Mc-mässan flyttar till Jönköping 2026

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Skulle ju kunna bli bra

Skulle ju kunna bli bra

Väldigt bra!

Vafalls…? Könjöping…?

Säkert en bättre mässlokal, men knappast lättare eller billigare att nå för långväga gäster.

Kommer det att locka andra utställare än vargtröjesäljare skoputsar, guldvingeklubben och vulcanisterna?
En MC-mässa utan importörer, återförsäljare och tillbehörssäljare kan jag lika gärna vara utan.
Jag vill kunna prova hjälmar, stövlar, kläder och känna på verktyg förutom att provsitta och klämma på nya hojar.
Valet av Jönköping är väl OK, säkert billigare än Göteborg och Stockholm. Hyfsat lätt för alla att komma till (inte längre från Kiruna till JPG än Kiruna till GBG väl?) Synd att det inte finns inrikesflyg dit bara.

Kommer det att locka andra utställare än vargtröjesäljare skoputsar, guldvingeklubben och vulcanisterna?
En MC-mässa utan importörer, återförsäljare och tillbehörssäljare kan jag lika gärna vara utan.
Jag vill kunna prova hjälmar, stövlar, kläder och känna på verktyg förutom att provsitta och klämma på nya hojar.
Valet av Jönköping är väl OK, säkert billigare än Göteborg och Stockholm. Hyfsat lätt för alla att komma till (inte längre från Kiruna till JPG än Kiruna till GBG väl?) Synd att det inte finns inrikesflyg dit bara.
Det borde finnas flyg dit Axamo ligger precis utanför Jpg

Glöm inte busfärska lakritsremmar och tatuerare med rabatt på döskallar med skotthål på och skepp i storm.

Hade ju kunnat vara en idé att flytta mässan i tid så den infaller under hojsäsongen, så hade folk kunnat ta hojen dit. Men det lär väl säkert gå diverse bussar specifikt till mässan, t ex från Göteborg via Landvetter Flygplats.

Hade ju kunnat vara en idé att flytta mässan i tid så den infaller under hojsäsongen, så hade folk kunnat ta hojen dit. Men det lär väl säkert gå diverse bussar specifikt till mässan, t ex från Göteborg via Landvetter Flygplats.
Det hade ju varit en enorm förbättring.

Det börjar bli några år sen jag flög Stockholm-Jönköping. Vill minnas att det blev Växjö som avreseort åt andra hållet då.

Man kan åka tåg...................
B = stationen A = Elmia, 4,6km att gå.
1736430036438.png

Det hade ju varit en enorm förbättring.
Problemet är väl kanske att det finns ett stort kommersiellt intresse från importörer och återförsäljare att kunna presentera färska nyheter och få in en massa beställningar på nya hojar som kan levereras lagom till säsongen startar. Så då blir det vintertid.

Kanske skulle vara en möjlighet för KTM att ha ett stort outlet tält ute på parkeringen och sälja av lite gamla cyklar utav de 250000 som sägs stå på laget
VinstVarjeGång-lotteri med entrebiljetten som lottsedel!

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back