MC Kläder/köra till jobbet

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Allväder med skjorta under, kostym, laptop och skor i ryggsäck

Buskör på Essingeleden, Södra länken och 73:an så allt annat än fullskyddad går bort. Pendlar Ekerö - Farsta.....f*n vilken tråkig väg om man inte tar färjan och kör Bulten men då tar det en timme till.

Sen kan man ju undra vad som händer om man kraschar med 5kg ryggsäck....?
 

ridder

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Vid havet
Hoj
Yamaha R1 07 svart
Kör i vanliga kläder & ryggplatta, handskar å hjälm, tar för lång tid å kränga på stället å hinna byta om senare, viktigare för mig att få sova 15 min extra varje morgon, har bara 1 mil till jobbet.
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Jag gör praktik på kontoret på ett medelstort företag just nu. Har eget kontor med telefon och dator och hela köret minsann! :)

I början hade jag kavaj, snygga jeans och svarta skor och smälte in ganska bra bland den övriga personalen. Sedan mc-säsongen dragit igång har stilen dock förändrats något. Eftersom jag inte får plats med kläder under skinstället, och jag inte gillar att köra med rygga så har jag dragit runt på på kontoret i t-shirt och badbyxor och utan skor. Så nu får jag bara hänga med städpersonalen... :(

:tummenupp Sällan man behöver ha kostym på jobbet. Till 90% är det bara personen själv som vill känna sig lite finare/viktigare och ge sken av att han/hon har ett bra jobb, lite penisförlängareffekten. Det är kunskapen som räknas och den sitter inte i kläderna!
Tråkiga kläder på jobben (= kostym) håller på att förändras nu då den yngre välutbildade generationen växt till sig och kör en friare stil...
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Sen kan man ju undra vad som händer om man kraschar med 5kg ryggsäck....?

Jag testade det för 3 veckor sedan!
Väskan ihop med ryggplatta tog all stryk.
Utan väska tror jag nog att min nacke skulle varit rätt trasig. nu fördelades smällen till hjälm och rygga.

Dont try this at home dock :näsblod

har bara 1 mil till jobbet.

Jag har 8km.
Brukar svära att det tar tid och ork med hoj, stuva undan kapell låsa upp, på med kläder, köra 8 km, låsa hojen, byta om... helt slut.
 
Last edited:

RobRas

Guest
Nu kör jag inte mc till jobbet då jag inte finner något nöje i det hela. Tråkiga vägar och jobbigt att ta på sig skinnet för den korta biten. Men det var inte det jag ville ha sagt... Om jag kör i byn så tar jag bara på mig jackan, hjälmen och handskarna utav skydden.

Ni som predikar att man alltid ska kränga på sig skinnet oavsett hur sakta det går har ju inte annat än rätt. Men predikar ni lika mycket för moppepojkarna som kör kasst och i 80-90km/h med hjälm, badtofflor, t-shirt och badbyxor?
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag kör med jeans om jag kör till jobbet. Har allt annat på mig dock. Att ha ALLT på sig ALLTID funkar inte tycker jag.
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Ni som predikar att man alltid ska kränga på sig skinnet oavsett hur sakta det går har ju inte annat än rätt. Men predikar ni lika mycket för moppepojkarna som kör kasst och i 80-90km/h med hjälm, badtofflor, t-shirt och badbyxor?

Jag instämmer, när jag blev nermejad tänkte jag en del på om man varit en cyklist eller mopedist..
Skrapat ansikte, händer, armbåge, rygg, fötter...

Folk får köra som dom vill för det gör jag också.
Pratar bara för mig själv om mig själv.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Brukar ha riktmärket att ALLT PÅ gäller men så kommer de där 25+ C dagarna och helt plötsligt blir tanken på att sitta helsvettig i möte några timmar mindre angenäm.

Hatten av för er som alltid har allt på. :tummenupp
 

Caramon

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1
Jag kör utan byxor under och går sedan bara i kalsonger hela dagarna på jobbet!
Funkar kanon så här års, blir dock lite kyligt frammåt septemer-oktober... ;)

Lite får man ju offra för att få åka lite hoj....
 

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 500 SMR
Hmmm...
Förvånande många som inte har kalsonger på sig:va

Tur att man inte köpt beg. ställ:D
 

Tomteman

The cake is a lie
Gick med
29 Feb 2008
Ort
göteborg
Hoj
KTM 690 -11
fullt ställ och kläder skor i ryggan
man vet aldrig när vurpan är framme





.........





kanske smyger i buskarna runt hörnet....:kryckor
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Jag har ett par byxor och skor på jobbet.
Ska jag på kundbesök så anländer jag i skinnbyxor alternativt Lindstrands textil byxor. Inga problem tycker jag.
Dock kan jag förstå de som har helställ som drar sig för o åka med det till jobbet.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Haha, jag var mer moraltant/svensk för 4 år sen och mina amerikanska kollegor smålog lite åt mig då. Det går fan inte att ha rubbet på sig när det är varmt som fan och sen är det lite freedom också att känna vinden. Jag såg faktiskt dubbelt när jag tourade i Italien i 34 grader. Jag drack två stora cola på nån minut då och var fortfarande törstig :)

Brukar rulla in mig i bubbelplast och hoppas på det bästa.
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
Jag har problemet att jag bor så nära att det är löjligt att köra, cyklar på 1½ minut om ens det :näsblod

Klart man kan ju ta en omväg varje dag :D
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Kör man inte lite försiktigare och tittar en extra gång när man kör utan skydd? Vilket borde bli säkrare på ett sätt!
 

Skrap

Sugen!
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
ostbåge, plockad som en gås, neos 100 för flipflopåka
Jag kör med full utrusting, byter tröja/t-shirt och dojjor på jobbet. jeansen sitter på under stället.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top