MC-mässa Göteborg 2014

Beckis

Medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
2007 Buell XB12S
Klart man ska dit.
Frågan är om det blir en eller två dagar? Antigen blir det bara lördag eller så blir det fredag och lördag.
Tänkte prova ut en ny hjälm så hoppas att alla märken finns representerade med sina highend modeller.
Bra pris på mässan? Ja i så fall köps det även hjälm på mässan.

Hej! Grevens Motorcykeldelar har precis blivit distributör av Kabuto Helmets (förr känt som OGK Kabuto), och på mässan kommer alla modellerna finnas för prov/titt/känna.. kolla in www.kabutohelmets.se.. FF-5V är riktigt high-end (ställer ut på mässan bredvid Toymans monter)!

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Jahapp, bara dagar kvar och det ska bli så kul!

Toyman, har du koll på allt med transport och sånt? Vilken dag får du börja rulla in hojarna, och hur lång tid tar det att ställa upp allt?

Lastning påbörjas måndag vid lunchtid, första lass in tisdag morgon 10,00. ..... dit går bra, man har 2 dygn på sig! Hem är värre. Mässan ska vara tom söndag 24,00............ ;-:)confused:

Toyman

Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Gubben kom in i tidningen........ och sporthoj och mässan fick reklam! ;-) :tummenupp

IMG_0127 (1280x960).jpg IMG_0130 (1280x960).jpg

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Lastning påbörjas måndag vid lunchtid, första lass in tisdag morgon 10,00. ..... dit går bra, man har 2 dygn på sig! Hem är värre. Mässan ska vara tom söndag 24,00............ ;-:)confused:

Du vet.. jag tror flera här inklusive undertecknad gärna ställer upp och hjälper till med hemtransporten. :)

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
:va

Hej JP. MC-mässan står för monter, matta, el osv: Jag står för innehållet och transport utav det. Till MC-mässan i Stockholm förra året ordnades en sponsor:fakta. Jag har ett gäng vänner som ger mig en hjälpande hand också och så min familj.

Har valt att själv känna det som en semester-resa:hihi. Typ andra åker till Kanarie-öarna 1 vecka:fyllisar, så jobbar jag med mässan minst 1 vecka..... ;-). Tror jag har det roligare:D. Klart bränt skinnet:brinnerup blir det inte.

Jag tycker mc-mässan skall stå för din transport, din tid och engagemang! De drar väl in typ 6-8 miljoner bara på inträden så de borde helt klart ge dig en ordentlig slant tycker jag! Som många säger så är ju du och dina hojar mässans höjdpunkt och jag tycker du ska få betalt för ditt engagemang. :)

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Torsdag blir det här också. 06.00 går bilen mot Göteborg, jag längtar dit!

Precis min uppfattning också. Lördan är hopplös, det är proppat! Dessutom en del som sparkat igång helgen på allvar och knappt kommer att minnas ens de bättre bitarna dan efter (nu var det visserligen längesen jag var på mässan en lördag). De andra dagarna är bättre tycker jag.
På 80-talet, innan Finland fått en egen mässa, invaderades Älvsjö på lördagarna av lindrigt nyktra Finska knuttegäng, någon som minns? Som försynt 15-åring var det inte alltid jag vågade mig fram till de hojarna jag helst ville se. Tio år senare var det jag som... äh, strunt i det.

Haha! Frågan är om de Svenska fyllskallarna på Lördag är så mycket bättre, de kommer från nån öde by någonstans i Sverige, går runt med västar som det står typ: Döskalle byhåla Mc. De vinglar runt, går in i stolpar och utställningar och vet inte vart de är, vem de är eller vart de ska! :fyllisar

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
:RockbananI morgon börjar det! :Rockbanan
Så rätt!

Jag är riktigt sugen på att komma dit nu, ska bli såå kul! :)
Idag var jag t.o.m. in på Classe och köpte en te-termos, något som 37mil i taxibuss kräver.

Haha! Frågan är om de Svenska fyllskallarna på Lördag är så mycket bättre, de kommer från nån öde by någonstans i Sverige, går runt med västar som det står typ: Döskalle byhåla Mc. De vinglar runt, går in i stolpar och utställningar och vet inte vart de är, vem de är eller vart de ska! :fyllisar
Svenska fyllon är nog ännu värre. De har ju inte så långt hem om de blir utslängda från mässan, därför kan de satsa ännu hårdare!

Toyman

Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
MC-Mässan 2014, lätt nervös, för alla möten med folk man känner, känner igen men inte kan placera och har glömt namn på.... skitdålig på namn. Och minnet..... kan man fundera på/över. Hur som helst, är ni på MC-mässan, ha det gott. Heja gärna, ser jag ut som ett ? Uppdatera mig..... ;-)
Bild..... det tager sig. Massor utav hjälp har jag fått och det har fungerat fantastiskt, 26 hojar i montern, vi är 5 kompisar som visar upp våra hojar.... bara sporthoj, mycket färg och form. Mc-tidsepok 1988-2002 och Super Bike racing eran.

Gänget: Tack.... Mikael:G. Magnus:B Pelle:K. Roland:N. Sven-Erik:E. Hans-Erik:H. Håkan:A. Ingemar:E. Anders:H. Morgan:B. Stig:B. Bodil:D. Christian:D. Maria:D. Bengt:L. Benke:K. Fidde:K.

Bild, det börjar ta form!

IMG_0310.jpg

Toyman

Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Så här kan det se ut...... innan!

Bifogat

• IMG_0285 (1024x768).jpg
    IMG_0285 (1024x768).jpg
    129.1 KB · Visningar: 205
  • IMG_0286 (1024x768).jpg
    IMG_0286 (1024x768).jpg
    129.7 KB · Visningar: 200
  • IMG_0291 (1024x768).jpg
    IMG_0291 (1024x768).jpg
    111.7 KB · Visningar: 189
  • IMG_0292 (1024x768).jpg
    IMG_0292 (1024x768).jpg
    115.3 KB · Visningar: 193
  • IMG_0293 (1024x768).jpg
    IMG_0293 (1024x768).jpg
    126.1 KB · Visningar: 192
  • IMG_0294 (1024x768).jpg
    IMG_0294 (1024x768).jpg
    112.5 KB · Visningar: 184
  • IMG_0295 (1024x768).jpg
    IMG_0295 (1024x768).jpg
    140.9 KB · Visningar: 189
  • IMG_0296 (1024x768).jpg
    IMG_0296 (1024x768).jpg
    130.4 KB · Visningar: 197
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Blir spontanbesök på mc-mässan under eftermiddagen i morgon. Ska bli kul att se din monter Toyman! Med all säkerhet mässans höjdpunkt.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja det va mycket trevligt som vanligt ! Sjukt trevliga hojjar i Toymans monter som vanligt !

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Är det bättre priser på ex slip-on på mässan än i butikerna? Tänkte beställt ett via bike thn som beställer via booves. Booves finns ju på mässan..

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
MC-Mässan 2014, lätt nervös, för alla möten med folk man känner, känner igen men inte kan placera och har glömt namn på.... skitdålig på namn. Och minnet..... kan man fundera på/över. Hur som helst, är ni på MC-mässan, ha det gott. Heja gärna, ser jag ut som ett ? Uppdatera mig..... ;-)
Bild..... det tager sig. Massor utav hjälp har jag fått och det har fungerat fantastiskt, 26 hojar i montern, vi är 5 kompisar som visar upp våra hojar.... bara sporthoj, mycket färg och form. Mc-tidsepok 1988-2002 och Super Bike racing eran.

Gänget: Tack.... Mikael:G. Magnus:B Pelle:K. Roland:N. Sven-Erik:E. Hans-Erik:H. Håkan:A. Ingemar:E. Anders:H. Morgan:B. Stig:B. Bodil:D. Christian:D. Maria:D. Bengt:L. Benke:K. Fidde:K.

Bild, det börjar ta form!

View attachment 398242

R7an är ju bara så förbannat läcker :tummenupp Byta mot en 1000 K6:rolleyes:

Last edited:

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Är det bättre priser på ex slip-on på mässan än i butikerna? Tänkte beställt ett via bike thn som beställer via booves. Booves finns ju på mässan..

BoOve är en importör/generalagent dör diverse märken. Generalagenter säljer inte varor direkt till kund utan via återförsäljare. Så att köpa det på mässan blir nog svårt. Däremot brukar man få runt 10% mässrabatt i många mc-firmor när mässan pågår.

Många av generalagenterna som ställer ut har ju även personal på plats från sina återförsäljare. Så det går ofta att beställa på mässan och hämta i butik.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Hade tänkt att skippa mässan i år men det sket sig fullständigt. Vi kliver på tåget om två timmar och drar ner. Frestelsen blev för stor! :tummenupp

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom