fazerfun
Gudomlig sporthojare
GlennB skrev:Det har hänt MYCKET vad det gäller utveckling på sporthojar sen 84..
Jag körde också en RD500 för första gången förra året, (jag var spekulant, 30k kostade den),
det som förvånade mej mest var hurpass dåliga bromsarna var, framförallt efterssom när man läser om den i dåtida recensioner och liknande så hyllas alltid bromsarna som "det bästa som någonsin existerat på gatan" och "direkt från racingbanan" osv osv.. Det är bara att konstatera att det hänt en del på bromssidan också sen 84
Mitt betyg på RD500 är annars att den var väldigt ball, men inte så praktisk, jag trodde inte att den skulle vara SÅ ketchupig som den var.
Finns nog risk att jag köper en ändå dock, om jag inte får tag i en RG.
Visst har det gjort det men det är man ju liksom medveten om när man är insnöad på oldschool...min 1100 går som ett spjut rakt fram men det är klart att det frestar på gångjärnen i ramen när det börjar svänga och det kommunicerar pärlan på ett väldigt direkt sätt.
"Stora" tvåtaktsfyror är ett ylande stycke mchistoria. Klart du ska ha en RD 500
antar att du varit inne på svenska RD-klubbens sajt? där brukar det dyka upp fina ex.