Mc Nytt på TV4.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Så dina ganska pissiga åsikter kring personen skulle jag påstå säger mer om dig själv än om Tilde.

Håller bara med.

Tilde är nog en av mina absoluta favoriter i svensk media. En av få som erkänner sin okunskap när den finns, och kan briljera med insikt i ämnen hon kan. Rakt, ärligt och utan pretentiösa omskrivningar. :tummenupp

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Thilde gjorde vad hon skulle och det har jag inga problem med. Däremot fick jag flera klumpar i magen av snubben som försöker glänsa med att han minsann är knutte, men trots det gång på gång faller pladask helt på eget bevåg. Min Sussuki 1250 är buhämähöh mer touring? YamahaKTM! Om man som Thilde inte kan någonting (i motsats till coola jag som kan skitmassor om MC), hur svårt är det då att ta kort. Dvs kan du förklara för folk hur ball jag är som lyckats med denna bedrift?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Asch, det var väl rätt ok från Tildes sida ändå tycker jag.
Inslaget var väl mer för att skapa ett allmänintresse för icke insatta eller dom som vill ta körkort men inte har så bra koll osv. och då är väl frågorna rätt befogade.

Det vore ju konstigare om dom stod där och pratade om vilken som är "den bästa banhojen" eller "Ska man ha 600 eller literhoj".

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Tildes inats var väl helt OK, klart mycket mer insatt än frågor jag får från folk, både killar och tjejer. Den manliga programledaren däremot, att försöka glänsa med platt fall som resultat.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Hon pratar ju t.o.m sådär pedagogiskt långsamt, allt för att gemene man kanske kanske ska få en ökad förståelse för motorcyklar.
Vilket resulterade i att jag efter någon minut fått nog. Och stängde av. Det är för jobbigt titta på skärmen när färgen som torkar i lokalen känns som det snabbaste i rutan.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
TV4 är precis som Ryanair, den som tittar/åker får skylla sig själv.

'Nuff said..

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22
Tilde toppen, hade de haft en professor i kvantfysik hade jag uppskattat hennes inställning och frågor.
Även Henning uttryckte sig pedagogiskt och korrekt.

Tror att vi alla kan vara överens att platt fall stod "knutten" för...

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Apropå motorcyklar på tv, är det någon som vet om MC-livet på tv4 sport kommer dra igång en till säsong?

Verkar inte finnas någon information kring det alls. Föga troligt att de kommer något i år, då det isf bör sändas om ca 2 månader.

Denna post från förra året hävdar dock annorlunda:
www.sporthoj.com/forum/showthread.p...5-TV4-Sport!&p=5519724&viewfull=1#post5519724

Du får väl fråga stjärnan själv, Mr Backis, här på forumet :tungan

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Det var väl en relevant fråga från någon som inte vet nånting om motorcyklar.

Den här Yamahaktm,,,,,,, var väl en värre tabbe, dessutom av en motorcyklist.

Kanske ska gissa på att han läste fel i och med att KTM:en kom efter? Fast jag vill ändå ta fram skäms-kudden när jag ser detta.:va

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Ducati Monster 620s -03

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Yamaha
Vill du påstå att man inte kan vara ovanstående 3 kriterier men samtidigt i alla fall utge sig för att vara professionell? Krävs inte mer än att hon läser på i 20-30 sekunder så hon får lite vettiga frågor. Eller för den delen att någon annan ger henne ett manus.

Kallas f.ö. också skådespeleri :D

Inget påstående alls från min sida i det inlägget.

Det jag belyste var att man raserar sitt eget mer än den man pekar ut med ett sånt inlägg.

Frågeställningen som fanns i inlägget tycker jag dock var solklar. Men det fick jag inget svar på :(

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kanske ska gissa på att han läste fel i och med att KTM:en kom efter? Fast jag vill ändå ta fram skäms-kudden när jag ser detta.:va
Håller med, det där var en felläsning. Han skulle kanske säga Teneré men läste nästa rad och det blev KTM. Konstigt att folk skall ha så svårt att se förbi en sån sak?

Ärligt talat så var det där inslaget inte så pissnödigt? De berättade om mässan och Tilde förklarade att hon inte kunde ett skit om hojar redan under de inledande sekunderna. För att hon skulle förstå så ville hon ha en liknelse med bilvärlden och den tyckte jag Henning löste perfekt, BMW = SUV, ER6:an = Volvo V40, klockrent ju.

Jag tycker SH börjar översvämmas av skitnödiga besserwissrar, majoriteten av de som ser TV4 morgon kör garanterat inte hoj och har noll koll. Med de förutsättningarna var nivån helt okej. Vill man nörda ner sig så finns det andra forum för det.

Sluta nu gnälla nu, det var väl skönt att få in lite hojar i morgon TV?

johangustafson

Ny medlem
Gick med
28 May 2012
Hoj
Ducati Streetfighter S
Tildes frågor var väl basic och så får det väl vara? Som många säger, bra för den oinvigda massan.
Den andra reportern kändes ju jäkligt tafatt överhuvudtaget men jag tror, precis som några ovanstående, att han bara läste fel i sina kort då KTM:en kom efter Yamahan i bildspelet.
Dock borde väl en MC-intresserad person ha koll på att KTM är ett märke och inte en modellbeteckning på en Yamaha.
Personligen tycker jag att de kunde slängt in en lite mer färgstark personlighet från MC-nytt, han kändes jäkligt torr.

Men visst har TV4-morgon ett helgprogram också med en flygande reporter som de återkommer till då och då i programmet?
Han borde ju verkligen besöka MC-mässan i helgen! (Nu har jag inte koll på om det är på lördagar eller söndagar och om han faktiskt varit där).

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Hoj
Ducati 748, hornet 600
ImageUploadedByTapatalk1359214651.400886.jpg

Finns en poäng att hålla det basic för de oinvigda...

Håller dock med att HAN var den som va pinsam... Tror också på max 150mil per år men att han får det att låta som 1500mil...

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Inget påstående alls från min sida i det inlägget.

Det jag belyste var att man raserar sitt eget mer än den man pekar ut med ett sånt inlägg.

Frågeställningen som fanns i inlägget tycker jag dock var solklar. Men det fick jag inget svar på :(

Jo? Kommer gärna på förfest.
Har en stand-up show på gång om alla jävla tanter som säger är trevliga på ett deprimerande vis på ICA.
Bara boka.. :7peta

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
shiit vad nervös gubben från mc-nytt var.
hehe satt å väntade att han skulle svimma i direktsändning.
Andas gubbe satt jag här å sa till min fruga menas jag tryckte in den och kollade på tv samtidigt :rolleyes:

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring