MC:n dog påväg till jobbet idag...

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Vet inte om det är bränslepump på din hoj, men jag har läst om vissa hojar där man får problem med bränslempumpen när man kört soppatorsk.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
problemet finns på alla bensinstationer där de är många som tankar, när tanken börjar bli tom å ska fyllas på med mer bränsle så blir de mycket kondens som för att slatten du tankar är väldigt vatten blandad.
 

Dr.Bike

Guest
Den kändes konstig redan när jag startade. När jag kommit en bit hemifrån började mc:n gå ojämnt, misstända och avgasknallar. Lyckades ta mig hem och kollade tändstiften och de var riktigt svarta. Fick sen igång den, körde lite men nu är den stendöd och vill inte alls. Vid sista startförsöket började det t o m att BRINNA :brinnerup från ljuddämparen...

Någon som tror sig veta vad det är och om det är struligt att fixa...

/ milla

Låter ju som den får otroliga mängder soppa...

Hängd choke i all ära, vilket det givetvis oxå kan vara.
SKulle anars tippa på hängd/a flottör/er så att gasarna svämmar över.

problemet finns på alla bensinstationer där de är många som tankar, när tanken börjar bli tom å ska fyllas på med mer bränsle så blir de mycket kondens som för att slatten du tankar är väldigt vatten blandad.

HUr kan det komma sig? :va Uttaget för bensinen sitter ju en halvmeter upp från botten på tanken och oavsett hur mycket/lite gegga det är i botten på tanken så kommer inte kvarvarande vätska/lera att blandas mer än när tanken är full.
Snarare tvärtom - då tanken är nyfylld är det som mest oro i volymen.
 
Last edited:

SwedeAce

There is no spoon
Gick med
21 Dec 2004
Ort
Örebro
Hoj
Meanstreak 1600 - 02
Kolla bränsle filtret.

Som sagt kolla så det inte har åkt in nåt skit i bränsle filtret.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Låter ju som den får otroliga mängder soppa...

Hängd choke i all ära, vilket det givetvis oxå kan vara.
SKulle anars tippa på hängd/a flottör/er så att gasarna svämmar över.



HUr kan det komma sig? :va Uttaget för bensinen sitter ju en halvmeter upp från botten på tanken och oavsett hur mycket/lite gegga det är i botten på tanken så kommer inte kvarvarande vätska/lera att blandas mer än när tanken är full.
Snarare tvärtom - då tanken är nyfylld är det som mest oro i volymen.

mjo tänkte bakvänt, men bensin å H2O skiktar sig väll? de blandas väll inte? nästan som olja men inte så markant.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Har provat flera gånger och hela tiden samma sak. Den funkar perfekt tills den blir varm efter c a 10 minuter. Då börjar den hacka mer och mer för att till slut bara stanna. Kan lägga till att den startar väldigt lätt utan choke, nästan som jag hade "chokat" den.

och den går på normala varv utan choke alltså?
 

milla68

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Ort
stockholm
Hoj
kawasaki z750 1982
Den går som vanligt när den är kall. Efter en kort stund när den börjar bli varm börjar den att hacka. Den är väldigt lättstartad när den är kall, som om den får väldigt mycket bensin.

Jag har inte kollat luftfiltret ännu, eftersom det verkar vara struligare än jag trodde. Man måste nog lyfta på tanken för att komma åt filtret.

Är det lika struligt med bensinfiltret???
 

Dr.Bike

Guest
mjo tänkte bakvänt, men bensin å H2O skiktar sig väll? de blandas väll inte? nästan som olja men inte så markant.

Präxis, och vattnet lägger sig på bottnen av tankarna, och som sagts, så tas bensinen ut en bit upp i fri vätskevolym s.a.s
Det går alltså aldrig att tömma tankarna genom pumparna helt.
 

Gabor

Guest
Den går som vanligt när den är kall. Efter en kort stund när den börjar bli varm börjar den att hacka. Den är väldigt lättstartad när den är kall, som om den får väldigt mycket bensin.

Jag har inte kollat luftfiltret ännu, eftersom det verkar vara struligare än jag trodde. Man måste nog lyfta på tanken för att komma åt filtret.

Är det lika struligt med bensinfiltret???

När blev din kawa servad senast ?? Låter som förgasarbryggan behöver en genom gång, nya stift samt ett nytt luftfilter. Se till att en seriös mek fixar det där.

De där gamla kawa herkorna gillar inte svaga tändspolar, det kan vara en sådan som gett upp åxå. Är alla stiften svarta, så är det mer troligt att din choke har hängt sig på förgasarbryggan.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top