MC-mässa Älvsjö 2013

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Tycker mässan va helt ok, man har ju längtat att få gå runt o glo på hoj länge nu :rolleyes: Men Varför har man mässan såå Tidigt? ja ja nya modeller Bla, Bla.. Skulle va bra mycket kuligare om man kunde komma på hojen en tidig vårdag Till Mässan. och då kunde dom även kanske sälja en o annan hoj.. kanske även lite provkörning? skulle få lite mer folk att känna sug o kanske slå till.. Men nu kommer våren snart Då får vi Åka Hoj på Riktigt :D

Enligt en trevlig säljare i Aprilias monter hade de fram till lördag förmiddag sålt 5 av 6 Aprilias RSV4 från 2010 de hade till mässpris för 99000kr...så det verkar gå att sälja även mitt i vintern om det nu var sant.

Last edited:

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Enligt en trevlig säljare i Aprilias monter hade fram till lördag förmiddag sålt 5 av 6 Aprilias RSV4 från 2010 de hade till mässpris för 99000kr...så det verkar gå att sälja även mitt i vintern om det nu var sant.

Den sista hojen köpte polarn! Kl 16.30 på lördagen skrevs papperet på den sista hojen de hade av rsv4. Satt som klistrad på den i flera timmar.
Leverans om ca 1vecka. Fyfan va kul de ska bli att få provköra den till våren!! :)

Last edited:

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Hoj
yamaha mt-07 -17
en fundering jag hade är att han som sjöng och snackade i bandet på showen, är det han från Yamaha store i Västerås? Tror Kristoffer hette han?
har köpt en hoj av han för nåt år sedan och bara sett han då men fick den "igenekännandekänslan"

va väl fredrik johansson ( fmx åkare )? tror det va han iaf. tyckte det va en hyffsad mässa och showen va bäst

jetson

Guest
Den sista hojen köpte polarn! Kl 16.30 på lördagen skrevs papperet på den sista hojen de hade av rsv4. Satt som klistrad på den i flera timmar.
Leverans om ca 1vecka. Fyfan va kul de ska bli att få provköra den till våren!! :)

Grymt :tummenupp

Jag hajjade till när jag såg prislappen, riktigt bra pris!

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Grymt :tummenupp

Jag hajjade till när jag såg prislappen, riktigt bra pris!

Jo. En snabb koll på blocket så ser man att rsv4 2010 fabriksny med 0mil på mätarn ligger på ca 150-170tkr.
Då är 99.000kr förbannat billigt. Och alla garantier gäller från och med påställning.

Är det nån mer här som köpte en av de sex aprillerna?

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Toyman, du är kändis här i stan nu:
http://www.dn.se/sthlm

Punkt 1 utavklarad. MC-mässan. Kvar att göra i Stockholm, köra bulten med RC45an, fika på era bästa mc-cafeer, besöka MCcollection, va det MC Donalds på Sveavägen.. mellanmål ..? Köra Mälaren Runt!

Skrivs mycket om västfolket..... men var var sporthojsfolket? Jag vet att ni var där, dags för en MotoGP väst..... bara skojar! Hade förväntat mig mycket mer, MC.... kepsar, t-shirts, tröjor, en Monsterburk i näven. Framhävande, MotoGP, Honda, Superbike, Kawasaki, Isle of Man, Repsol, ROSSI, Ducati o.s.v. MC-motorsport sponsrad utav de stora bolagen, kläder fulla med loggor.

Om nu sporthojen står i sovrummet och myser sin vintervila så måste vi/ni Sporthojsfolket på sådana här evenemang lysa bättre/mera. Visa vem vi är, vad vi gillar! Kliva fram mera på dessa platser och backa utav lite med dämparen i trafik, rakt rör..... tysta ner hojen lite.

Vi får det nog lite kämpigt framöver, vi som gillar sporthoj och det som den symboliserar........ adrenalin-RACING. Vi får jobba på vår marknadsföring! Var jag gnällig nu...... tänkte bara lite..... de e svårt:va. Toyman. Vill ha en Benelli, Tornado Tre 900 LE

Nyårslöfte, köra tystare, inte ge mcmotståndet något till/på sitt gnällfat! :tummenupp

Bild. Ducce med orgsystem, låter gott!

_DSC7573 sh.jpg

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Punkt 1 utavklarad. MC-mässan. Kvar att göra i Stockholm, köra bulten med RC45an, fika på era bästa mc-cafeer, besöka MCcollection, va det MC Donalds på Sveavägen.. mellanmål ..? Köra Mälaren Runt!

Skrivs mycket om västfolket..... men var var sporthojsfolket?

Jag var i alla fall fram och skakade tass och beundrade hojarna... en liten stund tills lillgrabben ville titta på annat. :tummenupp :)

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Om nu sporthojen står i sovrummet och myser sin vintervila så måste vi/ni Sporthojsfolket på sådana här evenemang lysa bättre/mera. Visa vem vi är, vad vi gillar! Kliva fram mera på dessa platser och backa utav lite med dämparen i trafik, rakt rör..... tysta ner hojen lite.

Vi får det nog lite kämpigt framöver, vi som gillar sporthoj och det som den symboliserar........ adrenalin-RACING. Vi får jobba på vår marknadsföring! Var jag gnällig nu...... tänkte bara lite..... de e svårt:va. Toyman. Vill ha en Benelli, Tornado Tre 900 LE

Nyårslöfte, köra tystare, inte ge mcmotståndet något till/på sitt gnällfat! :tummenupp

Bild. Ducce med orgsystem, låter gott!

View attachment 377730

Jag var och kikade på dina maskiner men en skäggmurvel med kamera fick din odelade uppmärksamhet :)
Sen vet jag inte längre, en VR46-tröja kanske är mer WT än sporthoj?

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
VR46, det är ett gott tecken. Ska bli spännande att följa hur det går för mästaren 2013.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning