MC-mässan

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Till helgen kommer det bli riktigt packat med folk där, så passa på att gå imorrn ni som kan.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Var där idag, betyg 6/10 typ

Tillverkarnas montrar var bra i mitt tycke, mycket nya modeller att klämma & sitta på, mest spännande var Triumph med nya Tiger 800 & Speed Triple (yammie!!!) :yoparty
Tillbehör var dock ganska blekt, mycket smaklösa T-shirt som vanligt, & en hel del kraffs & fransvästar....:rolleyes:

På det stora hela var det helt klart värt ett besök, PS missa inte showen, Matti Tepsa var grym!! underbart att få lyssna på motorljud & andas in däcksrök & avgaser i januari!
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Nyss hemkommen och tyckte mässan var bra. Showen var riktigt trevlig! :banana
Mycket nya hojar att kolla på, den enda besvikelsen var att man de inte hade den nya cbr600f framme så man kunde få provsitta den också... :(
Jag hade även velat provsitta polisens kärra. :D
Men på det hela trevligt. :)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Nyss hemkommen..

kändes lite blekt i min smak i år.

A-hall öppen
B-hall stängd
C-hall show ställe men skulle tydligen inte öppna före 15,00.

I det stora hela var allt där eg. allt från can-am till långskägg till donken hojar..

Var iaf skönt å gå på dagen utan alla galningar med barnvagnar som skall dit på lördag ;)

B-hallen är aldrig öppen på mässan i Stockholm.

C-hallen brukar de stora leverantörerna stå i, men det kanske även kallas C-hallen där de showar?

Mohaha, jag ska dit på lördag med barnvagn, måste ju skola in de små tidigt!

Tyckte det var rätt kasst (hade hoppats på mer race)..
Men går förbi MCN's (eller vad tidningen för custom nu heter) monter och kolla in BMW-Ola's bygge dom ställt ut, grymt coolt. Dock föll jag pladask för MotoGuzzin som nån kille på drygt 20år hade byggt. Riktigt snyggt bygge!

custom-moto-guzzi-540x405.jpg

Tänker du på MCM kanske?
 
Last edited:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Tyckte det var rätt kasst (hade hoppats på mer race)..
Men går förbi MCN's (eller vad tidningen för custom nu heter) monter och kolla in BMW-Ola's bygge dom ställt ut, grymt coolt. Dock föll jag pladask för MotoGuzzin som nån kille på drygt 20år hade byggt. Riktigt snyggt bygge!

custom-moto-guzzi-540x405.jpg

Såg den också när jag lastade in min cykel. Riktigt frän!

Killen heter Adam Nestor och har / har haft konto här på SH...
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag var på mässan igår, kändes som det tog längre tid att hitta en parkering än tiden man var på mässan.
Jag upplevde den som mycket sämmre än vad det var för några år sedan som tur var så är jag och jobbar i Stockholm så tog mässan på vägen hem.Helt klart inte värt att åka någon längre sträcka för.
 

Tudde

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2003
Ort
där jag får mat ;)
Hoj
såld :/
B-hallen är aldrig öppen på mässan i Stockholm.

C-hallen brukar de stora leverantörerna stå i, men det kanske även kallas C-hallen där de showar?

Mohaha, jag ska dit på lördag med barnvagn, måste ju skola in de små tidigt!

B-hallen var en gång i tiden öppen för alla krimskrams säljare.. dock var väl det kanske ett gäng år sedan men ändå ;)

C-hallen användes mera förr utav dom där trampande galningarna.
men som sagt var C-hallen var blockad från entre hållet när vi kom å ingången var tydligen öppen från lisebergshållet enligt info-tanterna.

såg dock aldrig nån show själv då jag själv var tvungen å smita iväg för å hämta alla terroristerna på dagis ;)

Hoppas ni får trevligt på lördag. å plocka lite hälsenor för mig me ;)
 

Slyfox22

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2007
Ort
Tranås
Hoj
'99 ducati
funderade på att köpa nytt skinnställ till tjejen.. finns det något att köpa på Lelles monter? Utbudet i dam storlekar är ganska så glest här i glesbygden.
Har de de Mässerbjudande?
 

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Viby
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
va på mässan igår,va nice men tkr inte att bakhjulskörningen va så bra på showen :/
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag är oftast väldigt positivt lagd, men här är min sammanfattning i siffror:

33% t-shirts med ylande vargar, 16% sko-/glasögonputs, 48% nya hojar (varav 80% inte intressanta) och 2% rejshojar.

Det blir iofs 99% totalt, men det kändes inte riktigt hundra heller.

 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Var också där igår. Skittrevligt på det stora hela men visst är det nedtonat i jämförelse med 2009.

Min lista:
Årets behov av nya modeller: Suzuki. Har alltid gillat märket men det känns som mkt gammal skåpmat.
Årets minst behov av nya modeller: KTM och BMW.
Årets sista rycket: Buell. MC-världens Saab...entusiasterna är lyriska men för få.
Årets snyggaste: Speed Triple. Det mesta italienskt. Moto Guzzis caferacer. Shoei xr 1100 El Capitan. Och en del montervärdinnor...
Årets mest obegripliga: Honda Crossrunner. En VFR på styltor...döööh?
Årets IRL besvikelse: Ducati Diavel. Såg läcker ut på bilder men live bara klunsig. Det finns en fin linje mellan muskulösa linjer och uppumpade....en italiensk B-king.
Årets piggaste: Folket i BWMs och Trajjas montrar var på!
Årets godaste: Kolorna i Svedeas monter
Årets gladaste: Vulcan Riders. Det verkar kul att åka Kawasläde...
Årets tröttaste: Personalen i Lelles monter...mer intresserade av att jämföra sina telefoner än hjälpa kunder
Årets mest lovande: Svedea, avhoppare från Bilsport och MC med tyskt kapital. Hoppas de kan röra om på marknaden (och att de gillar sporthojar bättre än sin gamla arbetsgivare...)
Årets "det har vi sett förut": Jag är lika impad som alla andra av matti tepsa men när han kört samma stunt 12 gånger i rad så känns det inte lika spännande....

Mina två cent från Älvsjö
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Måste bara höja ett varningsfinger, det finns igen MV Agusta f3 på mässa :mad:

Jag letade jag med... fan... jag som ville kolla in den.

Årets mest obegripliga: Honda Crossrunner. En VFR på styltor...döööh?

Årets mest lovande: Svedea, avhoppare från Bilsport och MC med tyskt kapital. Hoppas de kan röra om på marknaden (och att de gillar sporthojar bättre än sin gamla arbetsgivare...)

Crossrunnern förstår jag mig faktiskt på, kan tänka mig att det blir en riktigt bra cityhoj om den är så smidig att köra som jag misstänker.

Jag pratade med någon från Svedea och han misstänkte att de skulle köra samma upplägg som Bilsport & MCförsäkringar... dvs inga sporthojar.
Sen tycker jag det verkar knasigt att ha sådan monter och folk på plats men ingenting att säga om produkterna annat än att de har båtförsäkringar.
 
Last edited:

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Ort
NV Skåne
Hoj
Daytona 675
Mv agusta f3 finns ej på mässan pga den trillade på förra mässan:mad:

blev grymt besviken ville se den
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top