Mc-mässan flyttar till Jönköping 2026

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
Den som sumpar hojen får ju betala en rejäl självrisk, 15 000 har jag hört. Och då får ju handlaren antingen betalt eller ersättning för reparation.
Japp, 10kkr var det för två år sedan när jag var på provkörningshelg.
Fick signera ett avtal innan, så allting var reglerat innan man gav sig ut.
Rimligt tycker jag.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Japp, 10kkr var det för två år sedan när jag var på provkörningshelg.
Fick signera ett avtal innan, så allting var reglerat innan man gav sig ut.
Rimligt tycker jag.
Så har det varit även när jag har provkört bil eller MC hos handlare i vanliga fall.

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Så har det varit även när jag har provkört bil eller MC hos handlare i vanliga fall.
Mc har jag nog varit med om att signa innan, men aldrig när jag provkört bil. Men kanske styrs ändå. Skulle jag krascha nåt jag provkör så räknar jag ju med att få betala för mig på ett eller annat sätt, oavsett om jag signerat nåt dokument eller inte. Man får skylla sig själv helt enkelt.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Inte heller båtmässan verkar riktigt haft förutsättningarna för sig. Nu läggs den ner helt. Gissar att det finns en hel del gemensamma nämnare med förutsättningarna för MC-branschen.

Skärmavbild 2025-01-22 kl. 10.00.53.png

notrightrider

But Mama...? That's where the fun is!
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Inte heller båtmässan verkar riktigt haft förutsättningarna för sig. Nu läggs den ner helt. Gissar att det finns en hel del gemensamma nämnare med förutsättningarna för MC-branschen.

View attachment 509465

Vi skall nog vara tacksamma att det arrangeras en MC-mässa på Elmia - och sluta upp så att det blir en fortsättning.

Att Båtmässan stänger ner i Göteborg är en riktig shocker, speciellt i ljuset av att Älvsjömässan lägger ner helt.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Vi skall nog vara tacksamma att det arrangeras en MC-mässa på Elmia - och sluta upp så att det blir en fortsättning.

Att Båtmässan stänger ner i Göteborg är en riktig shocker, speciellt i ljuset av att Älvsjömässan lägger ner helt.
Ja, det hade jag inte väntat mig. Båtintresset är väl trots allt väldigt stort.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Dags att slå samman fritidsmässorna.
MC och båt kan väl samsas och kanske ytterligare någon intressegrupp
Husvagn/husbil lär ju fortsätta ett tag med stora mässor i Jönköping.
Uteliv har ju inte haft någon särskilt bra mässa på länge vad jag vet, men i Jönköpingstrakten finns ju företag som ordnar mindre event kanske är de intresserade av samgående.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Dags att slå samman fritidsmässorna.
MC och båt kan väl samsas och kanske ytterligare någon intressegrupp
Husvagn/husbil lär ju fortsätta ett tag med stora mässor i Jönköping.
Uteliv har ju inte haft någon särskilt bra mässa på länge vad jag vet, men i Jönköpingstrakten finns ju företag som ordnar mindre event kanske är de intresserade av samgående.
Var vill du mena att ett sådant evenemang skulle hållas, krävs en och annan kvm...

916sp

Sporthojsnörd
Gick med
23 Feb 2013
Hoj
916 sp 1994,916 strada 1994, , Benelli 900sei 1983
Att slå samman olika mässor är en god ide.
På Elmia finns det gott om plats.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Var vill du mena att ett sådant evenemang skulle hållas, krävs en och annan kvm...
Jag har varit på båtmässa i Älvsjö där det samtidigt var industrimässa och transportmässa.
På Elmia har jag varit på husvagn/bil-mässa där det samtidigt var andra mässor så nog går det att samordna.
Med tanke på ytan MC-mässan 2024 använde så kan de ha den i ishallen här hemma.
Släng sedan ut skoputsarna och andra irrelevanta säljare så får det plats i ombytarrummet i sagda hall :)

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Har ett svagt minne av att mässan i Göteborg för typ 20 år sedan inte var en specifik MC-mässa utan en del av Göteborg Motor Show, dvs det var både en bil- och MC-mässa.

Numera kör väl Svenska Mässan en särskild elbilsmässa. För några år sedan hade jag tänkt att det vore svårt att kombinera det med en MC-mässa (dvs alla hojar, inte bara el) då de målgrupperna närmast var varandras motsatser (man kanske kunde erbjudit ett titthål mellan mässhallarna för att se på eländet på andra sidan), men idag har det väl ändrats och en rätt stor del av hojåkarna kör elbil till vardags.

Annars hade man ju kunnat kombinera MC-mässan med bokmässan och ha motarduppvisningar i mässgångarna bland Stockholms kulturelit en gång i halvtimmen.

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping