Jag vet egentligen inte riktigt varför jag skriver detta, men jag gör det iallafall, om inte annat så för att tacka för alla tankar ni skänt.
Det var min lillebror som dog på Dalarövägen.
Har blivit varnad för att läsa alla trådar här, "en del blir man arg på".
Men, i ett sånt här forum är det juh tillåtet att skriva nästan det man vill, å alla har sina åsikter.
Thomas, min goa underbara lillebror fick sluta sitt liv lycklig, det är jag säker på.
Han ville ta kortet, han ville ha sin hoj, han ville köra motorcykel.
Mycket annat i hans liv gick precis åt det håll han ville å önskade mest.
Visst, han hade inte haft kortet länge, men varje gång jag sms:ade honom om att köra försiktigt så svarade han "jag är försiktigheten själv".
Jag vet att det stämmer.
Vad jag av både vittnen och polis hört, så körde Thomas väldigt lagligt och höll avståndet.
Allt i olyckan gick tydligen sakta å ändå dessa skador.
Man kanske inte ska skylla på andra, men i detta fall gör jag det.
På en 70-sträcka kör en buss ut från en hållplats, bilen framför Thomas fick bromsa, vilket resulterade i att Thomas bromsar...touchar den bromsande bilen framför sig å far över på motgående fil och blir slutligen överkörd.
JAG anklagar busschauffören, det behöver inte andra göra.
Efter vad jag hört av obducenterna dog han av kraftiga huvudskador, snabbt.
Nu när jag sett honom, kan jag hålla med.
Det var inte bara nacken som var bruten å stack ut, utan hela hans kropp var i stort sett bruten, blåmärkt och uppskuren lite varstans.
Jag är på ett sätt glad att det syntes på honom att han dog snabbt.
Annars hade jag varit misstänksam och kanske trott att alla bara säger så.
Jag tror på ödet och ett liv efter detta och jag är säker på att han finns där när min tid kommer.
DET är min räddning ur denna sorg.
Det är nog oxå det jag tror på som gör att jag klarar att skriva ner detta.
Ärligt, så de som tror sig odödliga kanske tänker en gång till.
Var gärna det ni vill vara, men utsätt inte andra för risker, vare sig ni sitter i en bil eller på en hoj.
Ska oxå säga att utredningen pågår, prover på Thomas är inte färdiga, men enligt vittnen så är det en yrkeschaufför som fortfarande sitter bakom ratten som "gjorde jobbet".
Tackar än en gång för alla tankar!!!
En sista tanke kanske ni vill ha den 19/10 kl 11.
//Jenny