Mc kraschade under polisjakt

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
När jag blev stannad (blev av med körkortet, 120 på 70sträcka. Ingen kör 70. 23:40.) så tyckte jag det kändes löjligt att sticka.
Hann inte stanna.
Vände och kom tillbaka.
Första polisen frågar: "Varför stannade du?".
Jätte trevlig kille.
Plockade till och med bort sin kollega när hon började påpeka att "Den låter lite mycket den där".
Han märkte väl att jag var på väg att uppfostra henne.
Stannar inte nästa gång.
Bara att låtsas att man inte ser dom.
Antagligen blir det ingen jakt.

Värre var att två äldre poliser stannade mig när jag åkte på systersonens moped (hade ju inget KK pga ovanstående).
Hade åsikter om att mopeden var trimmad, samt skulle ge tips om hur man kör moped.
Trodde att jag skulle få ordentliga böter emedan jag tände till på allvar och redogjorde för min erfarenhet av hojkörning, samt förklarade för dom att "kan ni inte uppföra er som folk, så skall jag prata med länspolismästaren och se om ni kan få andra uppgifter. Djävla gnällfittor!"
Blev ingenting.
Ena polismannen försökte med ett "Kör försiktigt".
"Ge du fan i det", svarade jag.
Kännde mig inte ens outlaw, bara förbannad.
Dumt och onödigt, men kändes bra!
Inget jag rekomenderar.

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Stod ju i förra Bike när dom intervjuade en MC-Polis Kjell Lindgren i sthlm citat "Man avbyter en jakt när det börjar bli för farligt och risken för att någon tredje part skadas. Men man väger även in hur allvarligt brottet som föraren/personerna begått, ju allvarligare brott desto mer angelägen är man för att få stopp på fordonet. Resonemanget inom polisen är lite olika. Men ingen polis vill att någon skall skadas i samband med en jakt" Slut citat....

Undrar ockå lite om det är overkill att skicka ut 5 bilar och en helikopter.. Men men...

Jo men det där med att dom avbryter kanske dom läst ngn stans att man måste säga eller ngt för det är tamifan årets bullshit bingo rad. En polares föredetta kompis är polis o försökte ta mig en gång o han har också sagt det där med att dom måste avbryta men det är tydligen bara i teorin o inte i praktiken... nää politiker o poliser har jag inte mycket för (fast finns ju ingen regel utan undantag så.)

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Poliser som har som policy att hellre slå änn att stanna MC förare... Dom idioterna ska fan placeras som fotpatrull... Dock är det allt vanligare att polisen provar slå MC förare på armarna om dom misstänker att dom kanske inte skulle stanna.... fan va smart, slå av armen på en MC förare.... det lär ju sluta bra....

Visst fan ska man stanna om det inte är något extra, speciellt om man har en passagerare..... som tur är har jag bara blivit stoppad en gång och då körde jag lagligt :)............ o det är väll en jävla tur

motardkungen

Slide in...
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
En Blå
Jag var faktiskt en laglydig och "på snutens sida" människa tidigare, var förbannad på ungarna som kör skooter hur som men efter att de drog mitt kort 3 månader dvs hela denna sommar så värderar jag inte snuten och deras arbete en duss som bra. hade jag kört bil så hade jag säkert behållt kortet.

När man sen ringer när man blir överfallen på väg hem från festen så säger de "är det ett pågående brott?" nej jag lyckades fly men blöder lite. får man ett svar då "uppsök akutmotagningen och så kan du ringa in imorgon och anmäla brottet, vi har tyvärr ingen enhet som vi kan skicka" 3 min senare ser man en snutbil vid korvkiosken längre ner på vägen!!!

Tack snuten men jag klarar mig utan er!:yoparty

Du får skälla på rätt myndighet. Det är Länsstyrelsen och inte polisen som återkallar körkortet. Att polisen omhändertar körkortet ute vid vägen är endast en administrativ åtgärd, en slags service till Länsstyrelsen som då inte behöver begära in körkortet på egen hand. Polisen lägger ingen värdering i eller kan påverka hur länge du får en spärrtid, det är helt länsstyrelsens beslut.

Det enda polisen kan göra är att rapportera dig för själva brottet och meddela länsstyrelsen vad som hänt.

jepa71

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
Honda Cbr1000rr -08.
5 bilar och en helikopter?!?!?

En Lördagskväll i Sundsvall så finns det väl en 3-4st bilar inne i centrum, händer det någonting någon annanstans så får dom gott vänta 30-60 minuter men ser man en hojåkare så ringer dom in allihopa och har säkert vadslagning om vem som får han att klota!

Tja ibland kan man undra hur polisen gör sina prioteringar. Men Polisen gör väll aldrig fel eller..:huvet

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp

En fortkörare på hoj kan ju lätt döda alla i en bil (minns tex golfen som VV brukar visa upp, den med en HRC-Honda i), säg att tre dör för att han klantar sig. Hade polisen stoppat honom hade dom klarat sig.

Två killar slåss på stan, rent å ärligt, några ömma revben å saken är ur världen. Hade polisen lagt sig i hade dom fortfarande haft ömma revben å saken hade inte varit ur världen.

Vars skulle polisen ha ingripit?
Ja eller vad sägs om att polisen mäter farten i någon håla samtidigt som 2 stackare blir sönderslagna för att dom sagt åt ett gäng att sluta vandalisera?
Var är viktigast att polisen visar sin närvaro?

I detta fall, klart att polisen som gör kontrollen jagar efter, att klantarslet kör av vägen är ju inget dom ska belastas för. Men man reagerar på resurserna som sätts in för en fortkörning när dom inte har tid med värre saker.

Yonaz

Ny medlem
Gick med
14 May 2006
Hoj
Ducati 1199 Panigale
Själv stannade jag i lördags när jag upptäckte en blinkande civilsnut i röven. Tänkte att jag kör ju inte så fort nu och han kanske är lite schyst om jag stannar. Men det fick man inget för, ja jag vet att det är jag som gjort fel...
men lite känsla eller humor fanns tyvärr inte hos den snuten. Det var ju inte så att jag lekte rossi på vägen. Nej tack lite känsla för situationen vore inte fel för snuten att ha ibland. Så nu sitter man här och kan inte jobba eftersom man har en resande tjänst.

140 på 90 väg

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Min skyltbelysning var otilfredställande sa han. Han menade på att Jag köpt eftermarknadsbelysning som inte dög... Jag sa att det är yamas orginal och den är typad i sverige så han på ta det med vv men han hävdade att så var det inte alls. Då pekade Jag på alla andra bilar och frågade om han såg att någon av dom lös kl 14 en solig sommardag och efter ett jäkla tag gav han upp. Jevvla dåre.

Hamrén gör verkligen sitt jobb nitiskt. Och hela stationen vid torkelknutson skiter i allt och äter bara fikabröd.

Vi äter annat också...:cool:

Nicotin

Guest

munkar på donken och vanlig lunch hoppas jag...

el det är kanske därför hamrén e så nitisk, dåliga kostvanor ??:confused: :tummenupp

Har som tur e inte råkat ut för han iår..kanske beror på att man flyttat..:D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

När Jag försökte få någon att plocka heroinpundaren som körde bil som ett svin så var hela gänget där och åt fikabröd. sursaabarna och vw-pikén stod utanför och Jag blev ombedd att själv följa efter galningen och rapportera OM någon hände...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...