MC-mässan

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Mässan var inte så mycket att se, inga roliga nyheter. Konstaterade att HD blir bara dyrare och fulare trots billig dollar, på sporthojssidan var det inget som gjorde mig upphetsad. Showen sög, Matti Tepsa hade tydligen en dålig dag när han missade totalt i fredagens uppträdande, inget som impade på mig. 90 spänn för parkering och 140 för inträde hade varit roligare att spendera på krogen.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kanske inte så mycket nyheter på mässan, men halva grejjen för mig är att morsa på alla bekanta och snacka lite skit. Det blir lite vad man gör av det. Ska man springa runt därinne på tid och sen ut igen förstår jag att man inte har någon vidare behållning.

Ska man dit för att jaga mässpriser är man helt fel ute. Det är MÄSSA ingen £[$ mellandagsrea.

Ta det lite easy och stanna upp och snacka med folk i montrarna.
Många har massor att berätta!

Mässan var inte så mycket att se, inga roliga nyheter. Konstaterade att HD blir bara dyrare och fulare trots billig dollar, på sporthojssidan var det inget som gjorde mig upphetsad. Showen sög, Matti Tepsa hade tydligen en dålig dag när han missade totalt i fredagens uppträdande, inget som impade på mig. 90 spänn för parkering och 140 för inträde hade varit roligare att spendera på krogen.

Jobbigt när allt suger va? Du verkar inte heller haft en vidare bra dag. Fanns det något enda positivt i ditt inlägg? När du gick dit, vilka nyheter hade du väntat förväntat dig att se? Vad hade du tänkt å ut av mässan?

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är ju en vanlig missuppfattning att motorcykelmässor är för motorcykelintresserade. Det är nog här det går snett.
Själv var jag förstås inte där i år heller trots gratisbiljett.

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Hoj
Kawasaki Z900RS
Det är ju en vanlig missuppfattning att motorcykelmässor är för motorcykelintresserade. Det är nog här det går snett.
Själv var jag förstås inte där i år heller trots gratisbiljett.

Fick som vanligt fri biljett men kröka gör man lika bra på krogen eller bättre :tummenupp

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Först måste jag ge en eloge till mattias som lyckades slå huvudet på spiken som vanligt!

Annars var det precis som jag skrev i mitt första inlägg....

Plus: 675R, zx-10r och svenskens brutalt coola hoj (grym lack pucken!)

Minus: I stort sett allt

Vad i hvete är det med folk egentligen?

90% av besökarna verkade ha ett omättligt behov av att visa att de åker mc via alla osmakliga atteraljer för att inte tala om hävdelse behovet av att se ut som en "frän" hd kille...
Nästan men bara nästan så att jag uppskattade snubben med 1% tatueringen på halsen och resterade på den rakade skallen då han åtminstone inte fejkar sin attityd!

Det riktiga lågvattenmärket var ändå ATV:n med däck som inte skulle skämmas på en traktor och rejsig rockstar energy beklädnad vilket endast får mig att tänka på de sänkta 740 hemma i dalarna med "viperränder"...

Om det är som ny te...*host* radare säger att Agostini stod i MV:s besvikelse till monter så kommer jag må lite dåligt lång tid efter denna mässa för att jag missade honom!

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Rätt kul dock att se "podiet" med gamla hojar..

En 998cc spis från -31 som levererade sjuka 6hp.. det har hänt "en del" genom åren :)
Grymt oxå att det var 2 kedjor, där den ena var kopplad till vanliga trampor..

Frågan är om det var för att öka på farten på rakorna eller hjälpa till i uppförsbackar :)

Diggler

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2006
Hoj
2008,kawasaki,z1000
Tyvärr måste ställa in mig i skara med alla som tyckte mässan va skit..visst fanns de mycke o se på som en hojfantast så e de ju alltid kul..men de va mera som ett museum som nån ovan sa och absolut ingen show! sverige har mycke o lära i marknadsföring o reklam för en produkt och det är ju det mässorna står för,för att reklamera massa produkter för den stora nyfikna skaran..istället för engagemang så va alla trötta i deras montrar o då va jag där i torsdags! önskar amerikanarna höll i mässan nästa år då skulle de garanterat va en upplevelse iaf A BANG FOR YOUR BUCK som dom säger

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Men hårdast var 2 snubbar vid ett bord vid Vulcan Riders:yoparty. För HD är ju bara en massa wannabiare nu för tiden:huvet. HDs äkthetsstämpel verkar vara förbrukad av alla pellejönsar som ska vara balla:gnissla

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Kawasaki och svedeas montrar var intressanta iaf =)

Fram på lördagskvällen tunnade det ur med besökare men plötsligt kryllade det av folk i både Kawasaki och svedeamontern igen =)

Bifogat

• IMAG0676.jpg
    IMAG0676.jpg
    238.4 KB · Visningar: 291
  • IMAG0677.jpg
    IMAG0677.jpg
    256.3 KB · Visningar: 309
  • IMAG0674.jpg
    IMAG0674.jpg
    241.8 KB · Visningar: 261
  • IMAG0669.jpg
    IMAG0669.jpg
    245.3 KB · Visningar: 314

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Undrar om folk här är medvetna om att det kostar en förmögenhet att ha en monter. Monteryta, logistik, personal, hotellnätter, hyror osv kostar APA. Allt detta måste räknas hem i en ökad försäljning på sist raden. Det är knappast nån välgörenhet MC-tillverkarna håller på med.

Vissa skriker efter "show" osv osv. Vem skall betala det? Det gnälls redan om att biljetterna kostar 160 pix nånting. Skulle ni vara villiga att betala det dubbla för lite show?

I år har MCRF dessutom på flera sätt begränsat hur montrarna får se ut för att det skall bli billigare för utställare att ställa ut. Man kan anta att det är för att även mindre utställare skall ha råd att visa upp sig på mässan.

Det "stora" märkena fick inte, ens om de ville, bygga feta lyxiga montrar i våningar med lite flärd.

Visst var hela mässan lite plattare iår. Nu vet ni varför.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Årets lågvattenmärke var de två skabbiga 35+ brudarna som stod halvnakna vid HD's monter omgivna av gubbsjuka, dreglande 60-åringar. Vedervärdigt.

Jag är dock inte förvånad över att just HD tyckte det var smakfullt och en bra idé.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
det blir ingen eslövsrunda, men nån kortare runda kanske. Ska ta på mig grejerna nu och ut. Jag kommer att stanna till typ varje 15-20 min, för att mjuka upp händerna och kolla mina mail om nån vill haka på

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Tyckte det var trevligt, sist jag var på mässa tror jag den var i Sollentuna... kan det stämma?

Hur som helst jag tycker det var skönt att det inte var smetat med folk, var lätt att surra lite med utställarna som tävla i bäst säljtaktik. Roligast var nog Aprilia som förklarade allt jag undra om APRC, Tuono APRC verkade nästan prisvärd :tummenupp

sportbike

Guest
Jag tyckte mest hela HD-montern var ivägen när jag skulle gå och kolla på Davids hoj.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln