OlleR skrev:Hm, försök låna en Hornet eller Monster 900. Iofs har jag kört en hel del motorcykel men jag tycker iaf horneten är lättkörd, betydligt lättare än R6an jag körde upp på iaf.
Hursomhelst, håll er ifrån plastraketer på uppkörningen.
Hallden2004 skrev:Jag körde upp med en ducati 750ss, världens sämsta vändradie.
Inspektören sa att han aldrig hade fixat garagevändningen med en ducce själv.
/ Självbelåten Skrytmåns
sir Urban skrev:Blir det svårare med taskig svängradie?
Har jag otur när jag tänker eller borde det inte bli lättare....
/Urban
Rolle85 skrev:Nu blev jag lite fundersam....om man har tungt mc kort får man då inte köra tex en 600cc? Eller en 125cc??
Rolle85 skrev:Nu blev jag lite fundersam....om man har tungt mc kort får man då inte köra tex en 600cc? Eller en 125cc??
sir Urban skrev:Blir det svårare med taskig svängradie?
Har jag otur när jag tänker eller borde det inte bli lättare....
/Urban
Rolle85 skrev:pjuh..
men är de nån som vet hur många meter det är mellan konerna som man ska kryssa mellan?
MBGIRL skrev:Ja det blir det. Killen gjorde en av lågfartbanorna som jag själv håller på och
övar på inför uppkörningen och det klarade han inte med rettan.
Den kunde inte svänga tillbaka in på serpentinen i en snäv sväng medan det
gick fin fint på horneten.
KalleNorton skrev:1194713Han har fel. Är man över 21 går det inte ens att ta kort för mellan.
jfhallberg skrev:2212088Hej!
Jag är ny här och tog bil och mellan mc körkort när jag var 18 år (1998), om jag har fattat rätt så får jag nu köra tung mc. Det jag tycker är konstigt är ju att man inte har skickat ut ett nytt körkort ifyllt att man får köra tung eller är det så att det kommer på nästa körkort när man måste förnya det (efter 10 år ?)
Citat:KalleNorton skrev:1194728Kostar lika mycket...
EDIT: är du 21+ så kan du inte ta mellanklass, man kan endast ta det om man är under 21, och när man har fyllt 21 så blir mellanklasskortet automatiskt tungt, du behöver inte ens göra nån till uppkörning.
Blue_F skrev:2212269Det står ju datum på körkortets baksida när du fick behörigheten. Så det är bara för den som vill kolla upp dig att räkna
Om nu inte kortet såg anorlunda ut 98 mot nu...
heimdal skrev:1194833de e väl väldigt olika från mc till mc hur hanterliga de är..
så en 500 kan väl mkt väl vara svårare å hantera än en fetare 750
Nero_jkpg skrev:1194708Han har åldern inne för tung MC men säger själv att han ska försöka ta mellan kort för att det blir billigare och lättare med uppkörning/övning.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|