Är vi inte redan det?
Medelsvensson ser ingen skillnad på DTM på sin skrevraket eller presidenten i HA på sin chopper på Bulten.
Bara för att VI ser på en halv kilometer vilken hoj det är, årsmodell, moddningar å vilka däck den har så gör inte medelsvensson det. Ser du skillnad på deras golfklubbor eller dom olika finesserna på deras barnvagnar? Jag gör det inte, men jag tycker inte illa om alla golfare per definition för det (även om jag har träffat få jag gillar
)
Vi måste använda den tredje stadsmakten precis som våra motståndare gör! Hur många ickehojåkare vet hur vårt kollektiv funkar? Den stora sammanhållning som trots allt finns? Hur vi hjälper varandra? Att vi har en passion, inte att vi har hittat ett redskap för att jävlas?
Många hojåkare stannar och hjälper andra hojåkare med problem, hur många bilar stannar å hjälper en annan bilist? Eller varnar för polisen? Vi är ett väldigt starkt kollektiv, vår svaghet är bara att vi är så förbannat svenska! Vi sitter här å mumlar, i garaget eller kanske vid kaffebordet, knyter näven å hytter mot makten. Men vad säger vi utåt?! På sin höjd "njaemen, de är nog bra". Alla trådar om att stoppa in/utfarter för att visa upp oss, visa att vi inte tolererar att bli runtkastade hur som helst, vad ledde dom till? Det var inte ens trängsel när SMC hade sin protest, för folk hade så mycket annat för sig, tånaglar skulle klippas, gräset kammas å luften i köket skulle bytas
Ställer man inte upp såna gånger ska man ge fan i att gnälla här också, å bara gilla läget!