MC-mässan

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
äh fan, det var så kallt ute så det kan bara bli plågsamt att köra. skiter i det, sorry
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Årets lågvattenmärke var de två skabbiga 35+ brudarna som stod halvnakna vid HD's monter omgivna av gubbsjuka, dreglande 60-åringar. Vedervärdigt.
Det enda positiva man kan säga om det, var att det saknades tröjor med ylande vargar och indianhövdingar. Annars: huvudet på spiken.

:lol
 

sportbike

Guest
Undrar om jag blev poppis av följande konversation med en påstridig Viasat-nasare eller vad det var:
-Hej, hallå, vad har du för kanalutbud, vad har du för levarantör, vill du inte kunna se meeeeer ????
-Jag har ettan, tvåan och fyran.
-Men, är du inte intresserad av motorsport ???
-Nej.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Aldrig vart me om en mässa me så fula brewdar i montrarna.
No offence till dom som hade seriösa säljare i montrarna. Utan jag menar dom som ENBART var i en monter för att "försöka" se porriga o snygga ut. Hulka när jag såg dom i montern högst upp i A hallen. Fläsket hängde ju för fan över jeansen.... Suck

:edit. Behöver gå en svenska kurs. Kan ju inte ens läsa de jag själv skriver:huvet
 
Last edited:

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
är de bara jag som vart besviken på mc-mässan ?

var inte mässan större för några år sedan ?? har för mej de.
de var förlite lättkläda tjejor :huvet

sedan finns de andra faktorer ochså men vill inte gå ut med dom.

poäng 3/10,
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag tyckte det bästa var killen som körde isdragracing med en V-Max. Trevlig och rolig och verkade inte ha nåt emot att stå och tjöta med mg och min polare en stund. Han drog till och med igång hojen och gasade lite. Kudos.
Tjejen som gick omkring med visitkort mellan sina stora lökar var inte heller dum.
Men för mycket HD och andra glidare för min smak. Men det är väl de som betalar mest kanske? Över 200.000:- för en ny HD?
 

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Norr om Uppsala
Hoj
GSXR 1100 -86
Ja nu är man hemma från, för min del, årets första hojhändelse.
Kan väl säga som så att man blev lite besviken... saknade cheyer av det snyggare slaget bl.a. men annars var det ballt å få titta å klämma på lite nya grejer!

Gillade speciellt rsv4 och traja street triple! Trevliga dragracingkillar också...
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Vart ute på mässan idag. För min och flickvännens del var den givande. Vi träffade en del folk vi kände, kärestan skaffade en ny kruka och vi fick en förfrågan om att hålla ett föredrag under ett stort hojevenemang innan sommaren. Vilket vi nog tackar Ja till. Kan bli väldigt skojjigt och intressant.

Annars ser jag mycket mässan som en inspiration inför sommaren och framtida hojturer. Alltid träffar man någon som har något kul att berätta som kan ge inspiration eller idéer. Och även ett enkelt sätt att få en hyffsad helhetsbild om vad som finns på marknaden utan att behöva springa runt i precis samtliga av stadens hojbutiker.....

Sen märker jag att det börjar rycka i chopper-tarmen lite igen men jag är samtidigt färdig med HD. Deras monter vart ju för övrigt inte helt rolig. Några fina hojar finns det ju men en bedrövlig attityd från dom som stod i montern. HD säljer ju en del hojar men jag förstår INTE varför det ska kosta 100.000:- + mer än det mesta som konkurrenterna gör. Hur som......

hondavt1300cx.jpg


Honda VT 1300 Fury. Skojjigt grepp. Jag var tvungen att provsitta den. Kändes bra. Synd att man inte har råd med två hojar. Tänker inte byta hoj heller. Aldrig i livet. Går inte att åka till Mongoliet på en Fury. Men jag tycker samtidigt att det är ett skojjigt grepp. Hoppas att dom säljer många av denna hoj så att den kommer finnas kvar i modellprogramet ett tag. Nog den hojen på mässan som attraherade mig mest frånsett den hoj som jag redan har. Och dom är otroligt långt ifrån varandra rent bruks- och utseendemässigt. :)

//J
 

Sannefjord

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2010
Ort
Eskilstuna
Hoj
Yamaha YZF R1 -01
är de bara jag som vart besviken på mc-mässan ?

var inte mässan större för några år sedan ?? har för mej de.
de var förlite lättkläda tjejor :huvet

sedan finns de andra faktorer ochså men vill inte gå ut med dom.

poäng 3/10,

Håller helt med dig. Är optimistisk i vanliga fall, men kände att mässan i år var överskattad tyvärr :( Hade förväntat mig nåt mycket större.
Ingen citron, kul ändå, men kunde varit lite mer och lite större
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Håller helt med dig. Är optimistisk i vanliga fall, men kände att mässan i år var överskattad tyvärr :( Hade förväntat mig nåt mycket större.
Ingen citron, kul ändå, men kunde varit lite mer och lite större

MC-branschen har haft några tuffa år och mässor är dyrt. Vem ska betala.

Går man på mässan för att kolla billiga brudar är man fel ute.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Var där idag. Till skillnad med alla som inte riktigt verkar förstå syftet, och vad man kan förvänta isg av en mässa, så blev jag positivt överraskad!

Oväntat hög representation på hojarna som faktiskt går att köra, nästan 80% -ig täckning va sporthojsmodellerna, en hel del roliga hojar i flera upplagor med olika grader av extra-bling och lull lull..

Vi letade lite kläder (ställ, stövlar mm) och det fanns en del där också, även om vi snabbt insåg att en mässa inte rätt ställe att kolla på.


Och en jävla massa t-shirts med ylande vargar på, obviously!
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hur kan man gnälla om biljettpriser och sedan tycka att det ska vara mer show och påkostat? Det kostar MYCKET att ställa ut på mässor... Tycker ni att mat och dricka är dyrt på mässan? Gissa då hur mycket dom saltar notan för företag som ska ställa ut.

Krävs väldigt många sålda fordon för att ens gå +/- noll på en mässa.
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Hade det hänt något på lördags eftermiddagen? Det vimlade ju av poliser både inne och ute. Även ett par piketbussar stod ju utanför.

Jag tyckte mässan var helt ok för det priset!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag tror jag skall starta en egen mässa. Briljant ide faktiskt. Man tar hutlöst betalt av åde utställare OCH besökare.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hade det hänt något på lördags eftermiddagen? Det vimlade ju av poliser både inne och ute. Även ett par piketbussar stod ju utanför.

Jag tyckte mässan var helt ok för det priset!

Enda jag vet av var att det var någon stackars gubbe som hade kastat in handduken uppe vid pendeln på fredagen. Såg inte lovande ut...

På lördag så märkte då inte jag av någon förhöjd bevakning av polis. :va
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Haha.
Så tragiskt att folk blir besvikna på utebliva brudar på hojmässa.
Jag tyckte att mässan var helt klart godkänd med beröm. Showen med circus spektakulär var riktigt bra. Det tyckte vi allihop som var där.
Hoppa sju meter när man åker bög är minsann inte så kissigt.

Tummen upp till utställare o arr.
 

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda CBR 1000F -97
Hade det hänt något på lördags eftermiddagen? Det vimlade ju av poliser både inne och ute. Även ett par piketbussar stod ju utanför.

Antagligen för att Bandidos var där, rätt många också. Det slog mig hur oerhört NYA deras kläder var, fläckfria. De såg inte ut som hojåkare direkt, snarare kostymnissar, fast kostymen var svarta collage/huvtröjor och skinnvästar. Dom kunde nästan ha varit monterbemanning:näsblod

Haha.
Jag tyckte att mässan var helt klart godkänd med beröm. Showen med circus spektakulär var riktigt bra. Det tyckte vi allihop som var där.
Hoppa sju meter när man åker bög är minsann inte så kissigt.

Tummen upp till utställare o arr.

Ballast var killen som spelade bas i orkestern, rött cowboyunderställ med stjärtluckan öppen och stjärngossestrut på huvet:banana
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top