MC-mässa Älvsjö 2013

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Det är ju lättare att klanka ner än att hissa.
Själv tycker jag nog att mässa med svenska mått mätt höll den klass man förväntar sig, några hoj märken med restriktioner om man fick sitta eller ej och en massa torghandel. Vi är inte bättre än så här.

Kolla bara galorna som görs i tv typ idrottsgalan, guldbaggegalan, pinsamt va ordet.

Nu blir säkert någon sårad, men jag tog en bild på i mitt tycke mässans fulaste hoj:
image.jpg
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Måste fråga igen då ingen har svarat.

Är det någon som vet vad det nya Halvarssons-ryggskyddet hette?
Det skulle släppas om någon vecka.
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
På förmiddan idag vare inte makt folk, kunde gå å kolla utan o trängas, blev mer folk mot eftermiddan. De va mer MC förra gången istället för alla bilar som va där, men man fick iaf känna o klämma o få lite nya idéer till nästa hoj :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag jobbade på mässan. Som vanligt lockar den till sig det vanliga klientelet.

Vad är det för fel på 50-plussare som går runt med en tröjja som det står "death" över hela på? Eller hans kärring i samma ålder, som hade en tröjja som det stod DRUNK över hela på? Vuxna människor?

Eller snubben som tatuerat in en dödskalle över HELA bakhuvudet, full size? Nej fifan,
vill man se mycket WT är MC-mässan the shit.

Finns såklart "vanligt" folk där också, men de är en minoritet.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Var där på lördagen. Blev klart nöjd. Det är inte tätt mellan handlarna i min del av Sverige, så självklart passade man på att kolla hojar som man annars inte ser irl. Träffade vänner oxå! :)

Men höjdpunkterna på mässan var två killar. Dels att lyssna på Kritto. Vilken kille! :tummenupp
Den andra var Björn Gunnarsson, hos Nordgren Racing. Så himla trevlig. Snacka om PR för RRR! :tummenupp
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
KTM var glada och berättade hur imponerade dem var av nya 690 SMC-R. "Jag trodde den skulle vara slö på bana men den varvar ju fan ur och vips var man uppe i 180 för att senare steka sporthojar i kurvorna..."

Gick hem med KTM-kassarna fulla av stickers, broschyrer och lull-lull :banana

EDIT: ingen hälsade även fast man gled runt i SH-tröja :tungan

aaxg9l.jpg
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag jobbade på mässan. Som vanligt lockar den till sig det vanliga klientelet.

Vad är det för fel på 50-plussare som går runt med en tröjja som det står "death" över hela på? Eller hans kärring i samma ålder, som hade en tröjja som det stod DRUNK över hela på? Vuxna människor?

Eller snubben som tatuerat in en dödskalle över HELA bakhuvudet, full size? Nej fifan,
vill man se mycket WT är MC-mässan the shit.

Finns såklart "vanligt" folk där också, men de är en minoritet.

:rofl

Varför är man inte förvånad?

Men höjdpunkterna på mässan var två killar. Dels att lyssna på Kritto. Vilken kille! :tummenupp
Den andra var Björn Gunnarsson, hos Nordgren Racing. Så himla trevlig. Snacka om PR för RRR! :tummenupp

Läste om Kritto i senaste MC-Folket. Roligt att höra lite om hur det gick efter operationen! Vilken kämpe! Björns prestation på Isle of Man var riktigt imponerande på ett annat plan. Följt hans tråd och det skiner igenom att det är en riktigt trevlig person.
 

roffe.l

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
STÄUDD
Hoj
XR650L-94- BMW R 1200 GS 05, Kawasaki Ninja Zx-636r
Hej jag tror att efterföljaren till TRACK är BUCKLER, men det nya heter SHIELD.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Snyggaste hojen fanns ju iaf där....:Bugar:4skrika

En av mina favoriter med där. :) Jag var underligt svag för castrolstrajpade nudan med...och den grönsvarta nya 636an - förutom min Husa TE300 som stod och väntade på mig i Husamontern (japp MIN HOJ, bara min..precious....)
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Fan! Norton missade jag, var den hos klubben eller? :huvet
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Vad är det för fel på 50-plussare som går runt med en tröjja som det står "death" över hela på? Eller hans kärring i samma ålder, som hade en tröjja som det stod DRUNK över hela på? Vuxna människor?

Eller snubben som tatuerat in en dödskalle över HELA bakhuvudet, full size? Nej fifan,
vill man se mycket WT är MC-mässan the shit.

Finns såklart "vanligt" folk där också, men de är en minoritet.

Hahaha!! Ja, visst är de härliga! Likaså de som är kanonfulla kl 12 på Lördagen, alltså mitt på dan, inte 12 på natten! Så var en del i Lördags när jag var där. Att vingla runt med en väst där det står typ "Döskalle Byhåla Mc" på och inte veta riktigt vart man är, vart man ska eller vem man är förstår jag inte riktigt meningen med.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Var där på lördagen. Blev klart nöjd. Det är inte tätt mellan handlarna i min del av Sverige, så självklart passade man på att kolla hojar som man annars inte ser irl. Träffade vänner oxå! :)

Men höjdpunkterna på mässan var två killar. Dels att lyssna på Kritto. Vilken kille! :tummenupp
Den andra var Björn Gunnarsson, hos Nordgren Racing. Så himla trevlig. Snacka om PR för RRR! :tummenupp

Fakk!!!!1!
Nordgrens lyckades jag missa, var stod de?
Så bg var där, då var det säkert honom jag såg vid Fiverbladen om han har polisonger som mäts i kvadratmeter.
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
en fundering jag hade är att han som sjöng och snackade i bandet på showen, är det han från Yamaha store i Västerås? Tror Kristoffer hette han?
har köpt en hoj av han för nåt år sedan och bara sett han då men fick den "igenekännandekänslan"
 
Last edited:

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Jag var där på lördagen, Polisen hade en stor välkomst kommitté utanför mässan.
Såg 4-5 Civila bilar och 3 stora bussar märkta med trafikenheten, en drös med radiobilar och en helikopter.
Kanske vi har dom västprydda herrarna att tacka för, såg lite bandidos med mera inne på mässan.
Eller så kanske dom önskade oss en trevlig fortsättning på året och kommande säsong :D

Nåja, mässan var inte så mycket att hänga i granen tycker jag, var inget speciellt, inget som stack ut direkt, många av dom intressanta hojarna fick man inte provsitta (vilket jag förstår).
Näe jag ser hellre en ny "Mc Live" där man kan klämma och känna på riktigt.
Nu får man försöka stå ut tills i vår istället :)
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top