gixxer_1255 skrev:
Silwer jag btycker denna diskution verkar bekant jag tror vi har diskuterat detta tidigare ett par ggr, en fråga bara vad grundar du din teori på? Allas våran allsmäkte tidning BIKE???????? eller egna försök???
,
Nej, jag har nog aldrig haft några diskussioner med dig tidigare, vad jag minns.
Utvecklingen går framåt om man inet ser detta så bör mna prova lite nya hojar så man vaknar.
Bike var en bra tidning på 80-talet idag tycker jag det är en skittidning så den läser jag inte överhuvudtaget.
FZR1000 var en ett steg modernare hoj helt enkelt, ett litet steg men ändå ett steg, idag är det en gammal hoj och inget man kan säga är som en ny, de tog ett steg med sin ram och det ledde till att alla supersportjapanska hojar har den typen av ramar idag, vaggramen gick i graven.
FZR1000 av äldre modell är jämförbar med en gsxr1100 av äldre modell, det finns inga enorma prestanda skillnader mellan dem, men FZR var en modernare hoj för att den kom ett par år senare.
Jag körde mot FZR100 hojar med min gammla gsxr och de gick fortare än min tex, men alltså jag försöker ju inte få till ett yamaha mot suzukikrig, jag avskyr märkesblindhet
Förstår inte din ilska alls tyvärr, jag rackar inte ner på din hoj, men man får inte bli blind och mena att en 86-87 GSXR är lika bra som en modern hoj.
FZR visade sig ju ha problem den med och förnyades efter några år, båda modellerna är idag helt borta ersata av en helt annan typ av sporthoj som är kort och kompakt.
Jag har inget emot att du gillar din hoj, jag har ägt en GSXR1100 87a så jag vet iaf vad det rör sig om.
Dessutom skrev jag ju att du kan få en sån gamal hoj att bli bättre än när den var ny genom att fjädringskomponenter har förbättrats så mycket och även däcken.
Men ramen är som den är, nämligen något som var modernt i mitten av 80-talet.
Jag har själv en mycket sämmre hoj än dessa en cb1100 och ja den är vobblig på riktigt, jag inbillar mig inget annat heller, äldre hojar har ju sin charm de med men jag kommer aldrig inbilla mig att de är lika som nya.