Mc-larm under 500 kr

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Intressant tråd.

Kanske skulle vara på tiden att skaffa larm.
Falsk trygghet att ha eget garage och en massa lås,aldrig fle att komplettera med larm.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det är säkert jäkligt mycket larm för de pengarna.
Men scorpioalarmet piper när nån uppehåller sig för nära hojjen mer än en säg 10 sek (dvs det skyddar GPS, packväskor och allt annat löst på hojen också)

Jag är lätt villig att dega 2000 extra för den funktionen + den flashiga fjärren :tummenupp

Jag vill inte vara tjatig men jag rekommenderar återigen abethebabes larm.
Det är ju det jag har provat och jag är tok nöjd.
Fjärren är det lite tyngd i vilket gör att den får en bra kvalitets känsla. Den har en riktigt lång räckvidd vilket kan vara kul om någon står nära och kollar på din hoj, haha! :D

Som dom flesta andra larm ger den ifrån sig varnings signal om någon rör hojen. Fortsätter man pilla på hojen aktiveras larmet och för ett jäkla liv! :tummenupp

Som nämnts tidigare är priset 500kr inkl. frakt samt en riktigt bra service.

Det där såg ju inte alls dumt ut. Det var inte riktigt så mycket jag hade tänkt öppna plånboken när jag klickade på en tråd om larm för 500 kronor, men säg gärna till om du tänkt beställa så kanske det går samordna ett köp.

Jag kommer nog att beställa under hösten. Lite skralt i kassan just nu tyvärr.

Last edited:

manneman

Guest
Vilket av alla som har länkats här i tråden bör man välja då? Finns det något av dem som har en fjärrkontroll som inte ser ut som något man fått i en Funny Bunny-automat?

Rctekniks larm som jag länkade till har 2 medföljande fjärrkontroller och rent visuellt så är det inte så mycket som skiljer dem från min BMW originalnyckel. Jag menar att de känns väldigt gedigna, sedan om de är det i längden kan ju bara tiden utvisa.
De innehåller även en "stilettnyckel" som man kan lämna in för att få gjord om spåren passar ens egen.

Exil

Medslem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -04
Ngr frågor.

Denna "abethebabe" som alla rekomenderar. Har han en hemsida med webbshop? Eller måste man pm:a han privat för att kunna köpa larmet?

Vad heter larmet?

Tack.

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Birka imports modell va najs, dock medföljde ingen guide förutom på japanska. Finns att ladda hem på hemsidan.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
det var det vársta!!! min pm láda var full idag nár jag loggade in pá sporthoj, jag ár pá semester nu och kommer hem igen den 6:e augusti, intresserade kan dock skicka intresse-pm jag har tillgáng till it lite dá och dá:tummenupp

Rs typen

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2003
Hoj
R1-05, Suzuki rm250 -05
En annan variant är ju också skivbromslås med larmfunktion, köpte själv ett idag för 70 euro men går att hitta både billigare och dyrare varianter.

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
En annan variant är ju också skivbromslås med larmfunktion, köpte själv ett idag för 70 euro men går att hitta både billigare och dyrare varianter.

ett sånt har jag redan men funderar fortfarande på ett larm till hojjen. då får man ju imobilizer också, men jag vetekatten :gnissla

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
jo det är sant, men larmet fyller även en annan funktion, att hålla klåfingriga tattare borta genom att ge en kort larmsignal såfort någon pillar lite på hojjen.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag vill inte vara tjatig men jag rekommenderar återigen abethebabes larm.
Det är ju det jag har provat och jag är tok nöjd.
Fjärren är det lite tyngd i vilket gör att den får en bra kvalitets känsla. Den har en riktigt lång räckvidd vilket kan vara kul om någon står nära och kollar på din hoj, haha! :D

Som dom flesta andra larm ger den ifrån sig varnings signal om någon rör hojen. Fortsätter man pilla på hojen aktiveras larmet och för ett jäkla liv! :tummenupp

Som nämnts tidigare är priset 500kr inkl. frakt samt en riktigt bra service.

Håller med, min hoj försökte de sno för nåndag sen men gav upp snabbt o försvann men tappade sin rånar luva vid hojen. Så hans larm fungerar.:tummenupp

Ill-k

:¬þ
Gick med
4 May 2008
Hoj
1996 Honda Cbr 600f
ni som köpt abethebabes larm. hur placera ni eran sensor? Jag har ingen förvaring så va tvunen att sätta min så den stod upp...tror inte det va så smart då det krävs ganska mycket innan den reagerar, fast jag satt känsligheten på max =/

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024