Mc lämpade för tjejer ... !?.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
VisorDown har valt ut de tio mest lämpliga motorcyklarna för tjejer så jag undrar vad tjejen jag träffade senast på en Kawasaki ZZR hade sagt om denna lista.Hon hade förmodligen gett den fingret ... :va

http://www.visordown.com/features/10-best-motorcycles-for-women/22057.html

1. Honda VFR400R NC30. Hur lätt det nu kan vara att få tag i en sådan i vettigt skick !?.

2. Harley-Davidson Sportster XL883L. Låter ju knappast vidare sportigt.

3. Suzuki Burgman 400. Jag trodde det handlade om motorcyklar !?.

4. Triumph Bonneville SE. Har redan sagt nej till custom stuket i 2.

5. Suzuki Inazuma 250. Visste inte ens att det fans en mc med det namnet !?.

6. Victory Hammer S. Tror jag låter bli att svara överhuvudtaget.

7. Suzuki Marauder GZ125. Ha ha ha ha ha ha ha osv.

8. Kawasaki Ninja 250R.Nja, nu börjar det likna något men problemet är att den är föööör liten.

9. BMW F650GS. Behöver ingen överlavnadshoj när större delen av vägnätet fortfarande är asfalterad.

10. Kawasaki ER-6n.Slutligen fick Visor Down rätsida på sin test.En av tio vettiga hojar i testet.Suck, kan inte vara lätt att vara kvinna med denna hojvalssyn VisorDown.

Last edited:

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Hoj
Slagskeppet
Är det bara jag som hör melodin till låten "För jag är inte riktigt som alla andra jag.." :D

Tror rubriken är fel också, måste vara listan för världens tråkigaste motorcyklar, eller alla där man måste väcla ner i uppförsbacke, tänk DT50.. :huvet:fyllisar

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
alla som har sadel i absorberande matriel är lämpade för tjejjer .... sniiiigelspår :D

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Kollar man enbart efter låg sitthöjd då är det en bra lista :tummenupp
Tjejen på Burgmannen ser väldigt glad ut, det kanske är något vi på sporthoj.com missat, att det är en Suzuki Burgman man ska ha om man vill vara populär hos tjejerna :hihi

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
att det är en Suzuki Burgman man ska ha om man vill vara populär hos tjejerna :hihi

Inte ska ha, ska va. :fakta

Annars är väl sportstern klassisk tjejhoj? :rolleyes:

:hej

/e

btw, vaffanken har hänt med bilduppladdningsfunktionen? :va

Bifogat

• MeanwhileInIndia-89425.jpg
    MeanwhileInIndia-89425.jpg
    88.7 KB · Visningar: 229

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Hoj
Yamaha R1-01,
herre min get,:huvet:huvet jag kan inte vara tjej enligt den som kom på den listan... för jag kör retta...
Ev kan de vara en försäkringsgubbe jag prata med en gång... som ärligt avråde mig från att försäkra och köpa en retta, för att de var farligt, spec när man är tjej...

j0hanna

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -01
Haha, minst sagt provocerande artikel! Senast jag hörde något om ämnet fanns det tjejer med långa ben också och vi som hade oturen att vara korta kunde fortfarande sänka hojen o/e höja stövlarna :)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Om Victory Hammer S är lämplig för tjejer så kommer frågan vilka tjejer då. Kanske en tjej jag minns från när jag tränade i Baltiska hallen i Malmö för många år sedan. Hon tränade inte bland motionärerna utan med de starka grabbarna, de som tränade för SM i styrkelyft eller ännu värre. :Bugar
Från Motorrad Långtest Special 2012 om Victory Hammer S: "Okej, för att komma tillrätta med ett 250-bakdäck i kurvor måste man ta i ordentligt, kopplingshandtaget är ett verktyg för riktiga karlar och växellådan kan inte betecknas som smidig."

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Mc för tjej? Den som passar damen? :va

tall-woman-short-man.jpg

Mc för kille? Tja, valfri fiddy går väl bra? :rofl

:hej

/e

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
jag tror väl att tjejer kan ha de flesta hojar, men man kanske får sänka en del av dem (beroende på tjejens benlängd) men jag körde skolan hoj (z750) som var sänkt och det var lagom för mig (ca 175 utan skor och hjälm).

men jag antar att listan syftar på hojar som inte är modifierade ifrån original =)

Vicc

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
Kawasaki Ninja zx6r
Jag är under 160cm och kör osänkta zx6r och zx9r som jag inte når ner på! No problems! Man får bara se upp med gropar vid rödljusena:D

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Vilken jävla lista ....
Var fanns R1.an , gsx 1000 , hypermotard eller liknande hojar :va

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Jag förstår inte riktigt problemet här? Varje år dyker ett flertal trådar upp om cheyor som tycker att det är så svårt att hitta en vettig hoj för att de själva är korta, och hojarna har hög sadel. Visordown har släppt en lista med hojar som just har kort sadel för kortare förare, och då gnälls det på att listan bara innehåller hojar som är lämpade för kortare förare och inga riktiga sporthojar :va

Jag tror knappast att listan är avsedd för fleråriga körkorts innehavare av det kvinnliga könet som redan har koll på hur man balanserar en hoj samtidigt som man står på tårna. Sluta vara så djäkla bittra o va lite glada för alla tjejer som förhoppningsvis finner det lite lättare att hoppa in i hojvärlden med hjälp av listan :tummenupp

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Monstern brukar väll komma upp i dessa sammanhang också...

Jag tycker man glömmer en viktig fråga och det är BREDDEN på sadeln. Min 748 är säker mycket högre än min förra Hornet 600. Men eftersom Hondan va så bred så "tog ju bredden" mycket av benlängden också... Så att mäta marken-sadeln är inte hela sanningen tycker jag...

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Monstern brukar väll komma upp i dessa sammanhang också...

Jag tycker man glömmer en viktig fråga och det är BREDDEN på sadeln. Min 748 är säker mycket högre än min förra Hornet 600. Men eftersom Hondan va så bred så "tog ju bredden" mycket av benlängden också... Så att mäta marken-sadeln är inte hela sanningen tycker jag...

Vilken tur att de tänkte på det när listan skrevs då :katt

"Width matters

The outright height of a motorcycle’s seat is important, but the seat’s width matters too. Some motorcycles with a low seat height have a wide seat which spreads out your legs, making it harder to get your feet flat on the ground."

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Då borde man göra en lista för kortväxta, -inte för tjejer.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år