MC Klassiker

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Silwer skrev:
Men det är svårt att förneka att de första aluramarna är väldigt klena, det ser du ju bara genom att titta på dem, inte så de går av eller så men ändå.
Det är ju nästan så de dragit aluminiumprofiler där andra hojar hade järnrör bara.
Sen går det givetvis att sätta på modern fjädring och däck som gör att hojen blir bättre än den var när den var ny på 80-talet, däcken kunde ju vara fruktansvärt dåliga på den tiden.

Ja ramen kanske ser klen ut, 57x30mm är aluprofileran i en GSXR 1100 86á ram. Men hur förklarar du att en GSXR 1100 86á som hade original 110-115hk på bakhjulet klarar av en turbomotor som lämnar 244hk på bakhjulet. Är det som med humlan? att den inte vet bätter, eller är det jag och dom som provat hojen min som inte fattar hur dåligt hojen igentligen betersig???????
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
De har dålig vridstyvhet och det är väl ingen hemlighet, det är förstås inte så den går av pga av effekten.
Sånt här har ju ändrat sig med åren, nu minns jag inte hur många procent större en aluprofil måste vara än en av järn för att de ska vara likvärdiga, men skillnaden är stor.

Tillverkarna lägger en hel del kraft på att få vridstyva ramar och man kan väl säga att det började med FZR deltaboxram som var ett steg åt rätt håll.
De äldre gsxrerna hade nog mest aluram pga låg vikt, var det 9 kilo ramen vägde på en sån där 750?
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Silwer skrev:
De har dålig vridstyvhet och det är väl ingen hemlighet, det är förstås inte så den går av pga av effekten.
Sånt här har ju ändrat sig med åren, nu minns jag inte hur många procent större en aluprofil måste vara än en av järn för att de ska vara likvärdiga, men skillnaden är stor.

Tillverkarna lägger en hel del kraft på att få vridstyva ramar och man kan väl säga att det började med FZR deltaboxram som var ett steg åt rätt håll.
De äldre gsxrerna hade nog mest aluram pga låg vikt, var det 9 kilo ramen vägde på en sån där 750?


Du menar att 244hk och 220-230nm i vrid inte vrider ramen mer än original effekt? (110hk /100nm)

Och hur mycket bätte är en FZR än en GSXR? inte ett dugg bättre, den borde vara mycket bättre än den gammeldax GSXRén, Delta boxram , vattenkylning, 5ventiltopp och downdraftförgasar men det mesta av dom nymodigheterna bara kronlade till det. En intressant sak är att om man läser Bike så vinner FZRén alla tester över GSXRén även effekt och ax. Och hur ofta har en FZR kört ifrån GSXR?

Jag tror inte det är ramarna som flexar på gammelhojar.
Det finns flera exempel på gammelhojar som med modifieringar av blivit betydligt bättre.

Min gamla Katana, den började själv pendal i 135km/t om man hade det minsta slitna däck och om man vågade fortsätta gasa så slutade det och åter kom vid 190-205km/t och då var det inte kul att sitta på hojen.
På den förstärkte jag baksvingen och då var det problemet borta.

Silver Zás GPZ har blivt avsevärt mycket bättre med stötdämpar och gaffelfjäderbyte.

Katanakurres Katana 1570cc har moderna hjul och Öhlinare och den går hyfat på vägen.

Silwer jag btycker denna diskution verkar bekant jag tror vi har diskuterat detta tidigare ett par ggr, en fråga bara vad grundar du din teori på? Allas våran allsmäkte tidning BIKE???????? eller egna försök???

Jag ger mig inte jag kommer att på min Katana åka med orginal ram utan förstärkningar men jag kommer att byta ut sving gaffel hjul, stötdämpare.

Men om du ifortsättningen fortfarande vill tro att gamlahoj ramar är gjorda av gångjärn och gummi så går ddet bra för mig.

Jag tror det här är ett jobb för Mythbusters,
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ingen som har en ram o testa :tungan
jag tror oså äldre gixxer ramar e mer "flexibel" men jag tror ju bara,, vet ej..bror min ägde en gixxer 750 av 85 årsm...prova den ytterst lite så jag vet inget bra men den kändes ok...han själv tycke de va mycke fladder..han var väl omkull ett par ggr med den men de enda som paja va bakramen men de gör dom ju på nya hojar oså. :rolleyes:
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
gixxer_1255 skrev:
En intressant sak är att om man läser Bike så vinner FZRén alla tester över GSXRén även effekt och ax. Och hur ofta har en FZR kört ifrån GSXR?


Bike är köpta...Yamaha måste ha pröjsat dom :hihi . Det är ju inte ovanligt att Yammorna höjs till skyarna menar jag, oavsett konkurans.
Menar då inte att Yamaha är en på nåt sätt sämre hoj än nån annan. Men om man sen läser andra "fakta" tidningar såsom t.ex engelska motsvarigheten till Bike eller liknanade så är det ofta dom är av en helt annan uppfattning än svenska Bike.
Å att Nordström är riktigt Yamaha frälst vet väl alla.
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
ozeo skrev:
ingen som har en ram o testa :tungan
jag tror oså äldre gixxer ramar e mer "flexibel" men jag tror ju bara,, vet ej..bror min ägde en gixxer 750 av 85 årsm...prova den ytterst lite så jag vet inget bra men den kändes ok...han själv tycke de va mycke fladder..han var väl omkull ett par ggr med den men de enda som paja va bakramen men de gör dom ju på nya hojar oså. :rolleyes:

GSXR 750 85 hade en bakstötdämpare som var tok-kass, sätt en Öhlinare bak och byt till 17tums fälgar från en nyare GSXR och montera en Öhlinstyrdämpare och den blir flera 100% bättre.

Ett förtydligande, jag menar inte att gammelhojarna med några gaffebyten och hjulbyten blir lika bra som nya R1, GSXR K5 och R6ór. Men dom blir helt ok att köra.
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
gixxer_1255 skrev:
Silwer jag btycker denna diskution verkar bekant jag tror vi har diskuterat detta tidigare ett par ggr, en fråga bara vad grundar du din teori på? Allas våran allsmäkte tidning BIKE???????? eller egna försök???

,
Nej, jag har nog aldrig haft några diskussioner med dig tidigare, vad jag minns.
Utvecklingen går framåt om man inet ser detta så bör mna prova lite nya hojar så man vaknar.
Bike var en bra tidning på 80-talet idag tycker jag det är en skittidning så den läser jag inte överhuvudtaget.

FZR1000 var en ett steg modernare hoj helt enkelt, ett litet steg men ändå ett steg, idag är det en gammal hoj och inget man kan säga är som en ny, de tog ett steg med sin ram och det ledde till att alla supersportjapanska hojar har den typen av ramar idag, vaggramen gick i graven.
FZR1000 av äldre modell är jämförbar med en gsxr1100 av äldre modell, det finns inga enorma prestanda skillnader mellan dem, men FZR var en modernare hoj för att den kom ett par år senare.

Jag körde mot FZR100 hojar med min gammla gsxr och de gick fortare än min tex, men alltså jag försöker ju inte få till ett yamaha mot suzukikrig, jag avskyr märkesblindhet

Förstår inte din ilska alls tyvärr, jag rackar inte ner på din hoj, men man får inte bli blind och mena att en 86-87 GSXR är lika bra som en modern hoj.

FZR visade sig ju ha problem den med och förnyades efter några år, båda modellerna är idag helt borta ersata av en helt annan typ av sporthoj som är kort och kompakt.

Jag har inget emot att du gillar din hoj, jag har ägt en GSXR1100 87a så jag vet iaf vad det rör sig om.
Dessutom skrev jag ju att du kan få en sån gamal hoj att bli bättre än när den var ny genom att fjädringskomponenter har förbättrats så mycket och även däcken.
Men ramen är som den är, nämligen något som var modernt i mitten av 80-talet.

Jag har själv en mycket sämmre hoj än dessa en cb1100 och ja den är vobblig på riktigt, jag inbillar mig inget annat heller, äldre hojar har ju sin charm de med men jag kommer aldrig inbilla mig att de är lika som nya.
 
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Silwer skrev:
Nej, jag har nog aldrig haft några diskussioner med dig tidigare, vad jag minns.
Utvecklingen går framåt om man inet ser detta så bör mna prova lite nya hojar så man vaknar.
Bike var en bra tidning på 80-talet idag tycker jag det är en skittidning så den läser jag inte överhuvudtaget.

FZR1000 var en ett steg modernare hoj helt enkelt, ett litet steg men ändå ett steg, idag är det en gammal hoj och inget man kan säga är som en ny, de tog ett steg med sin ram och det ledde till att alla supersportjapanska hojar har den typen av ramar idag, vaggramen gick i graven.
FZR1000 av äldre modell är jämförbar med en gsxr1100 av äldre modell, det finns inga enorma prestanda skillnader mellan dem, men FZR var en modernare hoj för att den kom ett par år senare.

Jag körde mot FZR100 hojar med min gammla gsxr och de gick fortare än min tex, men alltså jag försöker ju inte få till ett yamaha mot suzukikrig, jag avskyr märkesblindhet

Förstår inte din ilska alls tyvärr, jag rackar inte ner på din hoj, men man får inte bli blind och mena att en 86-87 GSXR är lika bra som en modern hoj.

FZR visade sig ju ha problem den med och förnyades efter några år, båda modellerna är idag helt borta ersata av en helt annan typ av sporthoj som är kort och kompakt.

Jag har inget emot att du gillar din hoj, jag har ägt en GSXR1100 87a så jag vet iaf vad det rör sig om.
Dessutom skrev jag ju att du kan få en sån gamal hoj att bli bättre än när den var ny genom att fjädringskomponenter har förbättrats så mycket och även däcken.
Men ramen är som den är, nämligen något som var modernt i mitten av 80-talet.

Jag har själv en mycket sämmre hoj än dessa en cb1100 och ja den är vobblig på riktigt, jag inbillar mig inget annat heller, äldre hojar har ju sin charm de med men jag kommer aldrig inbilla mig att de är lika som nya.

Var skrev jag att gamla hojar är lika bra som nya????????????????
Hoppas att du har rätt, att det är ramen som är den stora boven. Det innebär att jag genom att byta fel delar förbättrat hojen avsevärt, om jag nu istället förstärker ramen så blir hojen onödig bra.

(Går det som jag hoppas så blir min nästa hoj en gammal Honda, som inte kommer att modifieras)
 
Last edited:

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
gixxer_1255 skrev:
Var skrev jag att gamla hojar är lika bra som nya????????????????
Hoppas att du har rätt, att det är ramen som är den stora boven. Det innebär att jag genom att byta fel delar förbättrat hojen avsevärt, om jag nu istället förstärker ramen så blir hojen onödig bra.
Lugn nu pojkar! Inte bli osams om gamla hojar! Ni har rykt ihop om småsaker. Skit i detaljerna och ni är sams igen!

Min personliga åsikt om ramar:
FZR har en ram som har bättre förutsättningar än vaggramen, den har en nästintill rak (från sidan sett) balk från styrhuvud till sving, något som kom på alltfler hojar senare och som finns på alla sporthojar idag. En vaggram kan aldrig bli lika styv (vid samma vikt).

Roger:
Styvhet i den mening vi menar här berörs nog inte så mycket av motoreffekt. Styvheten handlar nog mer om styvhet vid nedlägg, dvs om båda tofflorna behåller sina inbördes vinklar vid sidobelastningar. Alltså huruvida tofflorna kommer att "spåra" under sidobelastning. Vilken ram som helst (nästan) är styv nog att hantera massor av motor så länge man åker rakt fram.
Ett exempel från verkligheten:
Jag hade en gång en KLR 650 med "nästan gatdäck" och min polare hade en gammal CBX. Vi åkte gata som fan med dessa härkar. Båda hojarna pendlade och vobblade rätt friskt under stora nedlägg. Andra förare som åkte bakom sade att hojarnas hjul (som spårade bra rakt fram) "skiftade plats", dvs omväxlande var fram- och bakhjul i inner- respektive ytterspår. Allt detta är berättat för mig, jag hade alltså inte möjlighet att själv se hur det såg ut men jag tror på mina polare. Och nej, jag hade inte tid att detaljstudera CBX:en, jag hade ju fullt sjå att hänga av han. :tummenupp (dvs i böjarna, på rakorna hade man inte så mycket att säga till om).
Sålunda, dessa ramar (eller låt mig säga "chassien", dvs ramar, gafflar, svingar med mer) var alltså inte styva nog att hålla tofflorna på plats under nedlägg så att säga. Däremot tror jag att de skulle kunna hantera massor av pållar rätt fram.
 

Silver Z

Tidsresenär
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Boden
Hoj
Kawasaki Gpz 1100 Evo-84
Ramdiskussionen är egentligen ganska ointressant eftersom att det går att förbättra en äldre MC så pass mycket genom att byta fjädringskomponenter och fälgar så att den blir helt okej för gatbruk. Förstärkning och förändring av ramen behövs enligt mig enbart i tävlingssammanhang, inte på gatan! Jag förstår att "bägaren rinner över" för Roger på grund av att det har blivit mer eller mindre standard att anse Suzukis perimeter ramar är den stora "boven" för en gammal R's dåliga vägegenskaper. Åratal av misskötsel av ägarna tror jag är en betydligt större anledningen till att en gammal R-hoj har kass väghållning. Utvecklingen går framåt som den skall göra, det vore verkligen sorgligt om en 2005 inte vore betydligt bättre än en 1985 i motorcykelvärlden!
 
Last edited:

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Jag ger mig, jag skall inte komma med sådana häpnadsväckande och omvälvande teorier som att gamla GSXRár inte har mjuka ramar. Vi bestämmer att allt är som för, gamla hojar har mjuk ram och i synnerhet gamla GSXRár. Nu känns det väl bättre?
 

Silver Z

Tidsresenär
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Boden
Hoj
Kawasaki Gpz 1100 Evo-84
gixxer_1255 skrev:
Jag ger mig, jag skall inte komma med sådana häpnadsväckande och omvälvande teorier som att gamla GSXRár inte har mjuka ramar. Vi bestämmer att allt är som för, gamla hojar har mjuk ram och i synnerhet gamla GSXRár. Nu känns det väl bättre?
Vi kan väl säga att de gamla perimeter ramarna har en inbyggd flexibilitet som även de moderna ramarna har numera för väghållningens skull. :D Cirkel är sluten! Nu känns det i alla fall bättre för mig men det är kanske för att det är helg och jag har :fyllisar .
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Silver Z skrev:
Vi kan väl säga att de gamla perimeter ramarna har en inbyggd flexibilitet som även de moderna ramarna har numera för väghållningens skull. :D Cirkel är sluten! Nu känns det i alla fall bättre för mig men det är kanske för att det är helg och jag har :fyllisar .

Gammla hojar är ju jättekul, tråkigt att ni är så aviga.
Defekter är ju charm på sitt sätt, tyker jag iaf.
Trist att att det ska vara sånt liv.
 

Silver Z

Tidsresenär
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Boden
Hoj
Kawasaki Gpz 1100 Evo-84
Silwer skrev:
Gammla hojar är ju jättekul, tråkigt att ni är så aviga.
Defekter är ju charm på sitt sätt, tyker jag iaf.
Trist att att det ska vara sånt liv.
Aviga :confused: Då har du nog missuppfattat mig. Jag tycker oxå att vissa saker hos en gammelhoj tillhör dess brutala charm som t. ex vibrationer, att den inte gillar att svänga, dåliga bromsar o.s.v. Vissa förändringar kan man alltid göra men man skall inte försöka att göra om en 80-talare till en 2000-talare. Varför skulle man göra det? Varje MC- modell och årsmodell har sina egenheter, liksom vi har olika personligheter och det är ju perfekt! Detta gör att vi kan köpa en hoj som passar oss, den behöver inte passa alla andra.
Jag tar inte illa upp ifall någon tycker att jag har en ful eller kass hoj. Tyvärr blir det ofta lite dålig stämning ifall man kritiserar någons hoj. Det här behöver inte vara något forum för "inbördes beundran" men vi kan väl försöka att hålla kritiken någorlunda saklig.
 
Last edited:

LCF

Medlem
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Lapplands Sydport
Hoj
2018 Yamaha Tracer 900 GT 2003 Yamaha BT1100 Bulldog
Silver Z skrev:
Tyvärr blir det ofta lite dålig stämning ifall man kritiserar någons hoj.
Det där är som en gubbe sa i min snöskoterklubb.
Du kan säga att jag har en ful fru men fan tar dig om du klagar på min snöskoter :hihi
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
LCF skrev:
Det där är som en gubbe sa i min snöskoterklubb.
Du kan säga att jag har en ful fru men fan tar dig om du klagar på min snöskoter :hihi

Nja det är inte riktigt de det handlar om.
Det jag retar mig på är bara för att "man har hört" eller "det ser ut som" så är det så. Jag har åkt och skruvar i gamla GSXRár i drygt 10år tid och hunnit prova en hel del olika varianter av chassikomponenter.

Jag har provat 4 olika framgafflar, 3 stötdämpare, 2 baksvingar, 4 uppsättningar fälgar, 5 varianten av bromsskivor, 4 olika frambromsok, 3 frambromscylindrar.
Så lite hoppas jag att jag lärt mig genom åren.

Och sedan är inte allt svart eller vit, jag sa att tidiga GSXRramar är inte lika mjuka som rycktet säger. Det tolkas som om det har aldrig tillverkats något mer vridstyvt än GSXRramar! Så i fortsättningen så kommer jag att hålla mina teorier för mig själv så att inte världsbilden blir rubbad för någon.
Nu vill jag bara be om ursäkt för att jag förstörde denna tråd.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
gixxer_1255 skrev:
Nja det är inte riktigt de det handlar om.
Det jag retar mig på är bara för att "man har hört" eller "det ser ut som" så är det så. Jag har åkt och skruvar i gamla GSXRár i drygt 10år tid och hunnit prova en hel del olika varianter av chassikomponenter.

Jag har provat 4 olika framgafflar, 3 stötdämpare, 2 baksvingar, 4 uppsättningar fälgar, 5 varianten av bromsskivor, 4 olika frambromsok, 3 frambromscylindrar.
Så lite hoppas jag att jag lärt mig genom åren.

Och sedan är inte allt svart eller vit, jag sa att tidiga GSXRramar är inte lika mjuka som rycktet säger. Det tolkas som om det har aldrig tillverkats något mer vridstyvt än GSXRramar! Så i fortsättningen så kommer jag att hålla mina teorier för mig själv så att inte världsbilden blir rubbad för någon.
Nu vill jag bara be om ursäkt för att jag förstörde denna tråd.


Måste bara "flika" in lite här...
Jag tror Gixxer 1255 menar såhär.
Att, visst en ORGINAL gammelgixx är inte det bästa man kan ha om man vill kränga runt på serpentinvägar. Därmed inte sagt att ramen är klenare än nån annan men resten av komponenterna som sitter monterat från början på hojen kanske inte är dom mest optimala. Då, för ca 20 år sedan var dom säker det men med dagens mått mätt håller det inte i jämförelse. Om man sen däremot byter ut dessa komponenter förbättrar du din klenod avsevärt.
Jag har personligen haft viss hjälp av Gixxer 1255 när jag byggde om min gammelgixxer (inte i min ägo längre). Inget superextremt men ändock en hel del modifieringar, och jag kan bara säga att det som Gixxer 1255 rekommenderade funkade utmärkt. Hojen blev helt annorlunda i sitt uppförande osv.

Ett litet jämförande har jag åxå. En polare till mig äger, för tillfället iaf, en Thundercat 96:a som jag har lånat ett par gånger. Jämförde man den med min gammelgixxer så måste jag säga att TC´n var betydligt sävligare att köra än klenoden. Ja, jag vet, det är ju inte samma typ av hoj osv. men det är ändock 11 år mellan hojarna...
Polaren provade även min och första kommentaren var, "fan va styv den är mot min"...( nej vi pratar inte kön här ;) )

Men, jag ska villigt erkänna att innan jag snackade med folk som hade mer kunnande än jag i ramfrågor så skulle jag ha kunnat ta gift på att det var gammelgixxrarnas "spagettiramar" som var orsaken till deras sladdriga beteende om nån frågade mig.
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
ah17 skrev:
Javisst har det hänt en del sedan 1984 men det händer också saker med grejer från 1984. Tex så blir slangar mjuka skivor slitna och belägg utbytta mot icke-original.

Garanterar att det inte var orginal Yamaha bromsklossar på den hojen du körde. Har själv blivit förstummad över skillnaden i klipp mellan rätt och fel belägg.

Slangarna var utbytta mot stålomspunna teflonslangar, så där var det nog inga problem, däremot vet man ju inte vad det satt för belägg i, sant.

Dock var ju inte bromsarna dåliga egentligen, det var väl bara det att efter att ha läst att dom var så extremt bra var det lite trist att märka att dom inte var bättre än en vanlig "touringhoj" idag..

Silwer skrev:
Gammla hojar är ju jättekul, tråkigt att ni är så aviga.
Defekter är ju charm på sitt sätt, tyker jag iaf.

Det gäller att ta gammelhojar för vad dom är, har dom sämre vägegenskaper så får man väl köra lite långsammare då, jag bryr mej inte direkt om jag blir avhängd av en modern hoj när jag kör min gsx, dels vet jag att den är många många år bakåt i utveckling, sen vet jag att jag är alldeles för rädd att göra illa mej för att tänja på gränserna..
 

Silver Z

Tidsresenär
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Boden
Hoj
Kawasaki Gpz 1100 Evo-84
GlennB skrev:
Det gäller att ta gammelhojar för vad dom är, har dom sämre vägegenskaper så får man väl köra lite långsammare då, jag bryr mej inte direkt om jag blir avhängd av en modern hoj när jag kör min gsx, dels vet jag att den är många många år bakåt i utveckling, sen vet jag att jag är alldeles för rädd att göra illa mej för att tänja på gränserna..
:crash Asfalt är hårt! Gränsen infinner sig betydligt tidigare (lägre fart) på en "gamling" så det behöver inte gå 250+ för att att kunna utforska gränsen. Numera funderar jag ibland på saker som "kom jag ihåg att skruva dit den där...?" medans jag kör! Det gjorde jag aldrig förut! :va Ja,ja man blir väl klokare (fegare) med åren. :tomten
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top