Mc kraschade under polisjakt

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Hoj
R1
Tycker det är synd att man inte har tillräckligt stora cohones nog att stanna och ta sitt straff. Det är rent ut sagt pinsamt att man överhuvudtaget tänker tanken att smita när man är 20+. Jag tycker man borde ha mognat så pass mycket att det inte längre verkar häftigt att dra ifrån snuten =/ Stanna och stå upp för det du har gjort fel! Trist att de som gör sånt här drar ner hela mc-kollektivet i skiten...

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
snuten blir hårdare å hårdare, sätter in choppers i luftrummet å grejer.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tycker det är synd att man inte har tillräckligt stora cohones nog att stanna och ta sitt straff. Det är rent ut sagt pinsamt att man överhuvudtaget tänker tanken att smita när man är 20+. Jag tycker man borde ha mognat så pass mycket att det inte längre verkar häftigt att dra ifrån snuten =/ Stanna och stå upp för det du har gjort fel! Trist att de som gör sånt här drar ner hela mc-kollektivet i skiten...

Mognat? Jag stannade -03 på nynäsv med min dåvarande tjej bakpå när de vinkade in. Jag hade kört max 5 kmh snabbare än övrig traffik då Jag bytt filer från tyresöpåfarten till vänsterfilen. Bilarna körde runt 90-100, dock var det 70 där på den 4-filiga autostradan så lappen rök i 2 mån och det kostade 2500:-!!!!

Skulle Jag själv vinglat i 70 hade Jag riskerat tjejens och mitt eget liv. Jag har ingen respekt kvar för poliser jättetyväär pga en rad sjuka äventyr med rättsväsendet.

Jag har inte stannat sen dess och det har varit billigt och bra. Har inget alls med att vara ballt att göra. Är inte speciellt tufft att köra ifrån en framhjulsdriven V70 kombi pumpad med polisutrustning med en skrevraket (eller med vilken hoj som helst för den delen).

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
Hmm...
Här är ju en sak då både mc åkaren och polisen gör fel....
1. MC hojåkaren stannar inte i fartkontrollen
2. Polisens hetsjakt leder till en olycka vilket leder till
högre kostnader för samhället ex skadekostnader och rättegång osv...

D_Sundsvall

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
-01, Yamaha FZS 600
Mognat? Jag stannade -03 på nynäsv med min dåvarande tjej bakpå när de vinkade in. Jag hade kört max 5 kmh snabbare än övrig traffik då Jag bytt filer från tyresöpåfarten till vänsterfilen. Bilarna körde runt 90-100, dock var det 70 där på den 4-filiga autostradan så lappen rök i 2 mån och det kostade 2500:-!!!!

Skulle Jag själv vinglat i 70 hade Jag riskerat tjejens och mitt eget liv. Jag har ingen respekt kvar för poliser jättetyväär pga en rad sjuka äventyr med rättsväsendet.

Jag har inte stannat sen dess och det har varit billigt och bra. Har inget alls med att vara ballt att göra. Är inte speciellt tufft att köra ifrån en framhjulsdriven V70 kombi pumpad med polisutrustning med en skrevraket (eller med vilken hoj som helst för den delen).

Omoget och dumt !

njelger

Guest
Hmm...
Här är ju en sak då både mc åkaren och polisen gör fel....
1. MC hojåkaren stannar inte i fartkontrollen
2. Polisens hetsjakt leder till en olycka vilket leder till
högre kostnader för samhället ex skadekostnader och rättegång osv...

Hetsjakt?
Jobbar du på kvällstidning?

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05

håller med dig helt och hållet.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Varför ska det vara omoget att dra ifrån snuten?
Civil olydnad är fan bra i detta "rädd för allt och förbuds sammhälle"

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Omoget och dumt !

Men billigt och effektivt.

Jag har försökt få polisen att ta sjukt drågpåverkade bilister de de inte har något annat för sig och fått förklarat att Jag ska följa efter bilen och rapportera OM det händer något?!?!? samt detta helvete med Hamrén. Jag har själv inte någo behov av att bete mig som en galning alls tycker bara att de förolar lite mandat att säga till mig vad som är rätt och fel då hela kåren är rutten.

Det är min personliga deal och Jag tycker ingen ska följa den utan sina egna värderingar. Man kan göra sig av med en polis odramatiskt och snabbt utan att orsaka större fara för någon om man har is i magen och vet hur det funkar.

Hetsjakt?
Jobbar du på kvällstidning?

haha, tänkte på det också.

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....

Om det här inlägget skrevs -03 här på sporthoj hade det varit ironi, och varit ganska kul, som det ofta var förr.

Vad då för jävla kollektiv?

Bergaeus

Medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
cb 1300sa crf250x
smart kille att köra mot färjan.. vad skulle han göra..kasta hojen och simma över eller?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Om det här inlägget skrevs -03 här på sporthoj hade det varit ironi, och varit ganska kul, som det ofta var förr.

Vad då för jävla kollektiv?

Allt var bättre förr. Ironin, förgasarna, när man tillhörde de ballare/bättre förarna för att man kunde köra på bakhjulet. Dessutom var man en ung hingst på den tiden. Nu är det som en jevvla mardröm alltehopa.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Utan jakter vad ska polisen (blåbären) göra då? de e oftast enda gången dom får köra fort ju :D

O vem tycker inte om o köra fort ?

Ta en maroitet på sporthojar, varför köpa sig ett vildjur till hoj o bara glida runt i 30-50-70-90-110 (120) när dom pallar med minst de 3 dubbla, vill man köra sakta då skule mna la köpt sig en glidare där man sitter bätre o kan köra många mil utan o bli trött i varken armar eller bak :D

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...