MC-konsult i Lidköping, konkurs och nystart.

Status
Ej öppen för fler svar.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Misstänker att med en konkurs hotande runt hörnet så har säkert personal mm mått djävligt dåligt och gjort allt för att hålla skenet uppe trots stor oro om hur det hela skulle sluta.Grabben fick ju tydligen sin Harley som utlovat och historien tycks kretsa kring ett avgassystem och ett luftfilter.Naturligtvis är det ingen ursäkt att köparen blivit både lurad på dessa delar samt väldigt nonchalant bemött efter affären som man i så fall kunde rättat till omgående efter nybildandet av annan familjemedlem om man velat visa lite vettig serviceanda för en kund som köper en ny hoj.Detta tycks ju ha uteblivit totalt vilket naturligtvis är väldigt sorgligt och får mig att fundera skarpt över deras lojalitet mot kunder som lägger sin tid och kapital i denna mc affär. :va

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
KTM 990 Adventure
Som någon skrev på FB. Är man lite seriös med sina Affärer så löser man problemet lite snyggt och smidigt för att få en nöjd kund som talar väl om ens företag. Annars sprider det sig att man är en skojare. Vilket dom verkar vara.
Jag tycker man ska sprida sånt här, så att inga fler blir lurade och för att se till att folk blir mer uppmärksamma.

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
KTM 990 Adventure
Fasen, går det att få tag på dom bilderna? Har googlat röven av mig utan att lyckas. Bara en massa gammal skit:/:hihi

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Fasen, går det att få tag på dom bilderna? Har googlat röven av mig utan att lyckas. Bara en massa gammal skit:/:hihi

Jodå, det går att få tag på dom och någon lokal nolla har tydligen PhotoShop redigerat personen vid namn Lotta i XXX ställningar med andra män.Tyckte mest det var enormt smaklöst samt oerhört korkat så det saknar ord i sammanhanget. :va

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Hoj
YZF-R1
Den här historien känner jag igen och den är såpass gammal att preskriptionstiden snart nås. Inte så att jag inte kände med författaren och så när jag läste det, men det blir ett ältande som aldrig tar slut och så tröttnar man på det.

Det gällde till slut ett avgassystem och ett luftfilter !!!!! Själv har jag fått ta bra mycket större smällar i livet än så, ibland är det sundaste man kan göra att bara gå vidare i livet och inte titta tillbaka så mycket.

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Jag ville köpa en hoj av biketrade och fick då veta att det var förskottsbetalning som gällde.
Man kan säga att jag stort sett skrattade honom i ansiktet och förklarade att så gör inget seriöst företag idag 2013 och att ingen normal människa betalar på det viset längre.

Denna tråd är ett bra exempel på varför man aldrig ska betala i förskott och knappt Handpeng heller, Möjligen 10% efter noga granskning hos företaget.

Köpte sen min nya hoj på annat mer seriöst företag som hade den tjänsten att betala när hojen levereras..

Han ska vara glad att han fick sin Harley ...:glömdet

Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Den här historien känner jag igen och den är såpass gammal att preskriptionstiden snart nås. Inte så att jag inte kände med författaren och så när jag läste det, men det blir ett ältande som aldrig tar slut och så tröttnar man på det.

Det gällde till slut ett avgassystem och ett luftfilter !!!!! Själv har jag fått ta bra mycket större smällar i livet än så, ibland är det sundaste man kan göra att bara gå vidare i livet och inte titta tillbaka så mycket.
Vad är det du säger?
Hela körupplevelsen hänger ju på luft och buller när man kör HD!
Jag skulle heller aldrig acceptera om en firma blåste mig på delar man har blivit lovad.
Jag är 100 % på TS sida i detta fall och jag avskyr säljare som inte håller det dom lovar!

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag ville köpa en hoj av biketrade och fick då veta att det var förskottsbetalning som gällde.
Man kan säga att jag stort sett skrattade honom i ansiktet och förklarade att så gör inget seriöst företag idag 2013 och att ingen normal människa betalar på det viset längre.

Denna tråd är ett bra exempel på varför man aldrig ska betala i förskott och knappt Handpeng heller, Möjligen 10% efter noga granskning hos företaget.

Köpte sen min nya hoj på annat mer seriöst företag som hade den tjänsten att betala när hojen levereras..

Han ska vara glad att han fick sin Harley och se glad ut...:glömdet

Bara namnet Biketrade låter ju oseriöst.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1

Hahaha vet inte om det är sevärt men fanns lite bilder längre fram i den där fb-tråden. Tror inte att det är någon photoshop inblandat där.

Snowman89

Guest

Han ska vara glad att han fick sin Harley och se glad ut...:glömdet

Att betala hela summan i förskott kan jag hålla med om att jag aldrig skulle ha gjort.
Att däremot betala en handpenning på säg 10% trodde jag var ganska vanligt?

I alla fall om det är så att man vill ha en speciell bil/hoj som handlare måste beställa?
Så fick då jag göra när jag köpte bil, fast det kanske hade något att göra med att säljaren inte litade på mig :brinnerup

Stefan M

Have fun!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000RR & KTM 400EXC
Konkurs kan drabba ärliga och hårt arbetande människor som driver företag.

En del här verkar tro att konkurs är någon slags "easy way out". Det är det sällan.

Sluta med gnället, se till att förstå hur det funkar istället.

/Stefan

Snowman89

Guest
Konkurs kan drabba ärliga och hårt arbetande människor som driver företag.

En del här verkar tro att konkurs är någon slags "easy way out". Det är det sällan.

Sluta med gnället, se till att förstå hur det funkar istället.

/Stefan
Fast i det här fallet handlar det väl ändå inte om att företaget just gått i konkurs.
Det har ju dessutom startats upp igen med samma namn, personal samt familj som ägare.
Då kan man ju bli lite lätt purken ifall man väntade på hoj/delar/kläder som man redan beställt och de "nya" ägarna säger att de inte har något ansvar då deras (kundens) fodring ligger på det gamla, konkursade, företag.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
MC-konsult vart importör av HD i Sverige förr om åren. Vet inte varför dom blev av med agenturen men Probike tog över någon gång på 90-talet om jag inte minns fel. Probike har inte heller skött sig så himla bra alla gånger, för övrigt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende