MC-mässa Älvsjö 2015!

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Hoj
Ja
HD ställde inte ut i år, vilket medförde att antalet västar, bockskägg och halvpackade mässbesökare mer än halverades. Betydligt större andel normalt folk vilket var trevligt.
Halva grejen med mässan är att fnissa och säga vad som står på de coooola mc-västarna bakom ryggen på dem. Gärna lite extra högt så de hör :)

Hittade ingen ylande-varg-i-fullmåne-t-shirt (frågade tom) , sjukt besviken!

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Hur påläst är personalen i mäss-montrarna egentligen?

Hos Triumph stod en kille och berättade hur slirkopplingen på Daytonan funkade. Han ville gärna framhålla hur nytt och innovativt det var.
Som den besserwisser jag är kunde jag berätta för honom att Yamaha R6 fick det redan 2006 - alltså för nio år sen! När jag dessutom fyllde på med hur illa jag tyckte den funkade (eftersom jag upplevde att man tappar motorbromsen helt när kopplingen släpper), var han tillintetgjord.

På en tjejhoj :7peta som R6 känns kanske slirkoppling onödigt, som du säger. (Har aldrig testat, så jag vet faktiskt inte.) Men på större twinnar är det väldigt hjälpsamt att slippa få släpp varje gång man växlar ner.

Läs på Bessewisser! Slirkoppling, -98 på Aprilia förmodligen inte först ens det. Yamaha R6... ;)

I övrigt en hel del fina saker, men det är lite dåligt med riktiga överraskningar nu för tiden, eller så har man bara blivit mer luttrad ... :)

Det som lockade mest var nog Brutale, Tuono 1100 och MT-09/MT-07???

Det blev lite spännande när jag köpte min KTM 990 i somras efter att jag kört Mille och Tuono merparten av de senaste 10 åren. Fick ett par intressanta bakhjulssläpp innan jag lärde mig att man var tvungen att vara lite mer försiktig vid nerväxlingar.

Gällande att det skulle vara dåligt med överraskningar håller jag med. Jag tyckte dock att det var kul att se Ducatis Scrambler, lite besviken att Aprilia inte lyckats få fram en Tuono Factory. Men jag fick äntligen torrbryta lite på en "Standard" V4 åtminstone så nu vet jag att den passar som handsken.

Vad gäller MT-09 så berörde den mig inte mer än att jag hoppas att den som designade baklyset inte längre är kvar i organisationen.

:3freak
ESTR-0216_01.jpg

Mats R

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2013
Hoj
-08 Kawasaki Z1000
Någon/några som kan dela med sig av lite bilder från mässan till oss som dessvärre inte var där?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Någon/några som kan dela med sig av lite bilder från mässan till oss som dessvärre inte var där?

Har en massa blandade bilder ifrån mc-mässan... vart väl en 300+... men lägga ut dem här på sajten. Man tappar sugen. Sidan är ju gör-seg. Lägga in en bild tar en evig tid. En möjlighet är ju att förminska dem först.... å så lägga in dem en och en?...... men lusten att vara aktiv på sidan är ju inte på topp. Tycker info om sidans vara eller inte vara är ett ? Ägaren ..... verkar inte ge sidan den omsorg den behöver. Hela köp&sälj-siten får jag se utan bilder. På mässan i Stockholm och i deras servicecenter och datorer såg jag bilderna. Jag har ej ändrat något på mina datorer, har fungerat i alla år. Jag bjussar gärna på mina bilder.... men det måste bli enklare få till det!...... Besöksfrekvensen på sidan har säkert halverats... många orsaker. Men sidans nyckfullhet gör säkert att man finner andra ställen att surfa runt på! mvh Toyman... jag var där.

IMG_5618 (1024x768).jpg IMG_5638 (1024x768).jpg IMG_5680 (1024x768).jpgIMG_5689 (1024x768).jpg IMG_5705 (1024x768).jpg IMG_5772 (1024x768).jpgIMG_5792 (1024x768).jpg IMG_5797 (1024x768).jpg

Nu gick ju bilderna in hyfsat här:tummenupp. Hade helst velat lägga in i min blogg...... men där ska de lagras in en och en:gnissla!

Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Försökte nu lägga in 8 bilder till, samma kamera, förminskade på samma sätt, alla blev stoppade. Man blir jävligt trött..... men jag är väl dum i huvet, fattar nada!:huvet Egmont!

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Försökte nu lägga in 8 bilder till, samma kamera, förminskade på samma sätt, alla blev stoppade. Man blir jävligt trött..... men jag är väl dum i huvet, fattar nada!:huvet Egmont!

Det var helt enkelt alldeles för lätt första gången :rolleyes:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Hela köp&sälj-siten får jag se utan bilder. På mässan i Stockholm och i deras servicecenter och datorer såg jag bilderna. Jag har ej ändrat något på mina datorer, har fungerat i alla år.

Troligtvis orsakat av insticksmodul i webbläsaren, AdBlock. Om du haft ett undantag baserat på URL så slutar det undantaget fungera om URL ändras. Lägg till nytt undantag. Fungerar för mig.

Gick med
12 Mar 2011
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Det här är ju nästan reklam för bike.se, ber om ursäkt i så fall, men inga andra hojsajter verkar ha rapporterat något får mässan så jag hoppas att det är okej.
Kolla här för bilder: http://www.bike.se/nyheter/allt-fran-mc-massan-2015 där du har snabblänkar till alla våra bildspel, allt från hojmärken via tillbehör till lite annat jox som ex Toymans hojar.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Jag har inte ett svar på ditt problem men jag vill passa på att tacka för din utställning på mässan. Bästa montern av alla om du frågar mig, så tack för det!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept