MC-olycka Bogesund Söndag

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Jaha , då var det dags igen.

Inte så länge sedan stog jag och tände ett ljus åt en kollega som gick bort i Torsdags.

Idag tog man en tur med en polare och kom till Generator-kurvan på Bogesund så ser man en HONDA BlackBird i diket och i andra diket ligger en snubbe som behöver hjälp. ca 17.30 idag ..

Då var det dags igen med helikopter-ambulans . Han ställde sig upp men han var väldigt omtumlad.

Detta var inte kul...

Ta det lungt där ute.... Det är en sommar snart igen ..

mvh

Colossus

sportbike

Guest
COLOSSUS skrev:
2448964 Jaha , då var det dags igen.

Inte så länge sedan stog jag och tände ett ljus åt en kollega som gick bort i Torsdags.

Idag tog man en tur med en polare och kom till Generator-kurvan på Bogesund så ser man en HONDA BlackBird i diket och i andra diket ligger en snubbe som behöver hjälp. ca 17.30 idag ..

Då var det dags igen med helikopter-ambulans . Han ställde sig upp men han var väldigt omtumlad.

Detta var inte kul...

mvh

Colossus

Va ?
Igen ?
Nu ere hög tid att gräva upp den där magneten i diket :rolleyes:

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
sportbike skrev:
2448982 Va ?
Igen ?
Nu ere hög tid att gräva upp den där magneten i diket :rolleyes:

Ja , tyvär

Såg inte vad som hände men det var rullgrus där som vanligt...

Ja , kankse man ska ha en magnet ditsatt mellan däcket och fälgen....:confused:

//Colossus

Kraggen

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Gsxr 750
COLOSSUS skrev:
2448989 Ja , tyvär

Såg inte vad som hände men det var rullgrus där som vanligt...

Ja , kankse man ska ha en magnet ditsatt mellan däcket och fälgen....:confused:

//Colossus

mötte ambulansen på när jag var påväg ifrån, nån stod brevid bågen och pratade med snuten. du?

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
929 Bläjd
Kraggen skrev:
2449039 mötte ambulansen på när jag var påväg ifrån, nån stod brevid bågen och pratade med snuten. du?

oj råkade skriva på polarens användare, mig ska det va :)

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Kan inte någon göra en stor skylt där det står typ "Varning! Feldoserad kurva"

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Dags att ta det ett par gram lugnare i största allmänhet just nu. Älgarna är k*ta som f*n så här års och springer omkring som yra höns runt vägarna. Jag fick stå och tuta flera gånger på en av dom innan den behagade röra sig från vägen där den stod och solade eller nåt.

(Skeviksvägen, vid golfbanan)

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
vilken kurva är det??
jag körde där för ett par veckor sen. då var det blött så jag såg inte rullgruset, (gick inte fort) men det räckte för att båda hjulen skulle släppa, men det greppade igen och hände inget förutom att jag nästan sket ner mig :tungan

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
Såg en sak häromdagen .......Med tanke på rullgrus som ligger i kurvor m.m , jag var på väg med bilen ut till Stavsnäs och på ett ställe i en kurva så finns det en infart till nåns tomt , det är en grusväg in i skogen , och där står det en gubbfan och sopar ut grus och småsten i vägen , jag tutar på gubben och han blänger bara , sen på tillbaka vägen så ser jag att han sopat ut rätt bra med grus och mindre sten , kommer man där med hoj i lite lagom fart så är det lätt hänt att det drar åt skogen .... En del är tamefan helt pantade i roten.Kan tänka mig att det finns fler som är lika knäppa på andra ställen , det finns ju den där knäppskallen som kör med en vit förhöjd van med reklam för nån rörfirma på , han åker ju där neråt slingerbulten och håller ut i kurvorna så man håller på att nästan daska skallen i hans bil ......

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Sponsrar nån med betong så bygger ja formen till Sveriges värsta fartgupp, givetvis ska de placeras på bogen.

Det kanske är just de som ska till för att olyckorna ska komma ner på den vägen!

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
COLOSSUS skrev:
2448964 Jaha , då var det dags igen.

Detta var inte kul...

mvh

Colossus

Måste precis missat det. Parkerade min bil där och satt och njöt av hojarna som passerade förbi en stund kring den angivna tiden.

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Vilken kurva är Generatorkurvan?

Fortsätter på Zalfus fråga...

Har bara hört talas om den men var är den? Före eller efter 90 graderskurvan vid kohagen?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
gattacca skrev:
2449842 Fortsätter på Zalfus fråga...

90 graderskurvan vid kohagen?

Det är den kurvan som är transformatorkurvan. Det stod en transformator där innan. Innan de tog bort den så dog och skadades det ännu fler där än nu ty den stod i tangentens riktning.

/J

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
gattacca skrev:
2449842 Fortsätter på Zalfus fråga...

Har bara hört talas om den men var är den? Före eller efter 90 graderskurvan vid kohagen?

Det är den min avtar visar. Kan oxå ses som en liten instruktion hur den skall tas :)

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Jörgen Karlsson skrev:
2449871 Det är den kurvan som är transformatorkurvan. Det stod en transformator där innan. Innan de tog bort den så dog och skadades det ännu fler där än nu ty den stod i tangentens riktning.

/J

Aha, då vet jag. Ja den kurvan kan vara riktigt svinig. Drar alltid ner till tvåan där.

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
don_tomazo skrev:
2449872 Det är den min avtar visar. Kan oxå ses som en liten instruktion hur den skall tas :)

Från de hålle du kommer e den ju inte svår, bara lägga ner o gasa!
Försök göra lika från andra hållet!:tummenupp

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
icko skrev:
2449927 Från de hålle du kommer e den ju inte svår, bara lägga ner o gasa!
Försök göra lika från andra hållet!:tummenupp

Inga problem men visst fan är den lättare åt ena hållet :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln