laidback
En fin avföring är bästa huvudkudden!
- Gick med
- 19 Dec 2010
- Hoj
- En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Håller med!
De två café racers som stod intill varandra (finns bilder i länken någon publicerade ovan) var riktigt fräcka. CB 1100 tilltalar inte mig personligen. Man har tagit sig själv på lite för stort allvar. Då är det roligare med de tillverkare som leker lite med sitt förflutna som Ducati gjorde med sina Sport Classic modeller och MHe 900e modellen som kom år 2000 i begränsad upplaga. På så sätt gillar jag BMWs hoj. Man försöker nog göra samma resa fast på ett tyskt vis. Man gör en stor grej över de handpolerade detaljerna på tanken med klarlack över. Det är snyggt. Flörten med Henry Fords citat att den kommer i alla färger bara den är svart. Däremot finns det andra aspekter som känns mindre lyckat, men det är väl där tanken kommer in att göra den enkel att bygga om efter smak och tycke. Det ska bli roligt att se vad man gör med sina BMW nine t.
När vi nu diskuterar retrotrenden är det lite synd att inte små tillverkare som Norton ställer ut på mässan. Det är sådant som gör de svenska motormässorna lite fattiga. Det är sällan man får se något utöver det vanliga som man inte kan se hos den lokala återförsäljaren en kort tid efter själva mässan. Gäller både bil, båt och mc. Vi är en för liten marknad helt enkelt.
Jaa, Sport Classic Duccarna är såå rätt! Likaså Traja Thruxton i vissa versioner.
Nu blir det lite OT här, men har du sett vad mycket classic-tidningar det kommit sista åren?
Classic motor
Vintage (som tyvärr nyligen konkade)
Classic bike
Tidningar med gamla lastbilar (såg du programmet på svt när de körde gamla lastbilar i Norge?), traktorer och den där mopedtidningen som jag tyvärr aldrig läst.
Det är väl bara att acceptera att man kommit till den ålder där man börjar gilla gammalt bråte...