Mc-mässan flyttar till Jönköping 2026

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Skulle ju kunna bli bra

notrightrider

Learning fugging nuthing keeps you young.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.

Skulle ju kunna bli bra

Väldigt bra!

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Vafalls…? Könjöping…?

Säkert en bättre mässlokal, men knappast lättare eller billigare att nå för långväga gäster.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Kommer det att locka andra utställare än vargtröjesäljare skoputsar, guldvingeklubben och vulcanisterna?
En MC-mässa utan importörer, återförsäljare och tillbehörssäljare kan jag lika gärna vara utan.
Jag vill kunna prova hjälmar, stövlar, kläder och känna på verktyg förutom att provsitta och klämma på nya hojar.
Valet av Jönköping är väl OK, säkert billigare än Göteborg och Stockholm. Hyfsat lätt för alla att komma till (inte längre från Kiruna till JPG än Kiruna till GBG väl?) Synd att det inte finns inrikesflyg dit bara.

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
Kommer det att locka andra utställare än vargtröjesäljare skoputsar, guldvingeklubben och vulcanisterna?
En MC-mässa utan importörer, återförsäljare och tillbehörssäljare kan jag lika gärna vara utan.
Jag vill kunna prova hjälmar, stövlar, kläder och känna på verktyg förutom att provsitta och klämma på nya hojar.
Valet av Jönköping är väl OK, säkert billigare än Göteborg och Stockholm. Hyfsat lätt för alla att komma till (inte längre från Kiruna till JPG än Kiruna till GBG väl?) Synd att det inte finns inrikesflyg dit bara.
Det borde finnas flyg dit Axamo ligger precis utanför Jpg

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Glöm inte busfärska lakritsremmar och tatuerare med rabatt på döskallar med skotthål på och skepp i storm.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Hade ju kunnat vara en idé att flytta mässan i tid så den infaller under hojsäsongen, så hade folk kunnat ta hojen dit. Men det lär väl säkert gå diverse bussar specifikt till mässan, t ex från Göteborg via Landvetter Flygplats.

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Hade ju kunnat vara en idé att flytta mässan i tid så den infaller under hojsäsongen, så hade folk kunnat ta hojen dit. Men det lär väl säkert gå diverse bussar specifikt till mässan, t ex från Göteborg via Landvetter Flygplats.
Det hade ju varit en enorm förbättring.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det börjar bli några år sen jag flög Stockholm-Jönköping. Vill minnas att det blev Växjö som avreseort åt andra hållet då.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Man kan åka tåg...................
B = stationen A = Elmia, 4,6km att gå.
1736430036438.png

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Det hade ju varit en enorm förbättring.
Problemet är väl kanske att det finns ett stort kommersiellt intresse från importörer och återförsäljare att kunna presentera färska nyheter och få in en massa beställningar på nya hojar som kan levereras lagom till säsongen startar. Så då blir det vintertid.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kanske skulle vara en möjlighet för KTM att ha ett stort outlet tält ute på parkeringen och sälja av lite gamla cyklar utav de 250000 som sägs stå på laget
VinstVarjeGång-lotteri med entrebiljetten som lottsedel!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning