MC-mässa Göteborg 2016!

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Provkörningar? Någon koll på vilka hojar man får prova på?

Nej någon sådan info får vi inte. Nu jobbar jag iofs onsdag kväll men jag tänker inte gå runt och lägga ut mässan online. Det ger mig inget positivt.
Hoppas dock jag kan göra något kap på onsdag. :tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vaknar 04.30 och är tröttare än en CB 125 -78, men biter ihop för jag vet vad det är för dag idag. Tar mig över till rullen och styr in i badrummet för att snabbt stoppa huvudet i handfatet och blir av med den värsta sovfrillan.
Vad är klockan? Mjo okej, hinner nog med en kopp te framför skärmen, måste ju kolla över allt så det inte blivit revolution under natten.

Nuu, klockan är sex och bussen är här! Sladdar ut i trappen och uppför rampen till färdtjänstbussen, trixar för att få bältet att sitta okej, har svårt att fixa det själv annars. Äntligen kan vi komma iväg på årets... njä, men iallafall vinterns bästa dag – hojmässedan!

En nattsvart E4 – finns det nåt tråkigare? Inte ett dugga att titta på och inte fan går det att läsa i kolmörkret. Norrköping, Linköping, Mjölby, här nånstans kan man börja ana morronljuset. Frukost i Jönköpingstrakten intas i farten för att inte fördröja nånting, bara inte chaufförn ska ut och jogga för att hålla sig vaken... Men klart som fan ska han det! Aja kanske bäst det, alternativet lockar inte.

Förbi Borås kan man börja spänna på sig skorna och göra sig klar för strid, jag är laddad till tänderna och när vi glider ut på E6an genom Götet börjar jag nästan hyperventilera! Bussen parkar och chaffisen segar med bältet, MEN SLÄPP LOSS MIG DÅ!!

När inträdet är betalt och jag äntligen kan glida in i lokalerna och slicka i mig allt som finns börjar pulsen lugna ned sig. Ett års väntan är till ända!
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Pure Real Road Racing à la BG...

Team Nordgren 2.jpg
Håll utkik efter mässans gulaste monter...:tummenupp

Mitt bidrag till er mässbesökare är att vi i Team Nordgren Racing-montern kommer att ställa ut just den Honda CBR600RR som jag körde i supersportklassen under Isle of Man TT. Det är alltså inte frågan om någon "mock-up", utan hojen ställs ut i exakt samma utförande som när jag rullade över mållinjen på en 25:e plats i heat 2, den 10 juni -15. Det innebär att den är komplett med besiktningsdekaler, skrapmärken på underkåpan från kompressionerna i Bray hill och Barregarrow och alla flugor och stenskott som ekipaget utsattes för under de 4 varv (=24mil) som tävlingen pågick. Vi i teamet har ansträngt oss att behålla den i detta skick eftersom vi inbillat oss att det kanske finns fler nördar som likt oss uppskattar "pure Real Road Racing":kär

Ni är alltså alla jättevälkomna att titta förbi montern för att säga hej och kanske ställa lite frågor om ön Isle of Man och racingen där. Det är ett utflyktsmål jag varmt rekommenderar!:tummenupp

Vänliga hälsningar /Björn
 
Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
När inträdet är betalt och jag äntligen kan glida in i lokalerna och slicka i mig allt som finns börjar pulsen lugna ned sig. Ett års väntan är till ända!

Vafalls? Har du VIP-visning, dagdrömmer eller är du bara ute i jäkligt god tid?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
View attachment 426702
Håll utkik efter mässans gulaste monter...:tummenupp

Mitt bidrag till er mässbesökare är att vi i Team Nordgren Racing-montern kommer att ställa ut just den Honda CBR600RR som jag körde i supersportklassen under Isle of Man TT. Det är alltså inte frågan om någon "mock-up", utan hojen ställs ut i exakt samma utförande som när jag rullade över mållinjen på en 25:e plats i heat 2, den 10 juni -15. Det innebär att den är komplett med besiktningsdekaler, skrapmärken på underkåpan från kompressionerna i Bray hill och Barregarrow och alla flugor och stenskott som ekipaget utsattes för under de 4 varv (=24mil) som tävlingen pågick. Vi i teamet har ansträngt oss att behålla den i detta skick eftersom vi inbillat oss att det kanske finns fler nördar som likt oss uppskattar "pure Real Road Racing":kär

Ni är alltså alla jättevälkomna att titta förbi montern för att säga hej och kanske ställa lite frågor om ön Isle of Man och racingen där. Det är ett utflyktsmål jag varmt rekommenderar!:tummenupp

Vänliga hälsningar /Björn

Kommer du ta med lite gadgets till försäljning?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vafalls? Har du VIP-visning, dagdrömmer eller är du bara ute i jäkligt god tid?

Haha nej, inge VIP här inte. Beskrev bara hur detaljerna runt hojmässan ser ut för mig. Har ju varit där några år nu, så jag vet hur Dagen Hojmässa ser ut. Längtar till torsdag! :)
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Absolut, tillräckligt lugnt för att halsa bira åtm! :fyllisar

Tidigare år har jag visserligen börjat avveckla torsdagen vid 18-snåret (med tanke på hemresans 38 mil), men att det fram tills dess varit lugnt. Skulle tro att torsdan och halva fredan är ganska lika folkotäta, men att det fyller på till fredag em för att peaka lördag.

Tackar tackar.
Kommer nog ner lite tidigare än jag först tänkte så det blir kanon.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Nu börjar utställarna komma in, inga hojar än men Yamaha och KTM är på plats. :tummenupp
DSC_0194.jpg
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Nilssons MC Helsingborg såg ut att vara mest hard-working idag vid lunchdags, borta i A-hallen.
Helt klart på hugget.
Dom är väl några de utställare som kommer att flytta fram sina positioner nu när Lelles lämnar walk over.

Nilssons har en ny CRF 1000 i montern också - om det är kö i Hondamontern så kan man kanske klättra på deras istället...?
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag längtar faktiskt till årets mässa. Det var ett par år sedan jag kände en sådan hojabstinens under vintern som nu. Okynnesputsar och skruvar i princip varje kväll. :)
Ska bli riktigt kul.

Hoppas på många hjälmar att prova. Är väl inne på det tredje året av jakt på ny hjälm nu. Har förmodligen världens konstigaste huvudform kombinerat med att jag är rejält kräsen. Men nu har båda min gamla bokstavligen ramlat i bitar... :smasha

Någon som vet varför Lelles lämnat walkover? Deras mässbutik var ju ofta rätt trevlig.
 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Någon som vet varför Lelles lämnat walkover? Deras mässbutik var ju ofta rätt trevlig.

Ja, det är trist. Stort urval, bra priser och ofta chans att summera med procent på det om man kom upp i lite summor.

Jag vet inte den direkta anledningen, men Anita - La madre di tutti i cape gick bort i höstas.
Kanske lite vilsna efter det? Kanske skall man ändra inriktning lite?
Kanske kommer man igen om två år igen när man känner hur mycket man saknar Göteborg?

Det är en jäkla apparat att packa allt, transportera ner det, bygga upp - bemanna, sälja, hantera - packa ihop, köra hem och packa upp igen. ...och tjäna pengar på cirkusen i slutändan.
Mässdeltande kostar stora stålar, och blod svett och tårar dessutom.

Kanske måste man vara mellan 60 och döden för att orka...?


Jag saknar i vart fall Anita. Hon hade järnkoll, och hade verkligen gått den långa vägen inom MC-Sverige.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Apropå mässan ska jag avgå aptidigt från Enköpng på Söndag och åker hem på eftermiddagen igen, och har plats kvar i bilen om någon är sugen på en söndagsutflykt. :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ha! Passerade Enköping för 3 timmar sedan så jag är waaay ahead of you:banana

Jo, men jag jobbar sista veckan på mitt nuvuarande uppdrag nu, så har lite skit att runda av resten av veckan. :hihi
Annars hade ju torsdag varit den bästa dagen att hälsa på mässan.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top