MC / Moped, är folk blinda eller dumma i huvudet?

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Säger du som kör en 998cc :rofl:skrattaåt

Jag tror grabben ska nyktra till o läsa tråden igen så ser du att mina hojar har Bigbore ;) (1060cc,1060cc och sista 1127cc)

En orginal hoj kallar man inte för Bigbore... :näsblod

Enl Wikipedia är allt som inte går att gasa upp på 6 växeln samt har under 250hk på bakhjulet.... är mopeder :arsele

Du har likt förbannat små kolvar i den hoj :p ...men visst turbo e fränt men tanterna hoppar inte tilll lika mycket av det när man startar hojen när man har tankat...

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
De får gärna missta min moppe för en moped (kan ju iofs vara svårt med kåpan)... Bara de inte gör det när jag kommer mot korsningen där de står med SUV:en och letar en lucka i trafiken att köra ut i.....

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
MC / Moped, är folk blinda eller dumma i huvudet
Tror det är bara är okunnighet. Samt att dagens mopeder i motsats till när de kom för 60 år sedan inte ser ut som en cykel med påhängd motor utan ofta ser ut som motorcyklar. Jämför
http://www.puchverkstan.se/?m=3
med
http://www.starol.se/DerbiMoped.htm
När MC förbjöds i vårt Mopedrum så var det ingen fastighetsskötare som fattade att den 80cc crossen som stod där var en MC. Som tur var. :D
Och gratulerar nån gammal dam en ung grabb på gården till hans nya MC så svarar grabben ofta direkt att det är en moped.
Den saknar ju redan registreringsskylten, avplockad.
För säkerhetsskull.

ljungqvist86

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
Triumph Sprint -2004 MED Packväskor
Jag brukar kalla min hoj för moppen. Har inte varit med om att andra gjort det. Då stör det mig mer när folk kallar en dator för datan.

Jag brukar också kalla min för moppen!! Kollegorna brukar också fråga: Åkte du moppen idag?

Hehe

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Åkte 600cc innan.....

Då sade tjejen till mig, du har ju en MC men den ser ju ut som en moppe och låter som en moppe, den vägrar jag åka med på.

Vips fick jag anledning att byta upp mig till 1200cc :banana:banana

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Jag har varit med om det omvända :D Jag och en polare bytta moppe från pizzerian till skolan. Hans var en ny Gilera Rcr, en crossmoppe alltså. Den körde jag och han kom efter på min gamla DT50 från 89 eller nåt. Han tar självklart fel sida om refugen innan skolan, en bil kommer och han bromsar omkull sig och glider in i bilen. I bilen sitter en gammal tant som verkar fast besluten att någon av oss kör olagligt.

Tant: Hur gick det?
Polare: Jodå jag klarar mig.
Jag står och fnissar.
Tant: Hur gamla är ni då?
Jag: Jag är 16, dom är 15.
Tant: Jaha men då får ni inte köra moped, så tråkigt för er.
Jag: Du måste skämta. Det är 15års gräns, och vi har alla körkort.
Tant: Hmphh..Mhm, jaja.... Men jag ser ju nu att det där är en såndär cross!!
Jag och mina två polare: ..... :huvet:mad:Håll käft, nu drar vi

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
haha. Själv körde man en väldigt hög moppe och då trodde alla att man körde stor hoj. nu när jag kör 450 motard tror alla att det är en trimmad mope -.-

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
Jag tycker det är helt ok om någon kallar min VMX1700 för moped eller motsatsen organförlängare vilket som så lyser avundsjukan i deras ansikte. Jag bara ler och vet att jag har roligare än de som kommenterar min leksak.:D:D

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
busa
Du har likt förbannat små kolvar i den hoj :p ...men visst turbo e fränt men tanterna hoppar inte tilll lika mycket av det när man startar hojen när man har tankat...

Nu när jag kollade vidare på Wikipedia så står det att hojjar som låter mycket, är ungefär.... lite som en gläfsande hund....låter mycket men inget händer, allså inget att bry sig om:D
och det verkar ju stämma,
nästan alla customcyklar har mycket kubik och skrämmer gamla tanter vid Statoil men det händer inget när man vrider på gasen.:D:arsele:tummenupp

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Alla är vi blinda o störda, alla saker med 2 hjul tror jag är moppeder, skulle det kunas färdas snabbare så e den trimmad.

Alla fordon med 4hjul eller mera tror jag är snuten.

Sen finns det undantag att folk kan se skildnad på alla dessa faktorer.

Finns många som inte ens vet vad höger & vänster är om man frågar dom vilken hand som e vilken, för det är för svårt för hjärnan att uppfatta att tolka.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Nu när jag kollade vidare på Wikipedia så står det att hojjar som låter mycket, är ungefär.... lite som en gläfsande hund....låter mycket men inget händer, allså inget att bry sig om:D
och det verkar ju stämma,
nästan alla customcyklar har mycket kubik och skrämmer gamla tanter vid Statoil men det händer inget när man vrider på gasen.:D:arsele:tummenupp

I de flesta fall är det nog som du säger men skenet kan bedra, det hör man oftast på den råa jämna gången som ej finns på customcyklar :tummenupp

micke_gbg

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
busa
I de flesta fall är det nog som du säger men skenet kan bedra, det hör man oftast på den råa jämna gången som ej finns på customcyklar :tummenupp

Det är klart, det finns ju pittbulls å andra mördarhundar...Dom kanske man inte vill möta när dom e på hugget,:tummenupp
Det kan ju vara samma sak med vissa hojjar oxå.:tummenupp:krama

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Grannens tös 4 år kom förbi när ja tvättade min SuperDuke 990 ja hade å sa
"pappa titta vilken stoooor moped han har!"
skitunge... ;)

er6:an är ju rätt liten å de finns stora mopeder så va tusan.. totalt ovetandes om mc så kan det nog missuppfattas..
inga å reta sig på..
köp en goldwing så kallar dom den garanterat inte för moppe om du retar dig på de..

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA