MC "O"-Service

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Hoj
-08 VFR svart som synden
Efter att ja har läst Jessans och andra inlägg och efter mina egna erfarenheter med Johans MC så kommer jag från och med nu HELT bojkota den butiken. Som sagt vi som kör Kawa kan ju alltid hålla oss till Kenneths MC, de har lite få tider dock men dom är mycket trevliga och hjälpsamma där.
Fast enklast är att serva hojen själv hemma i lugn och ro

Tragiskt och jäv.. synd att det skall behöva vara så!

Men fullt förståligt

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Skulle vara roligt/intressant/givande att få lite kommentarer från berörda handlare i tråden. Jag menar, SH har redigt många användare och jag tror säkerligen att någon av dessa ~38k har anknytning till Johans, eller någon annan firma.

Det är ju alltid trevligare med fler sidor på ett mynt.

Dessvärre är det väl som omnämnts i tråden, att många handlare/verkstäder verkligen har sanslöst dålig kundmottagning och service. Detta får ändock anses som väldigt konstigt, med tanke på att MC-marknaden är förhållandevis 'liten" i jämförelse med exempelvis bilhandlare/båthandlare etc.. Då BORDE det iallafall finnas spetskompetens, service och framförallt INTRESSE kring det man jobbar med.

Merklish.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Jag kan varmt rekomendera Kenneths MC!

Köper mina delar till hojen där istället för att åka ut till Honda. Även om Honda säkert har det på lager så tycker jag att Kenneths är mer personligt. Trevliga i butiken/verkstan, hjälpsamma, lånar ut verktyg mm mm. Det känns som om dom jobbar för kunden, inte som det är på andra ställen där man nästan känner sig besvärad för att bryta ett personligt "icke arbetsrelaterat" samtal mellan anställda för att få hjälp!

Tror inte att det spelar någon roll om man kommer dit med en Enfield bullet...Dom löser det med!!!

Betyg: :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

SuperMoose

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2007
Hoj
Superduke -06
De har alltid varit schyssta och bemötande när jag har varit där, fick hjälp att få batteriet laddat i deras verkstad när hojen dog utanför butiken.
Var riktigt sugen ett tag på att köpa en Street triple hos dem i höstas, och där var det inget fel med bemötandet hos försäljarna heller;) Jag måste ha varit en av dem som har tur då:)

Hur är det nu hos Superbike nu då? Senast när jag var där och skulle köpa ett 16 kugg drev, tog det 10 minuter innan jag gick därifrån, i en butik tom på kunder, med kassörskan mitt framför mig:näsblod
Kom tillbaka efter att jag insåg att jag då inte ville åka hela vägen till Bike för ett drev, så fick jag vänta ytterligare 10 min innan jag fick hjälp:mad: Fan för att man inte säger till och står där som ett fån:D

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...