Mc kraschade under polisjakt

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Det står ju visserligen -Färden går mot Kornhalls färja.. Det finns vägar i närheten som inte slutar vid färgan om jag inte minns fel?

Kan förstå alla som smiter med tanke på de höjda böterna.. Känns som om Polisen biter sig själva lite i baken.

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92

Vad då för jävla kollektiv?

Det finns ett talesätt som stämmer riktigt bra som förklaring.....

"" Om man spottar tillräckligt mycket på en sten, blir den blöt. ""

Svensson läser vad som står i tidningarna, lyssnar på nyheterna, ser på tv.
Och det blir deras "sanningar".

Fortsätt med att "fly från polisen" så blir till sist ALLA som åker hoj likställda
med "KRIMINELLA MCKLUBBAR".

KentW

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Det står ju visserligen -Färden går mot Kornhalls färja.. Det finns vägar i närheten som inte slutar vid färgan om jag inte minns fel?

Kan förstå alla som smiter med tanke på de höjda böterna.. Känns som om Polisen biter sig själva lite i baken.

Har åkt där en del och jag kan inte påminna mig om att det finns nån avtagsväg efter den vägbiten som man ser på bilden, där MCn körde av. Bara en kiosk som ligger på ena sidan där.
Reserverar mig för fel dock! :)

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory

Fortsätt med att "fly från polisen" så blir till sist ALLA som åker hoj likställda
med "KRIMINELLA MCKLUBBAR".

KentW

Är vi inte alla redan det??

Har stannat många ggr för polisen, men ännu fler ggr glidit därifrån. Min bedömning utav situiationen har hitils slutat lyckligt och sparat mig många månader utan indraget körkort och kan i princip säga att min försäkring är gratis då mina "upptåg" sparat så pass mkt pengar..

I många fall är det dumdristigt att dra ifrån polisen. Men har du en någorlunda bra hoj så kan bara ett klanarsel misslyckas, eller att man har ordentligt med otur. Men med ordentligt med otur kan man köra ihjäl sig på garageuppfarten

Werner666

On Iron Horse he flies
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
Husaberg 570 FE -09
(Mannen, som är i 30-årsåldern, är misstänkt för vårsdlöshet i trafik och hastighetsöverträdelse.)

Känns som rätt overkill att skicka 5 snutbilar o en helikopter på det GROVA brottet:tummenupp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Fortsätt med att "fly från polisen" så blir till sist ALLA som åker hoj likställda med "KRIMINELLA MCKLUBBAR".
Är vi inte redan det? :va Medelsvensson ser ingen skillnad på DTM på sin skrevraket eller presidenten i HA på sin chopper på Bulten.
Bara för att VI ser på en halv kilometer vilken hoj det är, årsmodell, moddningar å vilka däck den har så gör inte medelsvensson det. Ser du skillnad på deras golfklubbor eller dom olika finesserna på deras barnvagnar? Jag gör det inte, men jag tycker inte illa om alla golfare per definition för det (även om jag har träffat få jag gillar :D)
Vi måste använda den tredje stadsmakten precis som våra motståndare gör! Hur många ickehojåkare vet hur vårt kollektiv funkar? Den stora sammanhållning som trots allt finns? Hur vi hjälper varandra? Att vi har en passion, inte att vi har hittat ett redskap för att jävlas?
Många hojåkare stannar och hjälper andra hojåkare med problem, hur många bilar stannar å hjälper en annan bilist? Eller varnar för polisen? Vi är ett väldigt starkt kollektiv, vår svaghet är bara att vi är så förbannat svenska! Vi sitter här å mumlar, i garaget eller kanske vid kaffebordet, knyter näven å hytter mot makten. Men vad säger vi utåt?! På sin höjd "njaemen, de är nog bra". Alla trådar om att stoppa in/utfarter för att visa upp oss, visa att vi inte tolererar att bli runtkastade hur som helst, vad ledde dom till? Det var inte ens trängsel när SMC hade sin protest, för folk hade så mycket annat för sig, tånaglar skulle klippas, gräset kammas å luften i köket skulle bytas :huvet
Ställer man inte upp såna gånger ska man ge fan i att gnälla här också, å bara gilla läget! :mad:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är vi inte redan det? :va Medelsvensson ser ingen skillnad på DTM på sin skrevraket eller presidenten i HA på sin chopper på Bulten.
Bara för att VI ser på en halv kilometer vilken hoj det är, årsmodell, moddningar å vilka däck den har så gör inte medelsvensson det. Ser du skillnad på deras golfklubbor eller dom olika finesserna på deras barnvagnar? Jag gör det inte, men jag tycker inte illa om alla golfare per definition för det (även om jag har träffat få jag gillar :D)
Vi måste använda den tredje stadsmakten precis som våra motståndare gör! Hur många ickehojåkare vet hur vårt kollektiv funkar? Den stora sammanhållning som trots allt finns? Hur vi hjälper varandra? Att vi har en passion, inte att vi har hittat ett redskap för att jävlas?
Många hojåkare stannar och hjälper andra hojåkare med problem, hur många bilar stannar å hjälper en annan bilist? Eller varnar för polisen? Vi är ett väldigt starkt kollektiv, vår svaghet är bara att vi är så förbannat svenska! Vi sitter här å mumlar, i garaget eller kanske vid kaffebordet, knyter näven å hytter mot makten. Men vad säger vi utåt?! På sin höjd "njaemen, de är nog bra". Alla trådar om att stoppa in/utfarter för att visa upp oss, visa att vi inte tolererar att bli runtkastade hur som helst, vad ledde dom till? Det var inte ens trängsel när SMC hade sin protest, för folk hade så mycket annat för sig, tånaglar skulle klippas, gräset kammas å luften i köket skulle bytas :huvet
Ställer man inte upp såna gånger ska man ge fan i att gnälla här också, å bara gilla läget! :mad:

Bra skrivet! Har vi någon annan med oss mot landstinget?

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
5 bilar och en helikopter?!?!?

En Lördagskväll i Sundsvall så finns det väl en 3-4st bilar inne i centrum, händer det någonting någon annanstans så får dom gott vänta 30-60 minuter men ser man en hojåkare så ringer dom in allihopa och har säkert vadslagning om vem som får han att klota!

FlyBoy

Hmm..
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
Yamaha XT660X -07
Mognat? Jag stannade -03 på nynäsv med min dåvarande tjej bakpå när de vinkade in. Jag hade kört max 5 kmh snabbare än övrig traffik då Jag bytt filer från tyresöpåfarten till vänsterfilen. Bilarna körde runt 90-100, dock var det 70 där på den 4-filiga autostradan så lappen rök i 2 mån och det kostade 2500:-!!!!

Skulle Jag själv vinglat i 70 hade Jag riskerat tjejens och mitt eget liv. Jag har ingen respekt kvar för poliser jättetyväär pga en rad sjuka äventyr med rättsväsendet.

Jag har inte stannat sen dess och det har varit billigt och bra. Har inget alls med att vara ballt att göra. Är inte speciellt tufft att köra ifrån en framhjulsdriven V70 kombi pumpad med polisutrustning med en skrevraket (eller med vilken hoj som helst för den delen).

Och så visade han sig vara ett bra exempel på en rättshaverist! :D

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Allt var bättre förr. Ironin, förgasarna, när man tillhörde de ballare/bättre förarna för att man kunde köra på bakhjulet. Dessutom var man en ung hingst på den tiden. Nu är det som en jevvla mardröm alltehopa.

Ha ha ha....dagens sanning :tummenupp

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
(Mannen, som är i 30-årsåldern, är misstänkt för vårsdlöshet i trafik och hastighetsöverträdelse.)

Känns som rätt overkill att skicka 5 snutbilar o en helikopter på det GROVA brottet:tummenupp

Håller helt med....att slösa resurser när "riktiga" brottslingar i samhället
som begår våldsbrott, mord och liknande alltid kommer undan.....
Tycker Polisen borde prioritera bättre...men samtidigt så förstår man
ju Polisen...vilket är roligast...och samtidigt bäst för staten...
Jo...att göra trafikkontroll....Polisen får tillfälle att göra som de
alltid drömt om när de började sin karriär som Polis dvs..
de har sett biljakter på Film och TV...samt att de drar in pengar
till staten när hederliga människor kör lite för fort....

Nicotin

Guest
man får väl välja sina tillfällen..

Ligger jag och puttrar på 2 filig motorväg som jag dessutom känner väl och passerar pappa poppo i touringfart (110+++ ) så inte faan stannar jag..

Mne ligger jag på en väg jag inte känner igen så stannar jag..( liite beroende på vad jag tidigare gjorde )

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
CBR 900 - 99
Vad kan killen få för skit för det där? Förutom att han slog sig. Gäller hans försäkring (om han har hel) på hojjen om han kört på det där sättet? Körkortet lär han väl inte se igen på ett tag, men blir det fängelse å grejer för att han vårdslöst försökt köra ifrån polisen?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Vad kan killen få för skit för det där? Förutom att han slog sig. Gäller hans försäkring (om han har hel) på hojjen om han kört på det där sättet? Körkortet lär han väl inte se igen på ett tag, men blir det fängelse å grejer för att han vårdslöst försökt köra ifrån polisen?

de kommer iaf att försöka få dit honom..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Är vi inte alla redan det??

Har stannat många ggr för polisen, men ännu fler ggr glidit därifrån. Min bedömning utav situiationen har hitils slutat lyckligt och sparat mig många månader utan indraget körkort och kan i princip säga att min försäkring är gratis då mina "upptåg" sparat så pass mkt pengar..

I många fall är det dumdristigt att dra ifrån polisen. Men har du en någorlunda bra hoj så kan bara ett klanarsel misslyckas, eller att man har ordentligt med otur. Men med ordentligt med otur kan man köra ihjäl sig på garageuppfarten

Men grejen är ju inte om det är fördelaktigt eller ej för den som gör en lycked smitning från ett trafikbrott, grejen är ju att det äter upp förtroendekapitalet hos polis och allmänhet för iaf sporthojar. De nitiska flygande besiktningarna mot ju sporthojar är ju just en sån sak som polisen tar till i ren kollektiv bestraffning mot den hojgrupp (unga på sporthojar) som de upplever ej stannar.

Rent allmänt så tycker jag förövrigt att det är bra det som skett iaf här i Stockholm de senaste åren, vissa polisers försök till dialog istället. Det finns nu flera hojpoliser, bla Kjelle, som byggt upp ett sånt förtroendekapital att tom många gamla "sporthojshårdingar" jag känner, numer skulle tycka att det var töntigt att köra ifrån eller provocera åtmindstone ngn av de hojpoliserna. Och det är ju ett steg i rätt riktning.

Istället för att som förr om åren stå på andra sidan gatan med bötesblocken och göra hämndbesiktingsräder vid sveadonken på onsdagar så står nu Kjell eller fler poliser på vår sida av gatan med alltfler nyfikna yngre sporthojare att prata med och allt har med ens blivit naturligt lungt utan bötesblocket.

Det är tom så att många gamla outlawsporthojare garvar nedlåtande åt de enstaka problembarn som kör förbi och försöker provocera igång dessa hygglopoliser till en jakt med att ge fingret och åka på bakhjulet osv. Jag tror den attitydskillnaden som börjar märkas mot Kjelle mfl börjar visa att den linjen han företrätt var bättre mot busåkat i Sthlm än den som länstrafikgruppen mfl förordat.

Jag har "kört ifrån" polisen en gång i livet, jag var 20 och hade en E-reggad Qvarna 390. Det olagliga endurospåret jag följde korsade en rätt öde 70 väg. Där kom en polisbil precis som jag korsade. Av artighet låtsades jag inte se dem utan fortsatt över på andra sidan och in i skogen följandes spåret.

En mycket stillsam och patetisk "smitning" jag bara bibehöll kurs och fart. :hihi

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Rent allmänt så tycker jag förövrigt att det är bra det som skett iaf här i Stockholm de senaste åren, vissa polisers försök till dialog istället. Det finns nu flera hojpoliser, bla Kjelle, som byggt upp ett sånt förtroendekapital att tom många gamla "sporthojshårdingar" jag känner, numer skulle tycka att det var töntigt att köra ifrån eller provocera åtmindstone ngn av de hojpoliserna. Och det är ju ett steg i rätt riktning.

Istället för att som förr om åren stå på andra sidan gatan med bötesblocken och göra hämndbesiktingsräder vid sveadonken på onsdagar så står nu Kjell eller fler poliser på vår sida av gatan med alltfler nyfikna yngre sporthojare att prata med och allt har med ens blivit naturligt lungt utan bötesblocket.

Du har helt rätt. Jag har tyvärr bara stött på dårar inom kåren.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Jag brukar snabbt slänga av mig kläderna när jag blir stoppad.. Lutar mig sedan mot polisbilen, särar på skinkorna och skriker..

JAAA, äntligen ska jag få smaka batongen!!

(Funkar oftast inte, kan jag säga.. Blir böter ändå)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Du har helt rätt. Jag har tyvärr bara stött på dårar inom kåren.

Jag blev stoppad av Hamrén en gång, jag låg i laglig hastighet, men han tyckte att min skyltbelysning hade en lite för rödaktig färg. Det tog mig en halvtimme av resonerande vid vägkanten innan han till slut bevekade sig och lät mig undgå ombesiktning och böter.

Annars har jag haft god tur och aldrig träffat ngn jobbig polis. En gång på 80-talet hade jag kört sönder kopplingen på svartrejsen på Kistarakan, när polisen kom för att avbryta svartrejset stod jag ensam kvar när alla bilar och hojar flytt, strax över 20 år gammal och med en trimmad Kawa-trepip med 750motor i en 500-ram och kände mig lite osäker och vilsen.

-Vilken ball hoj! Har den pajat?
Tack! Mjo.. svarade jag förstulet

Efter lite fix medans poliserna tittade på så lyckade jag få kopplingen att frikoppla så att jag kunde prova att köra hem till föräldrahemmet, men i sakta mak för att inte slira sönder kopplingen mer.

Jag blev helt paff när poliserna sa: "vi eskorterar dig hem om den skulle paja på vägen hem!". Mina föräldrar vaknade förstås när jag plus polisbil körde upp framför huset kl 2 på onsdagsnatten och trodde allt möjligt innan jag förklarade vid frukostbordet :hihi

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...