Tycker det är synd att man inte har tillräckligt stora cohones nog att stanna och ta sitt straff. Det är rent ut sagt pinsamt att man överhuvudtaget tänker tanken att smita när man är 20+. Jag tycker man borde ha mognat så pass mycket att det inte längre verkar häftigt att dra ifrån snuten =/ Stanna och stå upp för det du har gjort fel! Trist att de som gör sånt här drar ner hela mc-kollektivet i skiten...
Mognat? Jag stannade -03 på nynäsv med min dåvarande tjej bakpå när de vinkade in. Jag hade kört max 5 kmh snabbare än övrig traffik då Jag bytt filer från tyresöpåfarten till vänsterfilen. Bilarna körde runt 90-100, dock var det 70 där på den 4-filiga autostradan så lappen rök i 2 mån och det kostade 2500:-!!!!
Skulle Jag själv vinglat i 70 hade Jag riskerat tjejens och mitt eget liv. Jag har ingen respekt kvar för poliser jättetyväär pga en rad sjuka äventyr med rättsväsendet.
Jag har inte stannat sen dess och det har varit billigt och bra. Har inget alls med att vara ballt att göra. Är inte speciellt tufft att köra ifrån en framhjulsdriven V70 kombi pumpad med polisutrustning med en skrevraket (eller med vilken hoj som helst för den delen).