MC-mässan

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Kan bara hålla med.
Och detsamma kan sägas om Honda och deras Crossrunner och CBR600F, två nya modeller som också visades på piedestal.
Att bara titta på hojar utan att röra... ja då kan man stanna hemma vid datorn.

Hur korkat o omodernt är det att ha passiva-mcmässor överhuvudtaget!? DÄR man ej heller får provköra samt straffvarva lite lätt själv med de nyaste modellerna. Inte ens utställarna gör det med sina egna hojar i montern eller i nån live-provkörningshall, är dom gjorda av kina-papp o blompinnar o inga riktigt fungerande hojar lr?! Lika spännande som att glo på TV, se men inte röra...ASLAMT!! Vart tog minimototävlingarna med hela svenska RR eliten, som gjorde upp på blodigaste allvar vägen va va va, man bara frågar? Dagens Swe mcmässor = RÅMUPP!! :mad:
 
Last edited:

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Vi fick ett gott skratt åt prislappen på en HD. 379 900:-
Otroligt

Goffen skrev:
Du kanske ska fundera på om du har ett mc intresse överhuvudtaget för visst fanns det grejjer att titta på i ett par tre timmar i alla fall !
Och äta hamburgare:)
 
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Bo Granath

CIMG0370.jpg


Hej, den där känner jag igen, undrar är det månde samma hoj. Bild tagen på Salzburg ring på 70 talet. Toyman tänker tillbaka!:tummenupp

Wikipedia säger: Bo Granath körde med stor framgång för Husqvarna i 500GP, och blev femma 1972, den enda gången en svensk varit topp-fem i kungaklassen 500, och den enda gången ett svenskt märke varit det.
 

Bifogat

  • img053.jpg
    img053.jpg
    130.1 KB · Visningar: 91

_joppe_

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2010
Ort
Tranås jao!
Hoj
z750 -09
CIMG0370.jpg


Hej, den där känner jag igen, undrar är det månde samma hoj. Bild tagen på Salzburg ring på 70 talet. Toyman tänker tillbaka!:tummenupp

Wikipedia säger: Bo Granath körde med stor framgång för Husqvarna i 500GP, och blev femma 1972, den enda gången en svensk varit topp-fem i kungaklassen 500, och den enda gången ett svenskt märke varit det.

ja, jädrar du!
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ja , vad har de 4-hjuliga muppåken på mässan för 2 hjul kan man undra ...

Besviken över att inte MV Agusta nya f3a fanns där samt Nya aprilia Tuono V4 :(
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Mässor är för folk som gillar att snacka och visa upp sig i sina färgmatchade HD-jackor och kepsar. En dryg timme tog det att beta av spektaklet.

Varför får man inte provsitta? Upp med en storbilds-TV framför hojarna med ombordfilm så du kan få lite känsla, och de som inte har hojkort får mer sug.

Mässa? Nej, museum.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
CIMG0370.jpg


Hej, den där känner jag igen, undrar är det månde samma hoj. Bild tagen på Salzburg ring på 70 talet. Toyman tänker tillbaka!:tummenupp

Wikipedia säger: Bo Granath körde med stor framgång för Husqvarna i 500GP, och blev femma 1972, den enda gången en svensk varit topp-fem i kungaklassen 500, och den enda gången ett svenskt märke varit det.

Ja Bosse Granath känner man lite:tummenupp
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hur är det på tillbehörssidan?

Tjejen behöver skinnställ och mina stövlar har snart gjort sitt. Går det att kolla på sånt där eller är det mer strul än lönt?

Tanken var att det borde finnas fler leverantörer där än i valfri butik, så man kanske hittar nåt till hennes pygmékropp och mina vanskapta fötter :(.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Hur är det på tillbehörssidan?

Tjejen behöver skinnställ och mina stövlar har snart gjort sitt. Går det att kolla på sånt där eller är det mer strul än lönt?

Tanken var att det borde finnas fler leverantörer där än i valfri butik, så man kanske hittar nåt till hennes pygmékropp och mina vanskapta fötter :(.

Finns hur mycket sånt som helst.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hur är det på tillbehörssidan?

Tjejen behöver skinnställ och mina stövlar har snart gjort sitt. Går det att kolla på sånt där eller är det mer strul än lönt?

Tanken var att det borde finnas fler leverantörer där än i valfri butik, så man kanske hittar nåt till hennes pygmékropp och mina vanskapta fötter :(.
Visst fanns det en hel del prylar, men jag hittade då inte mycket mässpriser, iaf inte om du vill ha riktiga grejer, dvs inte sånt som är gjort i billigt skinn med fransar på.
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Det fanns ju en del guldkorn bland de historiska inslagen. Bosse Granaths hoj, Nisse Hedlund i egen hög person och en äkta Blomster med underbar Patina.
 

Kunkel

Der zweitakt taliban #6
Gick med
27 Jul 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Nu med en CBR600RR 05:a, YZF750R 93:a, RDGV350rr, RD350 -84, TZ(r)250M -91:a åså nåra moppar(TZM50, Crescent GLX, Compact).
Jag är oftast väldigt positivt lagd, men här är min sammanfattning i siffror:

33% t-shirts med ylande vargar, 16% sko-/glasögonputs, 48% nya hojar (varav 80% inte intressanta) och 2% rejshojar.

Det blir iofs 99% totalt, men det kändes inte riktigt hundra heller.


Mässan jaah:confused: Att det inte kändes inte 100 å det kan jag verkligen hålla med om:huvet till 100% I mitt tycke var D på tok för mycke feta v-twinar (Ducati undantaget) å andra slädar. Och åt he....e för mycke läderfransar:gnissla Var re' verkligen 2% riktiga hojar Tror jag räknade 7st av värde på hela mässan:tummenner
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top