MC:n startar fan inte!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Känns som om det kvittar ifall den får bränsle när startgasen inte hjälper

Testa starthjälp + startgas

stiffmaster

roligast på ett hjul
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
honda crf450 motard-04 och yama 426-02a
låter som ett fenomen som jag har varit med om inna ventilerna stämer inte så var en mc jag höll på med startade ibland gick inte att gasa osv lite jobbigt tills jag fick tipset om att ventilerna behövdes kanske skimsas om och som om felet var bort blåst den bara startade kolla det med nån firma om så kan vara med din med tänker man inte på det kan du leta ihjäl dig men du kan ha det i åtanke att det kan vara ventilerna med :banana lycka till

peckan

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
Z1000 -78
PÅ en hoj var mekanismen som styr tändningen lös. Då gick den en sekund eller så tills tändläget blev "för fel" :lol

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Bikser skrev:
Har en GSX-R750 98'. Skulle ut och köra för några veckor sedan och den startar inte. Veckan innan gick den hur bra som helst.

Vad som händer: Startmotorn går men motorn svarar inte. Den kan småtända och gå i 1 till 1½ sekund. Gassar man fullt så tänder han inte.

Vad jag har kollat / Bytt: Bytt tändstift, Bytt bränsle, checkat bränsle pump och tryck, Kollat Luft och Bränsle filter, Oljan, Säkringarna, Batteri, Ventilerna.

Någon som vet något mer jag borde kolla?

Varvtalsgivare ??

Hampo

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2008
Hoj
honda mt5 91
motorn

tja.
det kan vara startmotorn som är dålig eller någon av sladdarna som låsnat.
haru kollat så att det kommer ström till startmotorn?

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
tja.

Ha Ha dåligt trådlyft :rofl.

Men om du läser så snurrar startmotorn så det är inget fel på den, men vad spelar det för roll nu när tråden är 3 år gammal.

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
tja.

Sjukt nice, som telias support ungefär... När man väl kommer fram så har problemet försvunnit!!!

MIDA

Hey ho Let's go!
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Från 1200cc till 125cc i ett kick!
låter som ett fenomen som jag har varit med om inna ventilerna stämer inte så var en mc jag höll på med startade ibland gick inte att gasa osv lite jobbigt tills jag fick tipset om att ventilerna behövdes kanske skimsas om och som om felet var bort blåst den bara startade kolla det med nån firma om så kan vara med din med tänker man inte på det kan du leta ihjäl dig men du kan ha det i åtanke att det kan vara ventilerna med :banana lycka till

Hoppas stiffmaster har hittat punkt-knappen på sitt tangentbord vid det här laget. Det var fan i mig den längsta meningen jag läst i hela mitt liv!

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Ähmenvafaandå.. Nu blev jag ju nyfiken... Stiffmaster!!! Hur gick det?! vad var det för fel? Fick du nånsin igång skrotet igen?

:) :D

maho

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
otto
Ciao..
Kolla om du har spidarpulser, sätt en skruvmejsel el. dyl emot en spridare o kör på starten, du kommer höra ett tickande om det funkar.
kompression, bränsle ,gnista = den skall starta, såvida det inte är fel på timingen.
M.

Bikser

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Hoj
Suzuki GSX-R750 -98
Det här problemet är åtgärdat sedan sommaren 2005. Jag har bara inte kommit ihåg att nämna det.

Det var en slang inuti bränsletanken som hade lossnat från sin plats. Cykeln stod på en MC verkstad i delar en Månad innan dom hittade felet. Men nu går den som den ska.
Tack för alla svar.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Lånar tråden lite, (den måste ju hållas vid liv också....) :hihi

Men seriöst, det här med startgas, jag har liknande startproblem med hojen nu, och tänkte därför prova just det, men vet inte bara hur det ska användas/var jag ska spruta in det..??

Pliiz do tell.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Lånar tråden lite, (den måste ju hållas vid liv också....) :hihi

Men seriöst, det här med startgas, jag har liknande startproblem med hojen nu, och tänkte därför prova just det, men vet inte bara hur det ska användas/var jag ska spruta in det..??

Pliiz do tell.

I luftburken för att se om det är bränslerelaterat eller tändningsrelaterat fel. (mycket relaterat blev det, i relation till utan relaterat)

Brummar den så kolla bränslesystemet annars är det tändningen typ.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
jasså du tänder på startgas :D:D :tungan

//Robin
Nu var det hojen jag syftade på, om det inte framgick i mitt inlägg.
Det är alltså denna jag vill få igång, inget annat. :mad: :FU

Nå, var sitter luftburken och hur mkt/hur länge ska man behöva spruta in startgasen för att det ska vara tillräckligt?
Honda cbr600f är hojen vi snackar om, återigen...

Runt luftfiltret:D

Nyare hojar under tanken oftast, leta efter ett luftinsug någonstans om du kan hitta ett.

vad är det för årsmodell? du har väl kollat döaren vid gasrullen?

Det är en -91:a, och nej, dödarknappen äre inte, tror bara helt enkelt att hojen är lite kall bara och svårstartad just pga det. :tummenupp

Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag spruta in stargas i luftintagen fram på kåpan, alldeles för jobbigt att lyfta tanken på min för en sån enkel sak:tummenupp

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Den hojen har nog någon form av plasttrattar som sitter mellan kylet och motorn eller liknande.

Men med en fungerande choke så borde den starta, därimot så kan dom vara lite trötta på starten om batteriet inte är i toppform så här års, har du provat att ladda det?

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Den hojen har nog någon form av plasttrattar som sitter mellan kylet och motorn eller liknande.

Men med en fungerande choke så borde den starta, därimot så kan dom vara lite trötta på starten om batteriet inte är i toppform så här års, har du provat att ladda det?

Ja, det är redan klart. Jag tror bara det är kylan som gör den svårstartad just nu, för den har startat innan utan problem...

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping