MC-Larm

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Jag kör detta:
http://www.vikinglarm.se/mc--och-mopedlarm/2-vags/c8/
Kombinerat med en gps tracker från eBay. Fungerar kanon. Har inte haft några problem och sover bra. Nackdelar är väl att det tar en stund att montera och att lära sig alla funktioner. Sen drar det en del batteri, men troligtvis för att jag inte lyckas ställa in gps trackern rätt ännu.

Tar gärna en beskrivning över hur du installerade larmet. Eg. hur du anslöt till boxen?? Har haft mitt liggande på arbetsbänken i garaget ett tag nu......

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
För er som är med på min lilla shopping så kan jag meddela att larmen
inte kommer hinna fram denna vecka, vi får dom alltså i början av nästa.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag tror att när man väl tar sig an det så fixar man det på en förmiddag.
Min hoj har ett bus-system som styr allt, så jag tänker inte ge mig in på att koppla via tändning/startspärr. Det är att be om trubbel. Jag hänger det direkt på batteriet och kopplar det på blinkersena så att de blinkar när de ska. Det får räcka.

Hade jag haft en hoj som var mer traditionell i fråga om elsystem skulle jag dock inte tveka att koppla in alla funktioner.
Jag hojtar till så fort jag får en indikation på när grejjerna är på ingång. Kinesen jag fått kontakt med är grym. Jag tror han kan fixa andra användbara grejjer som tex xenon etc. Ska bara se till att landa de här grejjerna först.

Sweet. Frugan jobbar hela helgen så jag har inte tid ändå. Blir väl ett vinterprojekt... :3freak

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Till er som har köpt kan jag meddela att larmen inte kommer att skickas förrän under morgondagen (tisdag). Jag kommer då även få ett trackingnummer som ni kan få om ni vill veta var försändelsen befinner sig.

Jag hoppas innerligt att allt kommer denna vecka, för nästa kommer jag befinna mig utomlands.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aight, nu har larmen iaf lämnar Hong Kong, vilket innebär att de inte kommer fram förrän i början av nästa vecka.
Jag kommer vara bortrest, men kan ev ordna så att ni som inte kan vänta kan plocka era larm i Gamla Stan/Sthlm.
Annars skickar jag dom till er när jag är tillbaka igen.

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Tar gärna en beskrivning över hur du installerade larmet. Eg. hur du anslöt till boxen?? Har haft mitt liggande på arbetsbänken i garaget ett tag nu......

Sorry för sent svar här......
Jag fick fram ett kopplings schema för hojen. Och i denna angavs det "vart" man skulle ansluta larmet. När jag sen började pilla lite så hittade jag en del kablage kvar från "gamla" larmet och kunde ansluta till dessa. Funkade "sådär". Slutade med att jag anslöt larmet lite förenklat. Har kopplat "dödaren" (eller vad manska kalla det) via huvudsäkringen. Huvudsaken är kanske att det blinkar och tjuter om nån är på hojen och det funkar för mig i alla fall :)

Nikkalainen

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2012
Hoj
Z1000 - 13
Hur har de gått med larmet o installationen?
Kom in på den här tråden lite sent men har själv fått upp ögonen för ett liknade om inte likadant larm så vore riktigt trevligt med o få höra lite :)

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Det gick bra med installationen.
Lyckades hitta verstadshandbok på nätet. Den innehöll fullständigt kopplingsschema. På detta schema angavs "kopplingspunkt" för larm. När jag väl började rota i det så upptäckte jag att det larm som suttit tidigare på hojen redan hade kontaktstycke inkopplat till rätt ställe. Så det var bara till att jacka om/ in nya larmets kablar.

Funktionaliteten är klart godkänd, men problemet är att larmet suger batteri som fan. Hojen kan stå ostartad i max tre dygn innan batteriet har sugits ut. Har hört/ förstått att det är vanligt när det gäller MC larm.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
KalleP75:
Funktionaliteten är klart godkänd, men problemet är att larmet suger batteri som fan. Hojen kan stå ostartad i max tre dygn innan batteriet har sugits ut. Har hört/ förstått att det är vanligt när det gäller MC larm.
Vad har du för lösning på det här? Att batteriet laddas ur på några dagar?

Nikkalainen

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2012
Hoj
Z1000 - 13
Okey, de är så illa alltså med batteriförlusten...?
Skiljer de mkt mellan de olika hojarna när de gäller installation o så eller är de mer eller mindre samma då de ändå är el vi snackar om? :)
Var de den här spy 5000 liknande alarmet som du har på din hoj Kalle?
Med microwave deckare?
När de gäller tracker så finns de ganska många o välja bland också, vad för nån är de du har i din hoj?
Mvh Jocke

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Okey, de är så illa alltså med batteriförlusten...?
Skiljer de mkt mellan de olika hojarna när de gäller installation o så eller är de mer eller mindre samma då de ändå är el vi snackar om? :)
Var de den här spy 5000 liknande alarmet som du har på din hoj Kalle?
Med microwave deckare?
När de gäller tracker så finns de ganska många o välja bland också, vad för nån är de du har i din hoj?
Mvh Jocke

Det tar ungefär 2 veckor för min hojs batteri att dräneras så att det inte orkar starta hojen med ett spy5000 med mikrovågsantennen...

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Last edited:

Nikkalainen

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2012
Hoj
Z1000 - 13
ah okey. Hur var de nu ulvhamme, skulle du byta till scorpio900?
var det mkt att klippa o skarva när de gäller just spy larmet?

Just nu känns de väl som att något i stil med microwave larmet är intressant, starta hojen ifrån kontrollen tyckte jag väl lät lite kul också :p
Som nybliven mc-ägare så vill jag känna mig lugnare till lags när jag vet att de finns något vettigt larm på hojen. finns de några fler alternativ förutom scorpio900 o spy5000 som dessutom inte kostar halva handen o lite till.. nån som hade erfarenhet utav trackers också o kan berätta om nån vettig sådan? :)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka