Verkar som att varenda tillverkare med självaktning har hakat på retro/vintage/nostalgi trenden. Undra om det är många som kommer att köpa BMW's nya R nine T och modifiera dem. Det verkar ju vara själva grundtanken när man utvecklat hojen att kunderna ska göra dem personliga.
Jag tycker det är kul med retrotrenden!
Moderna, pålitliga hojar som ser rätt ut tilltalar många i min ålder och uppåt (40+). Smart sätt att få tillbaks de som tagit ett uppehåll i hojåkandet. Bara det inte blir lika skitnödigt som med CB 1100; tung, klen motor, och med customkörställning. Dessutom svindyr.
Däremot stod det två café-hojar i Honda-montern utmed väggen, som jag tyckte var kanonsnygga! Kanske lite väl mycket luft framför bakhjulet, men snygga.
(mycket tyckande från mig här...)
det är nog inget fel på dina idéer, yamaha känns otroligt sömniga.
flera år i rad har de stått i ring och snackat med varandra. I år var det bättre men det verkade inte som att de ens hade en banputte med sig.
synd. Jag gillar deras maskiner skarpt.
att det är trögt med sporthojar förstår jag men att inte ha en enda r6 i svenskt lager när man är märkes-åf ger mig dåliga vibbar.
Ja, såna missar är oförlåtliga!
Hondas enda stora nyhet, VFR 800, har man inte ens på plats. Yamaha har två sporthojar, men har bara med den ena. Hur kan dom?!
Hade du gått till trappan och upp till matsalen, så hade du inte behövt snoka efter hamburgare. Bufé satt riktigt fint !
Tyckte överlag mässan var ok. Lite för mycket kläder. Yamaha hade inte R6 med sig, Pga att dom inte säljer så många av dom.. kanske är då man ska ha med sig den på mässan? Eller?
Ducati, mycket bra. Kawa mycket bra.
Haha nej, sörjer inte de torra mäss-burgarna. Buffén var riktigt fin, även om många kanske backar för priset, 140 spänn.
Yamaha hoppas jag tänker om till nästa år.
Broschyrmässigt var mässan godkänd: