Vaknar 04.30 och är tröttare än en CB 125 -78, men biter ihop för jag vet vad det är för dag idag. Tar mig över till rullen och styr in i badrummet för att snabbt stoppa huvudet i handfatet och blir av med den värsta sovfrillan.
Vad är klockan? Mjo okej, hinner nog med en kopp te framför skärmen, måste ju kolla över allt så det inte blivit revolution under natten.
Nuu, klockan är sex och bussen är här! Sladdar ut i trappen och uppför rampen till färdtjänstbussen, trixar för att få bältet att sitta okej, har svårt att fixa det själv annars. Äntligen kan vi komma iväg på årets... njä, men iallafall vinterns bästa dag – hojmässedan!
En nattsvart E4 – finns det nåt tråkigare? Inte ett dugga att titta på och inte fan går det att läsa i kolmörkret. Norrköping, Linköping, Mjölby, här nånstans kan man börja ana morronljuset. Frukost i Jönköpingstrakten intas i farten för att inte fördröja nånting, bara inte chaufförn ska ut och jogga för att hålla sig vaken... Men klart som fan ska han det! Aja kanske bäst det, alternativet lockar inte.
Förbi Borås kan man börja spänna på sig skorna och göra sig klar för strid, jag är laddad till tänderna och när vi glider ut på E6an genom Götet börjar jag nästan hyperventilera! Bussen parkar och chaffisen segar med bältet, MEN SLÄPP LOSS MIG DÅ!!
När inträdet är betalt och jag äntligen kan glida in i lokalerna och slicka i mig allt som finns börjar pulsen lugna ned sig. Ett års väntan är till ända!