Mc kraschade under polisjakt

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Mognat? Jag stannade -03 på nynäsv med min dåvarande tjej bakpå när de vinkade in. Jag hade kört max 5 kmh snabbare än övrig traffik då Jag bytt filer från tyresöpåfarten till vänsterfilen. Bilarna körde runt 90-100, dock var det 70 där på den 4-filiga autostradan så lappen rök i 2 mån och det kostade 2500:-!!!!

Skulle Jag själv vinglat i 70 hade Jag riskerat tjejens och mitt eget liv. Jag har ingen respekt kvar för poliser jättetyväär pga en rad sjuka äventyr med rättsväsendet.

Jag har inte stannat sen dess och det har varit billigt och bra. Har inget alls med att vara ballt att göra. Är inte speciellt tufft att köra ifrån en framhjulsdriven V70 kombi pumpad med polisutrustning med en skrevraket (eller med vilken hoj som helst för den delen).

Håller med. Tyvärr så har jag också lessnat, det är för dyrt och onödigt

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.

Jag blev helt paff när poliserna sa: "vi eskorterar dig hem om den skulle paja på vägen hem!". Mina föräldrar vaknade förstås när jag plus polisbil körde upp framför huset kl 2 på onsdagsnatten och trodde allt möjligt innan jag förklarade vid frukostbordet :hihi

hehe YES!! du ÄR min idol nu mera :D

Dark_Messenger

Guest
Har man gjort något "olagligt" som att köra 5km/h för fort har man fortfarande gjort något "olagligt". Det är väl det som är grejen. Det är fortfarande DU som har gjort fel, sen med hur lite och hur töntigt man än tycker det är så är det DITT fel. Poliserna gör bara sitt jobb. :bensinpåelden

COSMOZ 08

Sporthojsnörd
Gick med
23 Apr 2003
Hoj
KTM 990 SMT
Nyfiken på vad alla skulle säga om hojen var stulen & Polisen slutade jaga så han hade klarat sig undan .

Har lite svårt att tycka synd om killen , han gjorde ett val & det var inte det bästa & nu får han stå för det . Dock så hoppas jag han har klarat sig från några allvarliga skador & han har lärt sin läxa .

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag blev stoppad av Hamrén en gång, jag låg i laglig hastighet, men han tyckte att min skyltbelysning hade en lite för rödaktig färg. Det tog mig en halvtimme av resonerande vid vägkanten innan han till slut bevekade sig och lät mig undgå ombesiktning och böter.

Min skyltbelysning var otilfredställande sa han. Han menade på att Jag köpt eftermarknadsbelysning som inte dög... Jag sa att det är yamas orginal och den är typad i sverige så han på ta det med vv men han hävdade att så var det inte alls. Då pekade Jag på alla andra bilar och frågade om han såg att någon av dom lös kl 14 en solig sommardag och efter ett jäkla tag gav han upp. Jevvla dåre.

Poliserna gör bara sitt jobb. :bensinpåelden
Hamrén gör verkligen sitt jobb nitiskt. Och hela stationen vid torkelknutson skiter i allt och äter bara fikabröd.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Har man gjort något "olagligt" som att köra 5km/h för fort har man fortfarande gjort något "olagligt". Det är väl det som är grejen. Det är fortfarande DU som har gjort fel, sen med hur lite och hur töntigt man än tycker det är så är det DITT fel. Poliserna gör bara sitt jobb. :bensinpåelden
Ok, då häller jag på lite mer bensin på brasan då :hihi

En fortkörare på hoj kan ju lätt döda alla i en bil (minns tex golfen som VV brukar visa upp, den med en HRC-Honda i), säg att tre dör för att han klantar sig. Hade polisen stoppat honom hade dom klarat sig.

Två killar slåss på stan, rent å ärligt, några ömma revben å saken är ur världen. Hade polisen lagt sig i hade dom fortfarande haft ömma revben å saken hade inte varit ur världen.

Vars skulle polisen ha ingripit?

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Hoj
ja
Tycker det är synd att man inte har tillräckligt stora cohones nog att stanna och ta sitt straff. Det är rent ut sagt pinsamt att man överhuvudtaget tänker tanken att smita när man är 20+. Jag tycker man borde ha mognat så pass mycket att det inte längre verkar häftigt att dra ifrån snuten =/ Stanna och stå upp för det du har gjort fel! Trist att de som gör sånt här drar ner hela mc-kollektivet i skiten...

Har du för mycket pengar eller? :) Böterna är ganska höga nuförtiden :gnissla

Svemack

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Kawa
När straffen blir för absurda så ökar den civila olydnaden. Det är ett sundhetstecken.

Polisen ska va enormt glada att killen inte dog eller skadades allvarligt, då hade detta blivit en större affär. Det märks att dom ändå är nervösa, "ingen polisbil var i närheten när olyckan hände".

Trafikbrott har blivit polisens prioritet nummer ett sedan man börjat betrakta andra brott som t.ex. stöld och inbrott som rena försäkringsärenden och inget att bry sig om.

kamikazemc

Gammal å feg
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Öhh... Minimoto...
Är det någon mer än jag som tycker att tonen i de flesta ovan inlägg är ganska fjollig?

Vad är problemet?
Killen försökte dra ifrån polisen...
Ok... Han gjorde ett val...
Det gick inte så bra.
Han får straff för det.
Otur.

Det är bara att gratulera honom för att han inte blev mer skadad än han blev.

Varför skulle den stora "massan" bli drabbad av en sån här händelse?
Skärp er.

www.fjollhoj.com kanske kan vara nåt?

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Ok, då häller jag på lite mer bensin på brasan då :hihi

En fortkörare på hoj kan ju lätt döda alla i en bil (minns tex golfen som VV brukar visa upp, den med en HRC-Honda i), säg att tre dör för att han klantar sig. Hade polisen stoppat honom hade dom klarat sig.

Två killar slåss på stan, rent å ärligt, några ömma revben å saken är ur världen. Hade polisen lagt sig i hade dom fortfarande haft ömma revben å saken hade inte varit ur världen.

Vars skulle polisen ha ingripit?

Precis det är ju just det som är grejen. Saker kan vridas o vändas på hur mycket som helst. Men det du inte kommer ifrån i detta läge är att du(fortköraren) gör fel och de (polisen som ingriper) gör rätt.

Måste följa lagen! :fakta

Påminner om senaste gången gången jag torskade böter. Tjänstebil visserligen så några "escapemöjligheter" fanns inte.. :gnissla Körde alldeles för fort på 50-väg vilket inte framgick på NÅGOT sätt. Trodde det var 70-väg därav.. I vilket fall renderade det hela i dryga böter som kändes så jävla onödigt o surt. I ett sånt läge är man ju rätt förbannad (på mig själv såklart). Betala och förträng är medicinen!

Svemack

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Kawa
Precis det är ju just det som är grejen. Saker kan vridas o vändas på hur mycket som helst. Men det du inte kommer ifrån i detta läge är att du(fortköraren) gör fel och de (polisen som ingriper) gör rätt.

I det här fallet är det faktiskt inte helt klart att polisen har gjort rätt. Är det verkligen rimligt att riskera hojförarens och även andra trafikanters liv med en polisjakt, för fortkörningsböter?
Det är en avvägning som polisen måste göra från fall till fall. Jag hoppas och tror att det blir en utredning i det här fallet.

Dark_Messenger

Guest
I det här fallet är det faktiskt inte helt klart att polisen har gjort rätt. Är det verkligen rimligt att riskera hojförarens och även andra trafikanters liv med en polisjakt, för fortkörningsböter?
Det är en avvägning som polisen måste göra från fall till fall. Jag hoppas och tror att det blir en utredning i det här fallet.

Ditt resonemang ifrågasätter jag inte. Däremot är det ju ganska klart vem som bär skulden, så även i detta fallet. Polisen hade ju knappast börjat jaga killen om inte han hade gjort något från början.

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Hoj
R1
Har du för mycket pengar eller? :) Böterna är ganska höga nuförtiden :gnissla

Haha nej jag har inte för mycket pengar. Även jag tycker böterna är riktigt uselt höga och vill verkligen inte betala sådana summor. Ville bara språka lite för min åsikt i det hela :) Tycker det är sunt och behövligt med en diskussion då alla inte tycker lika. Oavsett om böterna är dyra och du "bara" vinkas in för en hastighetsöverträdelse på 5 km/h så anser jag att det är bättre att stanna än att försöka köra ifrån polisen. Visserligen har du en chans att undkomma och då slipper du dina böter, men risken att krocka eller köra av vägen borde väl bli större om man blir adrenalinstinn och har ett par polisbilar i baken?

Sen för att svara på "vilket jävla kollektiv?" så menar jag hojfolket som sköter sig. För du måste väl ändå förstå att polisen får en negativ inställning till andra sporthojar om några få kör som idioter osv? Det var det jag menade med att det drabbar övriga.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.

Sen för att svara på "vilket jävla kollektiv?" så menar jag hojfolket som sköter sig. För du måste väl ändå förstå att polisen får en negativ inställning till andra sporthojar om några få kör som idioter osv? Det var det jag menade med att det drabbar övriga.

faktiskt så måste ja säga att min MC körning inte har blitt bättre med tiden denna sesong, snabbare mer omkörningar osv och jag är mer förbannad över resterande trafiken än i början på sesongen, då tog man de mer lugnt å tänkte att man skulle sköta sig så folk ser att de finns folk som kör vettigt,

men vart eftersom sommarn gått och man har legat bakom bilar som spolar sin jävla förnsterputts enbart för att jävlas osv så blir man bara mer bitter.. en del som ser att man kommer i 140-150 på motorvägen kastar sig ut i vänster körfält för att blockera bara för att, å ligga å jämsides med en buss eller lastbil nån mil på motorvägen å sånt skit.. nä fan helvete folk ska dööö vart är den där lanzen någon snacka om i en annan topic?

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Vad fan är det med folk som tycker att polisen gör fel i sådana här sammanhang? Om man vägrar att stanna för polisen så borde man ju rimligtvis ha något vettigt att sticka ifrån, att riskera liv&lem för ett körkort i en polisjakt låter ju till exempel inte så vettigt. Om polisen då misstänker att det är något lurt och mer än en trafikförseelse med i bilden och därför sätter in så pass mycket personal att vederbörande kan stoppas och omhändertas, är det väl inte särskilt konstigt?!?!
Hade han dött hade han fått skylla sig själv. Att hålla på i bästa Kvällspostenanda och spy ut så mycket skit som möjligt på polisen så fort tillfälle ges är så jävla korkat.

Dark_Messenger

Guest
Vad fan är det med folk som tycker att polisen gör fel i sådana här sammanhang? Om man vägrar att stanna för polisen så borde man ju rimligtvis ha något vettigt att sticka ifrån, att riskera liv&lem för ett körkort i en polisjakt låter ju till exempel inte så vettigt. Om polisen då misstänker att det är något lurt och mer än en trafikförseelse med i bilden och därför sätter in så pass mycket personal att vederbörande kan stoppas och omhändertas, är det väl inte särskilt konstigt?!?!
Hade han dött hade han fått skylla sig själv. Att hålla på i bästa Kvällspostenanda och spy ut så mycket skit som möjligt på polisen så fort tillfälle ges är så jävla korkat.

3200kr i böter är väl 3200 ypperliga skäl att sticka från snuten:va :mad:

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Alla gör vi val här i livet..

Jag har inte valt o leva efter en påtvingad lag som poliser valt att representera..

Jag är medborgare på planeten jorden o endast herren kan döma mej:tuttar

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...