Mc-mässan flyttar till Jönköping 2026

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250

Skulle ju kunna bli bra
Det blir nog bra att ha mässan på Elmia

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Kanske skulle vara en möjlighet för KTM att ha ett stort outlet tält ute på parkeringen och sälja av lite gamla cyklar utav de 250000 som sägs stå på laget
När det är bilsport och mc-mässa eller vad den nu heter på påsken så har jag hört att det handls med en suspekta varor på A6-parkeringen så KTM kan väl boka en plats där.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Elmia ligger vettigt till för många, kan bli riktigt bra.

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Om det inte är mässa så klagar folk, om det är mässa så är det för mycket t-shirt med ylande vargar.
På alla mässor jag jobbat på eller besökt, så har jag lätt kunnat undvika de fåtal t-shirtförsäljare som finns, och istället ägnat mig åt Motorcyklar och tillbehör.
Men det är ju bara jag, som har ben som styrs av min hjärna.

Det blir säkert bra på Elmia, bara ni köper motorcyklar och tillbehör, utrustning m.m av mc-handlare i Sverige, så de tjänar pengar och har råd att ställa ut. Det är nämligen inte gratis att hyra monter, inredning, belysning, personal och diverse annat.
Så ja, då har surgubben fått säga sitt!

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
Om det inte är mässa så klagar folk, om det är mässa så är det för mycket t-shirt med ylande vargar.
På alla mässor jag jobbat på eller besökt, så har jag lätt kunnat undvika de fåtal t-shirtförsäljare som finns, och istället ägnat mig åt Motorcyklar och tillbehör.
Men det är ju bara jag, som har ben som styrs av min hjärna.

Det blir säkert bra på Elmia, bara ni köper motorcyklar och tillbehör, utrustning m.m av mc-handlare i Sverige, så de tjänar pengar och har råd att ställa ut. Det är nämligen inte gratis att hyra monter, inredning, belysning, personal och diverse annat.
Så ja, då har surgubben fått säga sitt!
Precis.
Mässan 2024 var ju hur bra som helst, det fanns fina fördjupningsmöjligheter :)
Så, jag ser fram mot 2026!

Mässa_2024_1.JPEG

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Valet av Jönköping är väl OK, säkert billigare än Göteborg och Stockholm. Hyfsat lätt för alla att komma till (inte längre från Kiruna till JPG än Kiruna till GBG väl?) Synd att det inte finns inrikesflyg dit bara.

Om man reser från Kiruna eller Luleå så är det som räknas - restiden - betydligt längre om man ska till Jönköping jämfört med Stockholm, eftersom inga vettiga flygbolag flyger till Jönköping.

Kiruna - Stockholm och Luleå - Stockholm är 75-90 minuter direktflyg. Ska man vidare till Jönköping får man lägga på några timmar till för hyrbil, tåg eller anslutningsflyg till Göteborg.

Lokalen lär ju dock vara bättre i Jönköping jämfört med de andra alternativen. Om alla generalagenter behagar dyka upp…

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Lite trist att underlaget för att kunna ha en riktigt bra MC-mässa blir allt sämre. Ser framför mig en utveckling där MC-mässan till slut blir ett hörn på seniormässan eller ett partytält utanför ICA Maxi.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Om man reser från Kiruna eller Luleå så är det som räknas - restiden - betydligt längre om man ska till Jönköping jämfört med Stockholm, eftersom inga vettiga flygbolag flyger till Jönköping.

Kiruna - Stockholm och Luleå - Stockholm är 75-90 minuter direktflyg. Ska man vidare till Jönköping får man lägga på några timmar till för hyrbil, tåg eller anslutningsflyg till Göteborg.

Lokalen lär ju dock vara bättre i Jönköping jämfört med de andra alternativen. Om alla generalagenter behagar dyka upp…
Nu var ju min poäng att vart annat år var ju mässan i Göteborg.
Och åka till Göteborg eller Jönköping är inte så stor skillnad. Flyger du till Landvetter (om det går, har inte kollat) så är det restid med buss åt båda hållen.
Men nöjde du dig med att bara gå på mässan de åren den var i Stockholm så blir ju Jönköping en avsevärd försämring.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Men nöjde du dig med att bara gå på mässan de åren den var i Stockholm så blir ju Jönköping en avsevärd försämring.

Jag ska i och för sig inte klaga, för de sista tio åren har jag nog inte gått på mässan annat än i Stockholm och på arbetstid. Att ge upp en hel helg mitt i bästa lössnösäsongen kommer inte på fråga...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har det inte varit i elmia förr ?

I allmänhet bra, Stockholm är ju ett gissel, och ska man åka ända till Göteborg så kan man lika bra plocka Eicma i Milan istället.

JMKbiker

Medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Multistrada 950s
Mycket gubbgnäll.. :krama
Har man ändå inte tänkt åka på mässa oavsett vart den är så spelar det väl absolut ingen roll vart den är?

Bättre med Jönköping än inget alls, jag är mycket positiv till att dom fått till ett samarbete med Elmia som förhoppningsvis blir så bra för alla parter att det kan fortsätta och leva vidare flera år till.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning