Den kändes konstig redan när jag startade. När jag kommit en bit hemifrån började mc:n gå ojämnt, misstända och avgasknallar. Lyckades ta mig hem och kollade tändstiften och de var riktigt svarta. Fick sen igång den, körde lite men nu är den stendöd och vill inte alls. Vid sista startförsöket började det t o m att BRINNA från ljuddämparen...
Någon som tror sig veta vad det är och om det är struligt att fixa...
/ milla
problemet finns på alla bensinstationer där de är många som tankar, när tanken börjar bli tom å ska fyllas på med mer bränsle så blir de mycket kondens som för att slatten du tankar är väldigt vatten blandad.
..Och en råtta i pizzan? Eller en Tantarell i pelagonian?
Tror uppriktigt att en tarantell lagt ägg i din hjärna och de påverkar den utan din vetskap...
Tror uppriktigt att en tarantell lagt ägg i din hjärna och de påverkar den utan din vetskap...
Tror uppriktigt att du helt enkelt inte förstår hänvisningen till andra moderna folkmyter, men det är säkert inte ditt fel.
Tror uppriktigt att du helt enkelt inte förstår hänvisningen till andra moderna folkmyter, men det är säkert inte ditt fel.
Låter ju som den får otroliga mängder soppa...
Hängd choke i all ära, vilket det givetvis oxå kan vara.
SKulle anars tippa på hängd/a flottör/er så att gasarna svämmar över.
HUr kan det komma sig? Uttaget för bensinen sitter ju en halvmeter upp från botten på tanken och oavsett hur mycket/lite gegga det är i botten på tanken så kommer inte kvarvarande vätska/lera att blandas mer än när tanken är full.
Snarare tvärtom - då tanken är nyfylld är det som mest oro i volymen.
Har provat flera gånger och hela tiden samma sak. Den funkar perfekt tills den blir varm efter c a 10 minuter. Då börjar den hacka mer och mer för att till slut bara stanna. Kan lägga till att den startar väldigt lätt utan choke, nästan som jag hade "chokat" den.
mjo tänkte bakvänt, men bensin å H2O skiktar sig väll? de blandas väll inte? nästan som olja men inte så markant.
Den går som vanligt när den är kall. Efter en kort stund när den börjar bli varm börjar den att hacka. Den är väldigt lättstartad när den är kall, som om den får väldigt mycket bensin.
Jag har inte kollat luftfiltret ännu, eftersom det verkar vara struligare än jag trodde. Man måste nog lyfta på tanken för att komma åt filtret.
Är det lika struligt med bensinfiltret???
Tror uppriktigt att du helt enkelt inte förstår hänvisningen till andra moderna folkmyter, men det är säkert inte ditt fel.
Tror uppriktigt att du tänker fel oftare än andra, men det är säkert inte ditt fel.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |