Mc-mässan flyttar till Jönköping 2026

Den som sumpar hojen får ju betala en rejäl självrisk, 15 000 har jag hört. Och då får ju handlaren antingen betalt eller ersättning för reparation.
Japp, 10kkr var det för två år sedan när jag var på provkörningshelg.
Fick signera ett avtal innan, så allting var reglerat innan man gav sig ut.
Rimligt tycker jag.

Japp, 10kkr var det för två år sedan när jag var på provkörningshelg.
Fick signera ett avtal innan, så allting var reglerat innan man gav sig ut.
Rimligt tycker jag.
Så har det varit även när jag har provkört bil eller MC hos handlare i vanliga fall.

Så har det varit även när jag har provkört bil eller MC hos handlare i vanliga fall.
Mc har jag nog varit med om att signa innan, men aldrig när jag provkört bil. Men kanske styrs ändå. Skulle jag krascha nåt jag provkör så räknar jag ju med att få betala för mig på ett eller annat sätt, oavsett om jag signerat nåt dokument eller inte. Man får skylla sig själv helt enkelt.

Inte heller båtmässan verkar riktigt haft förutsättningarna för sig. Nu läggs den ner helt. Gissar att det finns en hel del gemensamma nämnare med förutsättningarna för MC-branschen.

Skärmavbild 2025-01-22 kl. 10.00.53.png

Inte heller båtmässan verkar riktigt haft förutsättningarna för sig. Nu läggs den ner helt. Gissar att det finns en hel del gemensamma nämnare med förutsättningarna för MC-branschen.

View attachment 509465

Vi skall nog vara tacksamma att det arrangeras en MC-mässa på Elmia - och sluta upp så att det blir en fortsättning.

Att Båtmässan stänger ner i Göteborg är en riktig shocker, speciellt i ljuset av att Älvsjömässan lägger ner helt.

Vi skall nog vara tacksamma att det arrangeras en MC-mässa på Elmia - och sluta upp så att det blir en fortsättning.

Att Båtmässan stänger ner i Göteborg är en riktig shocker, speciellt i ljuset av att Älvsjömässan lägger ner helt.
Ja, det hade jag inte väntat mig. Båtintresset är väl trots allt väldigt stort.

Dags att slå samman fritidsmässorna.
MC och båt kan väl samsas och kanske ytterligare någon intressegrupp
Husvagn/husbil lär ju fortsätta ett tag med stora mässor i Jönköping.
Uteliv har ju inte haft någon särskilt bra mässa på länge vad jag vet, men i Jönköpingstrakten finns ju företag som ordnar mindre event kanske är de intresserade av samgående.

Dags att slå samman fritidsmässorna.
MC och båt kan väl samsas och kanske ytterligare någon intressegrupp
Husvagn/husbil lär ju fortsätta ett tag med stora mässor i Jönköping.
Uteliv har ju inte haft någon särskilt bra mässa på länge vad jag vet, men i Jönköpingstrakten finns ju företag som ordnar mindre event kanske är de intresserade av samgående.
Var vill du mena att ett sådant evenemang skulle hållas, krävs en och annan kvm...

Att slå samman olika mässor är en god ide.
På Elmia finns det gott om plats.

Var vill du mena att ett sådant evenemang skulle hållas, krävs en och annan kvm...
Jag har varit på båtmässa i Älvsjö där det samtidigt var industrimässa och transportmässa.
På Elmia har jag varit på husvagn/bil-mässa där det samtidigt var andra mässor så nog går det att samordna.
Med tanke på ytan MC-mässan 2024 använde så kan de ha den i ishallen här hemma.
Släng sedan ut skoputsarna och andra irrelevanta säljare så får det plats i ombytarrummet i sagda hall :-)

Har ett svagt minne av att mässan i Göteborg för typ 20 år sedan inte var en specifik MC-mässa utan en del av Göteborg Motor Show, dvs det var både en bil- och MC-mässa.

Numera kör väl Svenska Mässan en särskild elbilsmässa. För några år sedan hade jag tänkt att det vore svårt att kombinera det med en MC-mässa (dvs alla hojar, inte bara el) då de målgrupperna närmast var varandras motsatser (man kanske kunde erbjudit ett titthål mellan mässhallarna för att se på eländet på andra sidan), men idag har det väl ändrats och en rätt stor del av hojåkarna kör elbil till vardags.

Annars hade man ju kunnat kombinera MC-mässan med bokmässan och ha motarduppvisningar i mässgångarna bland Stockholms kulturelit en gång i halvtimmen.

Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back