Mc-mässan flyttar till Jönköping 2026

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Vad är skillnaden på Start2Ride och Motorcykelns dag förutom namnet?
Det är flera motorcyklar som jag bestämt mig för att inte köpa efter att ha provat på Start2Ride.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Vad är skillnaden på Start2Ride och Motorcykelns dag förutom namnet?
Det är flera motorcyklar som jag bestämt mig för att inte köpa efter att ha provat på Start2Ride.
Jag tolkar det som att man ersätter det tidigare upplägget på en gemensam plats med att man istället bestämmer en gemensam dag då handlarna har "öppet hus", så man får åka till de olika handlarna och provköra. Man kan ju iofs fråga sig vad det ger för större mervärde till kunderna jämfört med att åka dit någon annan dag och slippa trängas.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
som presumtiv Jag tolkar det som att man ersätter det tidigare upplägget på en gemensam plats med att man istället bestämmer en gemensam dag då handlarna har "öppet hus", så man får åka till de olika handlarna och provköra. Man kan ju iofs fråga sig vad det ger för större mervärde till kunderna jämfört med att åka dit någon annan dag och slippa trängas.
Sjuka i sammanhanget är väl att du presumtiv kund ska pynta??
:3freak

(om jag nu inte är fel informerad)

Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Mycket gubbgnäll.. :krama
Har man ändå inte tänkt åka på mässa oavsett vart den är så spelar det väl absolut ingen roll vart den är?

Bättre med Jönköping än inget alls, jag är mycket positiv till att dom fått till ett samarbete med Elmia som förhoppningsvis blir så bra för alla parter att det kan fortsätta och leva vidare flera år till.
Men för många kanske det är krångligare att inte åka till Jönköping jämfört med att inte åka till Stockholm eller Göteborg:fakta

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Sjuka i sammanhanget är väl att du presumtiv kund ska pynta??
:3freak

(om jag nu inte är fel inf
Det vore ju närmast skamligt om man skulle ta betalt för provkörning/inträde om det är vid den egna butiken. Det tidigare upplägget kan man ju förstå då det är förknippat med betydligt högre kostnader.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Jag kommer att besöka mässan i Jönköping om inget annat inträffar som ställer till det.
Nu är jag inte på jakt efter ny hoj men kommer att i vanlig ordning vilja köpa prylar.
Att betala för att provköra en hoj är uteslutet.
Vill handlaren sälja en ny hoj till mig så får han ställa ut den tankad o klar och vara glad om jag är tillbaka före stängning.
Nu köper jag ju aldrig nya hojar så det är inte ett bekymmer, bara en åsikt.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Det vore ju närmast skamligt om man skulle ta betalt för provkörning/inträde om det är vid den egna butiken. Det tidigare upplägget kan man ju förstå då det är förknippat med betydligt högre kostnader.
Jag kan tycka att inga upplägg rättfärdigar där du (viktiga i sammanhanget är just presumtiv kund) ska pynta för att du en provkörning som kan resultera i en affär!
@gundj - helt enig!
:tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj