MC-mässa Göteborg 2016!

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Nån som sprungit på HJC RPHA 10 till "jag tror inte det är sant" pris?
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Naaw, är farbror lite mör? Kanske dags att sälja av lite rygg-dödar-hojar billigt till en student??:krama ;)

Få se om det finns nåt kvar av R1:an imorgon, när de pusslat ihop den igen. :gnissla
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
MT-10 och alla andra MT hojar från ovan:
DSC_0202.jpg


Jag har riktat allt ljus i Yama-montern så jag hoppas det duger! :tummenupp
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Nån som sprungit på HJC RPHA 10 till "jag tror inte det är sant" pris?
Jag har inte sprungit på något "jag tror inte det är sant"-pris. :gnissla Fick sms av Lelles igår där det stod att dom körde sin egna mäss-rabatt med 15-75% på allt. Så det bästa är nog att prova på mc-mässan och beställa hos Lelles.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Då var mässan avklarad och det kändes lite som att branschen väntar på nåt, men vad?

Frågade en kille i Yamahas läger hur det kommer sig att de nu tar in R6:an igen och det hade han nog egentligen inget svar på. Han sa bl.a. att en del har frågat efter den under åren, trots att den inte uppdaterats. De säljer dock minimalt av den. Nej, det är klart det är svårt att sälja en -08 till -16-pris.

Hos Honda hade man t.o.m. slutat med "Honda-bladet".
Men nya Africa Twinnen var kul kul att se, såg klart smidigare ut än de andra hojarna i supertanker-klassen.

Hos Traja kan jag inte låta bli att tycka Thruxton och Street twin är såå snygga! :)


Handelsboden och Nilssons mc hade stora ytor med kläder och hjälmar, men Lelles var som tidigare sagts inte här. HHos klassikerklubbarna var varken Kawas eller Suzukis gäng med, så V-Max, CBX och CB 1100R-klubbarna fick vara själva, om jag inte missat nån.

Toyman kan man dock alltid lita på som både bjuder på kul snack och snygga hojar! :tummenupp



Av någon anledning lyckas jag inte posta bilderna jag knäppte, irriterande! :mad:
 
Last edited:

Twinlab

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2013
Ort
Göteborg
Hoj
R1 - 10
Jag har inte sprungit på något "jag tror inte det är sant"-pris. :gnissla Fick sms av Lelles igår där det stod att dom körde sin egna mäss-rabatt med 15-75% på allt. Så det bästa är nog att prova på mc-mässan och beställa hos Lelles.

Tack för tipset, kammade precis hem Shoei Nxr Marquez Ant för nästan halva priset!
Bara ett nytt ställ så är man redo för våren hoppas de finns nått till bra pris på mässan:banana
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Eftersom det inte var planerat så hade jag inga måsten.

Torsdagen är bäst om man är bonnläpp och inte vill trängas! :D

Håller med Laidback, det kändes lite avslaget.
Nu har Triumph äntligen fixat utseendet på motorn så den är riktigt snygg.:tummenupp

20160128_111847 (3).jpg


Men tyngre än min Daytona med färre hästar och troligen sämre väghållning så jag fortsätter att köra Daytona.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
men sittställningen på den va knepig. tanken kändes för lång å smal? första gångenjag tycker att smalt e nått negativt.. men urk så läcker den är...vill ha. men sittställningen alltså.. :p
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nu har Triumph äntligen fixat utseendet på motorn så den är riktigt snygg.:tummenupp

View attachment 426826
Daytona.

men sittställningen på den va knepig. tanken kändes för lång å smal? första gångenjag tycker att smalt e nått negativt.. men urk så läcker den är...vill ha. men sittställningen alltså.. :p

Håller med! Har glott på Triumphs sida hela eftermiddan, går inte att sluta titta, såå snygg! Jag vill ha en R med 1/4-kåpan och luftiga ljuddämpare, men utan ekerfälgar. :tummenupp

Thruxton 1200R.jpg
 

alex.johansson

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2015
Ort
säffle
Hoj
-42 harley wlc, -75 harley järnsportster, -89 dr 600
Av alla retro cyklar på mässan så är det bara triumph som har cett nog att fatta att man ska ha förgasar-atrapper på en retrohoj! Stort plus till dom och skärpning på alla andra. Insprut kan va det fulaste som finns på en modern hoj!
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Eftersom det inte var planerat så hade jag inga måsten.

Torsdagen är bäst om man är bonnläpp och inte vill trängas! :D

Håller med Laidback, det kändes lite avslaget.
Nu har Triumph äntligen fixat utseendet på motorn så den är riktigt snygg.:tummenupp

View attachment 426826


Men tyngre än min Daytona med färre hästar och troligen sämre väghållning så jag fortsätter att köra Daytona.
Den fanns där uppe för testkörning.

Hängde på låset på lördagen och klarade av mässan på kanske 2 timmar då jag inte skulle köpa något. Såg trajjan och damn vad snygg den var. De var också placerade mitt mot Ducatis scrambler. Gick upp en våning och tänkte jag kanske skulle testa en msx och leka runt lite med. Till min förvåning står även en street twin där. Blev ett par varv och den var silkeslen och mycket vrid men lite för liten bana för att kunna testa ordentligt.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Av alla retro cyklar på mässan så är det bara triumph som har cett nog att fatta att man ska ha förgasar-atrapper på en retrohoj! Stort plus till dom och skärpning på alla andra. Insprut kan va det fulaste som finns på en modern hoj!

När insprut kom på förra generationen Bonnies så var det inget val utan tvång. Förgasarna klarade inte de nya utsläppsreglerna. Men istället för att tillverka nya trottelhus för spridarna använde man förgasarhusen.
Billigare och så syntes det inte att det inte var förgasare längre.:tummenupp

Naturligt då att nu fortsätta och göra trottelhus som ser ut som gamla bensinpissande Amal.









Filmen Fucking Åmål fick f.ö. inte behålla sin "svenska" originaltitel när den exporterades utan fick heta Show me Love. :hihi
 

alex.johansson

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2015
Ort
säffle
Hoj
-42 harley wlc, -75 harley järnsportster, -89 dr 600
Jo då att insprutarna är överlägsna miljömässigt är det väl inget tvivel om. Men att man faktiskt kan dölja det designmässigt på en cykel som ska se retro ut tycker jag borde va en självklarhet! I min mening är förgasarna ett viktigt design element..
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Till nästa mässa tycker jag att det borde vara obligatoriskt att gå dit i en enhetlig, färgglad skinnväst. Mest för stt retas.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top