MC-Larm

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ska få tummen ur och köpa ett larm till hojen nu. Det är nån pundare där och pillrar på nätterna.
Jag vill ha ett avancerat larm med perimetersensor och FM-radio (så jag kan se i fjärren när nån är där och fipplar). Larmet skall pipa bara av att någon närmar sig hojen.

Har hittat ett larm som heter SR-i900 på scorpioalarms.com.
De har dessutom nån kampanj nu så jag får hela paketet för cirka 2800 inkl frakt
(tull + moms tillkommer).

Finns det nåt liknande larm jag kan köpa på hemmaplan för ungefär samma pris?
Andra larmtips?

Nån mer som vill köpa från US?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag är också intresserad :) men behöver inte en lika avancerad för min står på gatan och folk ska kunna gå förbi

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag är också intresserad :) men behöver inte en lika avancerad för min står på gatan och folk ska kunna gå förbi

Man kan ställa in känsligheten typ att den börjar pipa om någon vistas närmare än en meter under 10 sek eller nåt i den stilen (kolla på youtube). Det är ett grymt bra larm till ett bra pris, men 2800 är fortfarande mycket pengar. Blir vi några borde vi iaf kunna spara in frakten. Alltid något.

Flensman

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Hoj
Honda CBR 900RR -98
Spyball funkar bra för mig..
Har inte dom funktioner TS är ute efter, men har hittills räddat min ljuddämpare från att bli snodd vid ett tillfälle iaf. :tummenupp

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Har hittat ett larm liknande det jag skriver om i mitt första inlägg, men nu i Kina.
För typ 500.-

MEN man måste köpa ett gäng. Om nån är intresserad så PMa mig.

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Har hittat ett larm liknande det jag skriver om i mitt första inlägg, men nu i Kina.
För typ 500.-

MEN man måste köpa ett gäng. Om nån är intresserad så PMa mig.

Liknande? Namn? så kanske nån här har erfarenhet av dom, om dom e okej så e jag med på det :tummenupp

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Liknande? Namn? så kanske nån här har erfarenhet av dom, om dom e okej så e jag med på det :tummenupp

Det heter Cardot, men i Kina vet jag av erfarenhet att de har 25 namn på samma produkt, så namnet säger inte mycket :)
Här hemma skulle den mycket väl kunna heta både Spyball eller Scorpio.

Chansen att nån här hemma har ett likadant larm som det jag hittat är minimal.

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Jag kör detta:
http://www.vikinglarm.se/mc--och-mopedlarm/2-vags/c8/
Kombinerat med en gps tracker från eBay. Fungerar kanon. Har inte haft några problem och sover bra. Nackdelar är väl att det tar en stund att montera och att lära sig alla funktioner. Sen drar det en del batteri, men troligtvis för att jag inte lyckas ställa in gps trackern rätt ännu.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Här är larmet:

Two Way Motorcycle Alarm CD-MT166,FM Two way motorcycle alarm with alarm microwave sensor.

Motorcycle Aalarm Basic Feature:

1.Learn code mode,with extra mirowave sensor,outside learning switch,microwave detection;
2.Car finding, Help calling, Anti-hijacking;
3.Voice and vibration alarming of remote control;
4.Remote start engine,Emergency Release;
5.Remote engine cut off,Alarm Pause;
6.Trigger memory;power down memory;
7.Waterproof main unit;
8.Responding distance up to 3000 meters, transmitting distance up to 1000 meters;
9.Multiple color background light of pager;
10.Remote adjusting of sensitivity;

Technique parameters:

1) Static current: ≤6.5mA;
2)Working frequency: 315 -433.92 MHz;
3)Operating temperature:-30C~+60C;

Screen Shot 2012-04-09 at 08.30.12_01.jpgScreen Shot 2012-04-09 at 08.30.22_01.jpg

Jag har fått ett pris på USD75 inkl expressfrakt med DHL, dvs strax över 500 pix.
Sen lär ju tullen haffa paketet så moms+tull tillkommer.

Totalt kommer det landa på ca 700 pix.

Jag har snackat med dom och jag får beställa 1-5 stycken som sample. Nästa order är det 100 som gäller (dvs det blir ingen nästa order :)), så den som vil vara med PMar mig under dagen. Först till kvarn.
Jag kommer att lägga beställningen ikväll.

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Här är larmet:

Two Way Motorcycle Alarm CD-MT166,FM Two way motorcycle alarm with alarm microwave sensor.

Den där är bra! Använder den modellen på min hoj sedan 2-3 år tillbaka nu, mikrovågssensorn fungerar bra men den är även den enda svagheten! Den är inte vattentät eller ens vattenskyddad, så min la av efter ett par klantiga tvättar. Placera den väl inunder sadeln.. (Dock fungerar resten av larmet perfekt utan den extrafunktionen)

Edit: Mikrovågssensorn är en separat enhet, den syns inte på bilden.

Last edited:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Har också funderat på att fixa larm till min S1000RR, men eftersom det inte verkar vara så lätt att installera det och jag vill inte bränna min ECU så undrar jag vad en firma tar för en installation? BMW:s egna orginallarm har jag bara hört att det inte ska vara bra och låter typ ingenting, så därför beställde jag ej ett sådant när jag köpte hojen.

Mvh /Try

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Den där är bra! Använder den modellen på min hoj sedan 2-3 år tillbaka nu, mikrovågssensorn fungerar bra men den är även den enda svagheten! Den är inte vattentät eller ens vattenskyddad, så min la av efter ett par klantiga tvättar. Placera den väl inunder sadeln.. (Dock fungerar resten av larmet perfekt utan den extrafunktionen)

Edit: Mikrovågssensorn är en separat enhet, den syns inte på bilden.

Såg larmet som KalleP75 använder ovan (vikinglarm). Deras bild på larmet är direkt från Kina, jag vet hur de ser ut.
Gick in på alibaba och gjorde en sökning så trillade det fram flera hundra olika.

"CARDOTS" larm verkar vara i princip identiskt, förutom att man betalar 700 istället för 1300..... Har handlat mycket från Kina tidigare och det brukar alltid vara ok grejjer med snabba leveranser.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Har också funderat på att fixa larm till min S1000RR, men eftersom det inte verkar vara så lätt att installera det och jag vill inte bränna min ECU så undrar jag vad en firma tar för en installation? BMW:s egna orginallarm har jag bara hört att det inte ska vara bra och låter typ ingenting, så därför beställde jag ej ett sådant när jag köpte hojen.

Mvh /Try

Jag har också en nyare BMW, men jag tänkte göra ett försök. Har inga planer på att koppla larmet till tändningen (hojen har ju startspärr ändå). Eftersom jag inte är speciellt bekymrad över att någon skall köra iväg med hojen tänkte jag göra en "fulinstallation" och hänga det direkt på batteriet på något sätt. Bara så att den klåfingrige pundaren kanske låter min tanklock vara ifred.

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Skulle bara tipsa om Aliexpress. Alibaba.com är en site där kinesiska tillverkare kan annonsera ut sina produkter till importörer och grossister i andra länder. Härav kravet på att man ofta måste köpa flera hundra av en viss artikel. För köp av enstaka exemplar kan man istället kika på aliexpress.com. Det är lite som E-bay Kina.

http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=motorcycle+alarm+2+way&catId=0&manual=y

När skatteåterbäringen kommer till midsommar blir det till beställa ett sånt därnt flott larm. Hoppas jag får ha kvar hojen så länge. Den näst senaste fick jag ha i tre veckor. :gnissla

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Skulle bara tipsa om Aliexpress. Alibaba.com är en site där kinesiska tillverkare kan annonsera ut sina produkter till importörer och grossister i andra länder. Härav kravet på att man ofta måste köpa flera hundra av en viss artikel. För köp av enstaka exemplar kan man istället kika på aliexpress.com. Det är lite som E-bay Kina.

http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=motorcycle+alarm+2+way&catId=0&manual=y

När skatteåterbäringen kommer till midsommar blir det till beställa ett sånt därnt flott larm. Hoppas jag får ha kvar hojen så länge. Den näst senaste fick jag ha i tre veckor. :gnissla

Aha. Tack för tipset. Jag brukar oftast lyckas deala til mig få exemplar via Alibaba, men skall kolla aliexpress nästa gång!

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
En rörelsesenor och en gsm-modul kan inte vara så svårt att sätta ihop. Men för all del, 39$ är ju inte så farligt.

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Hur meckig är installationen för en kille som inte kan nåt alls?
Jag är iaf intresserad men inte övertygad.

Här är kopplingsschema. Bedöm själv om det är något du klarar av. Jag har själv ingen vidare lust att börja klippa i elsystemet och sätta på skarvdon här och där. Som gjort för att senare få konstiga elproblem tack vare fukt och vibrationer som det blir på en mc. Är nästan värt att välja ett larm för 2500 där man kan köpa till ett kabelkit som är specialanpassat till ens egen hoj. Inget klippa & klämma kabelskor, bara att ta isär bef. kontakter och stoppa i en skarvanslutning.

Jag är medveten om att engelska är väldigt svårt för kineser men kvaliteten på installationsanvisningen bådar inte gott för kvaliteten på själva grejerna...

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...