Mc-larm under 500 kr

Ec

My Grandis and Me!!!
Gick med
11 Nov 2007
Hoj
Röd raket!
ni som köpt abethebabes larm. hur placera ni eran sensor? Jag har ingen förvaring så va tvunen att sätta min så den stod upp...tror inte det va så smart då det krävs ganska mycket innan den reagerar, fast jag satt känsligheten på max =/

Lyfte min tank och satte sensor på ramen så den sitter skyddad både av regn samt svår att komma åt om de skulle försöka få loss den vid stöldförsöken.

Frågan om det fungerar, fråga min grannes son, han avskyr min mc pga han skulle "provsitta" på låg känslighet på larmet.

Ill-k

:¬þ
Gick med
4 May 2008
Hoj
1996 Honda Cbr 600f
Lyfte min tank och satte sensor på ramen så den sitter skyddad både av regn samt svår att komma åt om de skulle försöka få loss den vid stöldförsöken.

Frågan om det fungerar, fråga min grannes son, han avskyr min mc pga han skulle "provsitta" på låg känslighet på larmet.

hmm ok.
Måste väl troligtvis vara så att den ska vara vågrät för att funka bäst. och sen måste väl 5pip vara max känslighet :p Haha så jag inte gjort fel :p

hean74

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Honda VFR 800 2009, Kawasaki zx9r -98 Gpx 600 -90 *Såld*
hmm ok.
Måste väl troligtvis vara så att den ska vara vågrät för att funka bäst. och sen måste väl 5pip vara max känslighet :p Haha så jag inte gjort fel :p

Jag satte min vågrätt under sadeln och har känsligheten på läge 3.
räcker du lägger hjälmen på sadeln så varnar den.
Jo 5:an är det känsligaste läget.
Tänk på att om du provar känsligheten så vänta ett tag efter att du aktiverar larmet innan provar att rucka på hojen. Finns nån inbyggd aktiveringstid tror jag.
Tar ca 20 - 30 sek.

manneman

Guest
Någon annan än jag som testade RC tekniks larm och vart nöjd?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
jag beställde ett i förra veckan men inte fått det än... Hade du lång leveranstid på ditt?
Jag beställde ett i måndags morse och idag mailade jag angående status på leveransen. Då hade de tydligen skickat det nu idag så tidigast måndag lär det väl dyka upp.

Jag har lite svårt att se hur det kan vara en veckas leveranstid eller mer, speciellt med tanke på att det står 2-3 dagar på hemsidan. Nu är väl inte det mycket att gnälla om men det kan ju vara bra att vara medveten om den långa leveranstiden innan man beställer.

Återkommer med recension när jag installerat det.

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Någon annan än jag som testade RC tekniks larm och vart nöjd?

Fick hem larmet idag.. Tror jag tagit vatten över huvet om ja ska koppla in detta själv... :p Fast nycklarna verkade ju riktigt bra precis som du sa.. bara att dom är för korta men de kanske en nyckelmakare kan fixa....

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Mitt larm från RC kom också nu idag. Även jag blev lite förvånad över hur herrans massa kablar det fanns i lådan, men eftersom jag inte direkt hunnit undersöka det än så är det kanske inte så avancerat som det verkar.

Nyckelämnet var som sagt lite kort men larmdosan i sig andas mer kvalitet än priset antyder, så hittills motsvarar det helt klart mina förväntningar.

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Har kopplat in det med en billaddare nu bara för att prova.. Vill man bara ha själva tjutet när nån rör hojen så är det enkelt att koppla in.. och fan va de låter me! Har riggat de under en arbetskamrats stol nu!:D

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
har kopplat in larmet från rc-teknik nu. Men jag tycker det är jävligt okänsligt? kan sätta mig på cykeln och rulla lite utan att de sätter igång. Då sitter ändå larmet under sadeln på batteriet. Finns det nån annanstans man kan sätta de på där ni tror att de reagerar bättre?

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Någon som knäppte (eller orkar knäppa) lite bilder på installationen av era larm, placering o.s.v ?
Hade tänkt mecka dit mitt birka larm i veckan.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024