Mc-olycka Dalarövägen!

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Madbulle skrev:
2462902 P.S Ingen ide att kasta skit på varann i trådarna om nåns olycka det kan ni sköta via PM :fatta!
Så sant, Jag ber om ursäkt för att ha ifrågasatt en massa skit i en tråd om någons bortgång. Beklagar verkligen om jag sårat/äcklat/retat någon.

Vi kan starta en diskussion i en ny tråd om någon känner att det behövs diskuteras mer i ämnet.
 
Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Orca69 skrev:
2462880 Om man blir så inspirerad av att se en film där det buskörs att man tar sin egen hoj och härmar det man sett så är man inte mogen att ha körkort.

Sååå sant som det va sagt!!

Man måste s j ä l v se till att köra med insidan, man kan aldrig gardera sig fullt ut mot olyckor ändå. Men att köra med omdöme gör att man kan komma helskinnad hem efter en hojtur.

Att hävda att GR:s filmer skapar farliga mc-förare i trafiken är bara patetiskt. Och kan man inte ANSVARA SJÄLV för hur man kör..då får man fan i mig låta bli. Det är ungerfär som att skylla på McDonalds om man blir överviktig. :rolleyes:

Ännu en hojåkare har fått sätta livet till idag, sorgligt och "onödigt" och jag beklagar för dom som finns kvar, och måste uthärda sorgen och saknaden.

Men så länge människor vill åka hoj, kommer dessvärre det vara baksidan på myntet. Alla kommer inte hem till sina nära o kära.

Vi som kör, får helt enkelt se till att tänka lite längre, på utfarter och vänstersvängande bilar. Kalkylera med risker och inte köra på "tur". Kör med tanken att du är osynlig för alla bilister. Vi får "se" åt dom, räkna aldrig med att dom gör som dom borde. Det kan rädda ens liv.

Kör man sporthoj är man oftast ett svin på vägarna...för det är då det är som roligast att köra. Hemskt att säga...men dessvärre sant. Men man måste inte göra det jämt och där riskerna är som störst. TÄNK!!!

Mvh Madelene
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Madhonda skrev:
2463059 Att hävda att GR:s filmer skapar farliga mc-förare i trafiken är bara patetiskt. Och kan man inte ANSVARA SJÄLV för hur man kör..då får man fan i mig låta bli. Det är ungerfär som att skylla på McDonalds om man blir överviktig. :rolleyes:
Ok, så om alla osunda alternativ till mat inte fanns skulle vi ändå ha en massa överviktiga människor:va

R.I.P
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
skulle man vara anhörig så skulle man ju lackat ut en hel del på allt i denna tråd som handlar om annat än att beklaga olyckan....


RIP
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
mkillen skrev:
2463154 skulle man vara anhörig så skulle man ju lackat ut en hel del på allt i denna tråd som handlar om annat än att beklaga olyckan....


RIP
Hade jag varit anhörig hade jag mest lackat ur på alla rip rip rip som inte tillför det minsta. Att diskutera farorna samt hur man undviker dom borde vara topic nr 1 i dessa trådar istället för massa smaklösa inlägg för att sedan skryta om bakhjulskörningarna i en annan tråd.
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
HanneZ skrev:
2463490 Ja det kan man verkligen undra.

Herr fürstenkopfs propaganda är dock vettig, för min del får han gärna fortsätta.

Jag håller också med i vad han säger, inget som är fel där. Men det är lite som om Bush skulle propagera för världsfred. Det rimmar lite illa.. att göra en sak och säga åt andra att göra en annan.

Reb0
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Last edited:

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Ort
På landet i Ramlak
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
4ngelica skrev:
2462433 Jag var en av de första på platsen. Ingen rolig syn. Skänker tankar till hans nära och kära. Som sagt inte roligt när sådant händer. Olyckor händer så lätt. Spelar ingen roll vem som har rätt eller fel. Killen som dog nu var på grund av en utsvängande buss(på en 70väg) men vad spelar lagen, rätt och fel in när ett liv inte finns mer.

Usch, jag är inte avundsjuk på dig. Hoppas du är ok efter omständigheterna :pannkyss
 

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Haninge
Hoj
husaberg fs 570 2010
shit kan ni skippa tjaffset å tänka på att det är ännu en hojåkare som har dött idag i stället!
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Har tagit bort alla onödiga inlägg i den här tråden.
Skärp er, ta diskussionen någon annanstans.
Visa lite respekt!!
 

4ngelica

Guest
Ang Dalaröolyckan.

Hedgehog skrev:
2463657 Usch, jag är inte avundsjuk på dig. Hoppas du är ok efter omständigheterna :pannkyss

Ja med mig är det okej, men det är Klart det är jobbigt att se... Aldrig lätt när sådant händer. Hans kompis blev åxo vittna, låg i bilen bakom honom... Ska dit och tända ett ljus och lägga någon blomma där snart.

Men skänker en tanke till anhöriga och kan trösta mig med att han itne blev lidande iaf. Dog antagligen lycklig, kasnke låter hemskt men han gjorde det han tyckte om in i det sista, det gör det hela lite enklare.. (självklart är det fortfarande hemskt det som hände)

kramar
 

4ngelica

Guest
Glow_sthlm skrev:
2462890 tror jag vet vem killen är, han tog kortet för tre veckor sen! Det e fan tragiskt!

Vet du vad han heter eller var han bor? Kanske itne vill skriva det i tråden, men är lite nyfiken då jag var bland de första på plats efter olyckan, har även lite koll på vilka som är ute på vägarn... Kram på dig

Madbulle skrev:
2462902 OLYCKOR HÄNDER ALLTID!
Oavsett fart så kan olyckorna ske med lika illa utgång men om man som sporthojjare vill gasa så är det lämligt att göra det på bana.

V.I.F glidaråkaren hoppas du inte led! men sänder en tanke till dina nära som defenetivt gör det

P.S Ingen ide att kasta skit på varann i trådarna om nåns olycka det kan ni sköta via PM :fatta!

För till lite tröst så tror jag itne han led särskillt länge han dog nog ganska snabbt, var nämligen på plats han kan max ha lidit i någon minut. Men han gav inga teckan som vittnade om att han var vid liv då han var fastklämd/omkullkörd.

Inte kul när det händer. kram på er.
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Apropå Dalarövägen kan jag passa på att varna för den kurviga och inspirerande Gålövägen som jag ofta åker. Den fick i somras den billiga beläggningen: ej värmetålig klisterasfalt plus lösgrus i somras. Helt förstörd, min sura Harley spann på trean i böjarna, då kan ni tänka er...:död Den får vi inte upp tiderna på förrän den lagts om nästa gång.
/J
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
R1 wannabe skrev:
2463135 Ok, så om alla osunda alternativ till mat inte fanns skulle vi ändå ha en massa överviktiga människor:va
Antagligen skulle vi inte alls ha samma typ av övervikt, men om vi tog bort alla alternativ till tvåhjuliga fordon så skulle vi heller inte ha några motorcykelolyckor.

Man har själv ansvar för sitt agerande oavsett om det gäller att gå in på McDonalds och trycka i sig hamburgare eller att gasa fullt i trafik. Ingen tvingar dig till någon av sakerna, även om det finns reklam och film till båda.
 

matcol

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
Kawa ZZR 1100 -91:a
trist

Trist är väl ett för litet ord i sammanhanget, men vila i frid å skänker en tanke till anhöriga.

Så låt oss hoppas att det inte bli fler såna här trådar nu...

Ta det lungt där ute nu den tid som är kvar på säsongen...

//Matte//
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Fürstenhoff skrev:
2462149 Först och främst så måste jag säga att det lät mycket tråkit att ytterliggare en person omkommit på mc!!

*När skall alla mc förare en gång för alla inse att VI ÄR DÖDLIGA!!
*När skall alla mc förare inse att INGA trafikregler gäller för oss då det är VI SOM DÖR vid en olycka mellan bil och mc oavsett vem som har rätt eller fel!!
*När skall mc folk inse att det INTE går att köra fort på vägar där det finns in/ut farter då bilar INTE ser oss mc folk när dom svänger in/ut på vägar!!
*När skall mc förare inse att avstånd till framförvarande fordon faktiskt RÄDDAR LIV!!

Precis. Exakt så. Välja sina tillfällen där man tar lite risker.

Jag brukar sammanfatta det med att "jag försöker köra så att jag håller mig ur vägen" och att jag "kör idag så att jag får köra i morgon". OCH har tillräckligt bra skyddsutrusting.

Aldrig att jag kommer ha något annat än en heltäckande hjälm, även om jag skulle åka customhoj. Jethjälm är inte ett alternativ för mig iaf...

lorkan skrev:
2462370 Jag tycker också det är sorligt att den här killen förolyckades, och man bör försöka minska dödsantalen i trafiken osv, jag har bara lite svårt för att höra det från värstingarna.

Han om någon borde väl isåfall veta något om riskerna va? Dessutom så lever han väl som han lär numera. Det ger cred i mina ögon iaf.
 
Last edited:

Jenny

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Västerhaninge
Hoj
har ingen
Jag vet egentligen inte riktigt varför jag skriver detta, men jag gör det iallafall, om inte annat så för att tacka för alla tankar ni skänt.
Det var min lillebror som dog på Dalarövägen.
Har blivit varnad för att läsa alla trådar här, "en del blir man arg på".
Men, i ett sånt här forum är det juh tillåtet att skriva nästan det man vill, å alla har sina åsikter.
Thomas, min goa underbara lillebror fick sluta sitt liv lycklig, det är jag säker på.
Han ville ta kortet, han ville ha sin hoj, han ville köra motorcykel.
Mycket annat i hans liv gick precis åt det håll han ville å önskade mest.
Visst, han hade inte haft kortet länge, men varje gång jag sms:ade honom om att köra försiktigt så svarade han "jag är försiktigheten själv".
Jag vet att det stämmer.
Vad jag av både vittnen och polis hört, så körde Thomas väldigt lagligt och höll avståndet.
Allt i olyckan gick tydligen sakta å ändå dessa skador.

Man kanske inte ska skylla på andra, men i detta fall gör jag det.
På en 70-sträcka kör en buss ut från en hållplats, bilen framför Thomas fick bromsa, vilket resulterade i att Thomas bromsar...touchar den bromsande bilen framför sig å far över på motgående fil och blir slutligen överkörd.
JAG anklagar busschauffören, det behöver inte andra göra.
Efter vad jag hört av obducenterna dog han av kraftiga huvudskador, snabbt.
Nu när jag sett honom, kan jag hålla med.
Det var inte bara nacken som var bruten å stack ut, utan hela hans kropp var i stort sett bruten, blåmärkt och uppskuren lite varstans.
Jag är på ett sätt glad att det syntes på honom att han dog snabbt.
Annars hade jag varit misstänksam och kanske trott att alla bara säger så.
Jag tror på ödet och ett liv efter detta och jag är säker på att han finns där när min tid kommer.
DET är min räddning ur denna sorg.
Det är nog oxå det jag tror på som gör att jag klarar att skriva ner detta.
Ärligt, så de som tror sig odödliga kanske tänker en gång till.
Var gärna det ni vill vara, men utsätt inte andra för risker, vare sig ni sitter i en bil eller på en hoj.
Ska oxå säga att utredningen pågår, prover på Thomas är inte färdiga, men enligt vittnen så är det en yrkeschaufför som fortfarande sitter bakom ratten som "gjorde jobbet".
Tackar än en gång för alla tankar!!!
En sista tanke kanske ni vill ha den 19/10 kl 11.
//Jenny
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Tror att det här är den första tråd som handlar om dödsolyckor ja någonsin skrivit i men Jennys inlägg berörde mig mycket... känns tungt även om jag inte känner personen i fråga... fyfan!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top