kontoret i t-shirt och badbyxor och utan skor. Så nu får jag bara hänga med städpersonalen... :(

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Jag gör praktik på kontoret på ett medelstort företag just nu. Har eget kontor med telefon och dator och hela köret minsann! :)

I början hade jag kavaj, snygga jeans och svarta skor och smälte in ganska bra bland den övriga personalen. Sedan mc-säsongen dragit igång har stilen dock förändrats något. Eftersom jag inte får plats med kläder under skinstället, och jag inte gillar att köra med rygga så har jag dragit runt på på kontoret i t-shirt och badbyxor och utan skor. Så nu får jag bara hänga med städpersonalen... :(

Haha :tummenupp Störtskönt tycker jag :D

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
allväders med kläder under. Jag jobbar på kontor och kan ha tunna kläder under. Skor har jag på jobbet som jag byter till. Funkar fiiint.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kör ställ och hela kittet. Har uniform där dom flesta delarna ligger på jobbet och tar med mig ny skjorta i ryggan. Har 5 mil motorväg kört i jeans en gång gör inte om det!

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Fullt Rukka Goretex-ställ. Tyvärr är det ju inte mindre farligt att åka till jobbet än att vara ute och "nöjesåka". Det är ju fler galna och livsfarliga bilister i stan så jag vågar inte köra utan extra allt. :näsblod

ohoj

King Diamond
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
bt1100 bulldog
de lättaste e å byta jobb te ett där man har jobbkläder i ett skåp på jobbet,typ inom industri för då klär man ju ändå om till fångdräkter mär man ska börja jobba typ,hhmmm....:tummenupp

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
Köpt ett allväders ställ...kanon att åka till jobbet med. växte ur skinnet =( kommer ett nytt när ekonomin tillåter.

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag körde allt utom byxor och tyckte eftersom jag "bara" kör till jobbet på typ 50 vägar att man är safe...
Sen blev jag nermejad av en budbil som bytte fil. :mad:

Jag har ett par skor och jeans på jobbet nu istället, byter om när jag kommer fram.
Väskan är fylld med träningskläder och laptop samt matlåda :gnissla

Jag tänker inte fuska med skydden i framtiden.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Nix, men i alla de fall där man inte blir överkörd så är en omgång blåmärken väldigt mycket trevligare än en omgång köttfärs.

Nej, nu skall jag inte överdramatisera och jag vet ju lika väl som alla andra att det handlar om en avvägning mellan säkerhet och komfort. Men efter att ha sett på väldigt nära håll (en klasskompis) vad vanlig stadsasfalt gör med jeansklädda ben vid en kolision med bil, luftfärd och efterföljande kasning i ca 50 km/h...
Smärta. Utdragen smärta.
Den som vill får gärna köra i jeans och hoppas att inget händer, jag gör det inte.

Kläder och jobbpendling... jag kör i vanliga hojkläder, och har med "civila" kläder i bakväska på hojen. Skor har jag på jobbet, så slipper man släpa dem fram och tillbaks.

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Kör med skinn, skor har jag på kontoret, duscha kan jag göra på kontoret om det behövs. Sen kör jag antingen med ryggsäck med kläder i eller lämnar kläder på kontoret dagen innan.

Dock kör jag motorväg till jobbet och då kör jag absolut inte med jeans eller dyl.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Full utrustning på hojen och en uppsättning vanliga byxor, skor, tröja, jacka eller vad nu säsongen påbjuder på jobbet. Tar bara en minut att byta om.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Goretex med vanliga kläder under... Dojjor i ryggan eller på jobbet...
Har åkt en gång i bara jeans.. 3 km... Det räckte för att jag skulle bli nervis
och tycka att det kändes otrevligt...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tankväska från Lidl var perfekt. Den sväljer en jäkla massa. När man tar loss "väskdelen" från tanken använde rman den som ryggsäck.. Fästanordningen med magneter och en rem tar man loss på fem minuter när helgen kommer...

Rymmer skor, jeans, tröja, kavaj och laptop.. Skönt som fan att slippa ha hela klumpen på ryggen när man kör...

Dark_Messenger

Guest
Hela konceptet med skyddskläder faller ju fullständigt om man inte alltid har de på sig. Jag kör med det vanliga skitet, tar med en ryggsäck med ombyte om jag tar hojen till jobbet. Finns faktiskt inga kompromisser annars. Det är ju inte direkt så att man kan få ner vanliga paltor under skinnet (även om det gick skulle de se förjävliga ut när man kröp ur skinnstället).

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln