Mc Mässan 2024

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Tycker att det var en trevlig tillställning.
Var där från kl 10 till 18 och kände att det var lagom tid.
Men då hann man fika, ta en whiskyprovning och träffa lite folk, trevliga möten.

IMG_1680.jpeg

Trist för alla som säljer tillbehör om det inte blir fler mässor, tänker jag.
Jag vill i alla fall klämma, känna och prova handskar, stövlar, ställ, väskor mm.
Och det är klart att det är kul att kolla på alla hojmärken samlat, men samtidigt har jag svårt att köpa en hoj utan att ”klämma” på återförsäljaren, och ha densamma inom rimligt räckhåll.
Men tycker att BMW F900GS var riktigt tilltalande, och Honda CRF 300 Rally är ett läckert koncept.

IMG_1673.jpeg

Det blev i alla fall lite investeringar i ny teknik, roliga möten, och skön känsla av att jag bor på rätt ställe i landet trots allt.
Hoppas att det inte var sista MC mässan i Sverige.

IMG_1710.jpeg
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Ringvägen 104! Men Sorry jag drog just…
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det mesta är nog redan sagt om mc-mässan. Mindre yta och färre utställare än ”förr” men ändå en härlig mötesplats. Kul att träffa hannuse (tack för ölen!) och Old Badger IRL. Såg några andra sh-kändisar, bl a bg, men missade helt Mozz. :(

Fick snackat vägbeläggning med SMCs nya förmåga (minns inte namnet på rak arm, han som ersatte Maria Nordqvist) och det blev lite Thruxton-tugg med Galne Dansken. Och en hel del annat!

Hojmässigt då? Jo, kul att se Royal Enfields nya Himalayan 450 (varför tog jag inget foto??) och Triumphs nya Daytona 660. Roliga små hojar. Gillar! Och fick se Grävlingens härligt patinerade gula Daytona 955 i verkligheten.

IMG_0566.jpeg

IMG_0562.jpeg
 
Last edited:

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Oj då, vilka var det förutom Yamaha?
Yamaha, HD,Aprilia,Guzzi är väl de jag saknade. Ingen Tony med fina hojar, utställda ombyggda hojar fanns, typ 2 som var något att se.
Gott om kläder och en del hjälmar, särskilt om man ville ha en guldflake jethjälm för 800.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
⚠️ Tips i god tid på en kommande "mässa" som brukar vara en trevlig tillställning? "Något billigare" än Stockholmsmässan och där man då kan provköra hojarna? Brukar vara stor uppslutning av både utställare och trevliga hojåkare...

Screenshot_20240128_001332_Chrome.jpg

 

Abrakadabra

Sporthojsnörd
Gick med
1 Apr 2005
Ort
Stockholm-ish
Hoj
>1
Kul med mässa men det var bättre förr. ?

Saknar dragracinghojar och uppvisning av olika custom byggen. Det fanns ju några stycken men inte riktigt det jag ville åt. Ville även klämma och känna på div. verktyg och annat garagemeck men det fanns inte riktigt.
Titta och lära mig med om kolvar och kopplingar hade jag nog också velat. Saknade Bridgestone och framförallt olika mousse (enduro och mx).

Skulle också uppskatta montrar från klubbar och deras verksamhet. Tror det skulle kunna locka fler till sporten som finns men som inte alla har upptäckt. Svemo var ju där och det var kul. Testade reaktionsförmågan på strippen och lyckades med 0.073. Och det viktigaste var att jag vann över grabben och fick en glass som pris. ?

Vi var där igår (lördag) och då var det en hel del folk men ändå inte trångt. Hoppas Yamaha och KTM kommer nästa gång.
 

Jonas_Västerås

Sporthojsnörd
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Västerås
Hoj
Honda 1000 CBF 2008- Suzuki 650 V-strom 2008
Att bli bjuden på korv med bröd låter väldigt trevligt efter att på mässan idag ha betalat 155:- för en skitliten macka och 125:- för en öl till den ?
Jag och kompisen besökte restaurang Heat på Kungsholmen innan mässan. Vi betalade 145kr för ryggbiff och potatisgratäng, det var buffe fanns massa andra rätter också. Efterrätten
var glass med olika såser.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag var där igår också och kikade, fick några timmar loss mellan barnaktiviteter... (hästar och bada...) :D

Tog på mig SH-tröjan men insåg lite dumt loggan är bak och ja, med munktröja och jacka på det så svårt synas haha. I nytt parti tröjor får loggan vara på framsidan kanske...

Träffade på lite folk iaf och fick babbla lite :)
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Kul med mässa men det var bättre förr. ?

Saknar dragracinghojar och uppvisning av olika custom byggen. Det fanns ju några stycken men inte riktigt det jag ville åt. Ville även klämma och känna på div. verktyg och annat garagemeck men det fanns inte riktigt.
Titta och lära mig med om kolvar och kopplingar hade jag nog också velat. Saknade Bridgestone och framförallt olika mousse (enduro och mx).

Skulle också uppskatta montrar från klubbar och deras verksamhet. Tror det skulle kunna locka fler till sporten som finns men som inte alla har upptäckt. Svemo var ju där och det var kul. Testade reaktionsförmågan på strippen och lyckades med 0.073. Och det viktigaste var att jag vann över grabben och fick en glass som pris. ?

Vi var där igår (lördag) och då var det en hel del folk men ändå inte trångt. Hoppas Yamaha och KTM kommer nästa gång.
Vad jag har hört så fanns där en KTM försäljare med deras utbud.
Så det gick väl och klämma på SD 1390 och 890 ?
 

Danne_K

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2022
Hoj
2020, Suzuki DL650XT (V-Strom)
Kul med MC-mässa, misstänkte att det skulle komma mycket folk så hängde vid insläppet kl 09:00 lördag. Frid och fröjd i ca 1-2 timmar. Sedan var det så mycket folk att det blev trevligare att åka hem.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top