Bikser skrev:Har en GSX-R750 98'. Skulle ut och köra för några veckor sedan och den startar inte. Veckan innan gick den hur bra som helst.
Vad som händer: Startmotorn går men motorn svarar inte. Den kan småtända och gå i 1 till 1½ sekund. Gassar man fullt så tänder han inte.
Vad jag har kollat / Bytt: Bytt tändstift, Bytt bränsle, checkat bränsle pump och tryck, Kollat Luft och Bränsle filter, Oljan, Säkringarna, Batteri, Ventilerna.
Någon som vet något mer jag borde kolla?
tja.
det kan vara startmotorn som är dålig eller någon av sladdarna som låsnat.
haru kollat så att det kommer ström till startmotorn?
tja.
det kan vara startmotorn som är dålig eller någon av sladdarna som låsnat.
haru kollat så att det kommer ström till startmotorn?
låter som ett fenomen som jag har varit med om inna ventilerna stämer inte så var en mc jag höll på med startade ibland gick inte att gasa osv lite jobbigt tills jag fick tipset om att ventilerna behövdes kanske skimsas om och som om felet var bort blåst den bara startade kolla det med nån firma om så kan vara med din med tänker man inte på det kan du leta ihjäl dig men du kan ha det i åtanke att det kan vara ventilerna med lycka till
Lånar tråden lite, (den måste ju hållas vid liv också....)
Men seriöst, det här med startgas, jag har liknande startproblem med hojen nu, och tänkte därför prova just det, men vet inte bara hur det ska användas/var jag ska spruta in det..??
Pliiz do tell.
I luftburken för att se om det är bränslerelaterat eller tändningsrelaterat fel. (mycket relaterat blev det, i relation till utan relaterat)
Brummar den så kolla bränslesystemet annars är det tändningen typ.
Okej, tack, men var sitter den..?
Nu var det hojen jag syftade på, om det inte framgick i mitt inlägg.jasså du tänder på startgas
//Robin
Runt luftfiltret
Nyare hojar under tanken oftast, leta efter ett luftinsug någonstans om du kan hitta ett.
vad är det för årsmodell? du har väl kollat döaren vid gasrullen?
Den hojen har nog någon form av plasttrattar som sitter mellan kylet och motorn eller liknande.
Men med en fungerande choke så borde den starta, därimot så kan dom vara lite trötta på starten om batteriet inte är i toppform så här års, har du provat att ladda det?
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari