MC olycka i Borås

Pajjen

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
påväg (nära nu, bara en lön till)
En man i 30-årsåldern skadades allvarligt och en kvinna i 25-årsåldern lindrigt vid en motorcykelolycka i centrala Borås i går eftermiddag.

www.bt.se/edrum.jsp?article=262668

Hoppas det inte blev för allvarliga skador, krya på dig. Och till er alla som plockat ut hojen i det underbara vädret vi har haft dom senaste dagarna här i trakten, se till o ta det lungt så bilisterna har lite tid att vänja sig att vi finns där ute i trafiken.

SGR

lever för upplevelsen
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
2007 Ducati S2R 1000
"Boende på Åsbogatan som BT talade med på olycksplatsen, är upprörda över att vissa mc-förare håller så hög fart där."

jag är upprörd över att folk är så jvla upptagna med sitt eget skit i bilen att de inte tittar innan de svänger ut i trafiken.

hoppas du blir bra snart!

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
"Boende på Åsbogatan som BT talade med på olycksplatsen, är upprörda över att vissa mc-förare håller så hög fart där."

jag är upprörd över att folk är så jvla upptagna med sitt eget skit i bilen att de inte tittar innan de svänger ut i trafiken.

hoppas du blir bra snart!
Så du menar att trafikanter alltid ska räkna med att det kommer
andra fordon i dubbla hastigheten i tättbebygt område:va

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Det är ju vägen till mitt garage o där går d rätt bra uppför o mkt korsningar med otydliga filindelningar. Åkte igår förbi o såg busskuren o tänkte ovetandes "jävla vandaler"!!
Otäckt med krascher på vägarna o hoppas d går så bra som möjligt med dom inblandade o att dom snabbt kryar på sig :pannkyss .

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Så du menar att trafikanter alltid ska räkna med att det kommer
andra fordon i dubbla hastigheten i tättbebygt område:va

SPEKULERA INTE!!!
Det stod väl inte att det var dubbel hastighet på mc´n....???

Bara för att antydan är att mc´n hade hög fart så innebär det inte att den hade det.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En man i 30-årsåldern skadades allvarligt och en kvinna i 25-årsåldern lindrigt vid en motorcykelolycka i centrala Borås i går eftermiddag.

www.bt.se/edrum.jsp?article=262668

Hoppas det inte blev för allvarliga skador, krya på dig. Och till er alla som plockat ut hojen i det underbara vädret vi har haft dom senaste dagarna här i trakten, se till o ta det lungt så bilisterna har lite tid att vänja sig att vi finns där ute i trafiken.

Tråkigt, tråkigt, men en fartsyndare mitt inne i stan, min fråga är "WHY??" demolerar man en busskur så mycket samt att hojen glider iväg 40-50 meter, ja undrar vad farten var då..hade han hållt 50 så hade han säkert hunnit bromsa till 30, ja frågan är ju om han hade tappat herravälde överhuvudet taget då...så visst har han kört på tok för fort!! Även om nu bilen svängde framför honom, men var var mc-förarens bromsberedskap????? Jag litar INTE på en enda bil istan och är alltid beredd att stanna, ofta har man hjärtat i halsgropen när man ser bilar som skall svänga framför en, men det går att minimera risker med bromsberedskap och hålla LAGLIG hastighet.

Mycket negativ klang igen för oss sporthojare, fattar inte varför en del behöver köra som idioter:huvet istan:va Tur att den gravida kvinnan klarade sig bra efter omständigheterna, har lika gärna kunna slutat riktigt illa.
Tänk om folk kunde förstå sitt bästa och bara pysa istan och inte behöva visa någon "tuffhetsfaktor" bland, bilar, människor, kanske osopade gator och lågt stående sol, så kommer sådanna här onödiga olyckor upphöra.

Hoppas killen och den påkörda kvinnan reder sig från sina skador.

Last edited:

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Tog hojen till jobbet idag.. man är ju inte direkt populär med en R1:a
Jävla idioter som kör som dem gör... kör fort förbjud alla sporthojar de har inte på vägarna att göra är de kommentarer man fått höra hela dagen.
Blir så jävla trött.
Visst jag är också emot att man skall dra på så in i helvete mitt inne i stan men nu kan det ju varit så att det inte gick så fort som det sägs, en mc låter oftast fortare än vad man kör.

Trist bara med att det blir så stora rubriker och folks jävla gnäll!

Hoppas du kryar på dig snart i alla fall!!

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Jag åkte förbi där idag efter att jag hört om det.
En Blå hoj. troligen yamaha R1/R6 lär det ha varit.

himla tråkigt att det ska behöva hända sånt.
dessutom onödigt att hålla hög fart uppför den backen... dessutom i rusningstafik då det alltid är mycket trafik där.

sen är ju boråsare fullständigt värdelösa på att köra bil. jag är livrädd varje gång jag närmar mig en rondell i denhär stan. senast igår höll jag på att bli rammad av två bilister. :mad:
fast då satt jag turligt nog i min saab-stridsvagn.

en rejäl smäll måste det blivit iallfall.

en arbetskamrat påstod att han mötte en flygande motorcykel 40 meter från busshållplatsen. :va

hoppas killen klarar sig bra.
övriga inblandade verkade ju ha gjort det iallafall.

Pajjen

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2006
Hoj
påväg (nära nu, bara en lön till)
Jag åkte förbi där idag efter att jag hört om det.
En Blå hoj. troligen yamaha R1/R6 lär det ha varit.

himla tråkigt att det ska behöva hända sånt.
dessutom onödigt att hålla hög fart uppför den backen... dessutom i rusningstafik då det alltid är mycket trafik där.

sen är ju boråsare fullständigt värdelösa på att köra bil. jag är livrädd varje gång jag närmar mig en rondell i denhär stan. senast igår höll jag på att bli rammad av två bilister. :mad:
fast då satt jag turligt nog i min saab-stridsvagn.

en rejäl smäll måste det blivit iallfall.

en arbetskamrat påstod att han mötte en flygande motorcykel 40 meter från busshållplatsen. :va

hoppas killen klarar sig bra.
övriga inblandade verkade ju ha gjort det iallafall.

I samma artikel (i papperstidningen) så vart det en bild på en kvaddad blå R1, dock lite oklart om det va relaterat till den aktuella olyckan då dom under den bilden radade upp alla allvarliga MC olyckor som bt rapporterade om 2006. Mycket negativ bild på MC åkning i allmänhet i den artikeln.

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
I samma artikel (i papperstidningen) så vart det en bild på en kvaddad blå R1, dock lite oklart om det va relaterat till den aktuella olyckan då dom under den bilden radade upp alla allvarliga MC olyckor som bt rapporterade om 2006. Mycket negativ bild på MC åkning i allmänhet i den artikeln.

Tack så jävla mycket för det BT.:huvet
va himla populär man kommer vara i stan nu såfort man är ute och åker.

jag har bara läst artikeln lite kort på deras hemsida.

Dom borde göra en artikel som behandlar bilisternas uppträdande mot varandra i denhär stan istället.

islänningarna sägs ju ha 100 ord för snö. men inget om krig.

Boråsarna har fan 100 ord om bilar men inget om hänsyn.
//droopfy

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Tack så jävla mycket för det BT.:huvet
va himla populär man kommer vara i stan nu såfort man är ute och åker.

jag har bara läst artikeln lite kort på deras hemsida.

Dom borde göra en artikel som behandlar bilisternas uppträdande mot varandra i denhär stan istället.

islänningarna sägs ju ha 100 ord för snö. men inget om krig.

Boråsarna har fan 100 ord om bilar men inget om hänsyn.
//droopfy

:fakta Tycker inte man skall behöva försvara sig för att man gillar sporthojar, detta är min hobby och inte fan trampar jag på ngn annan som har sin hobby, den flygolyckan som var från Borås.. tänk och få en sådan i huvudet.. att BT inte skriver om hur farligt det är och att man bör bära hjälm.

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
:fakta Tycker inte man skall behöva försvara sig för att man gillar sporthojar, detta är min hobby och inte fan trampar jag på ngn annan som har sin hobby, den flygolyckan som var från Borås.. tänk och få en sådan i huvudet.. att BT inte skriver om hur farligt det är och att man bör bära hjälm.

Hjälmtvång kommer nog i nästa regeringsskifte ska du se.
så bara lugn.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Bra gjort & köra stolle i tätort. Detta spär ju inte på fördomarna om oss sporthojsåkare.:mad:

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Bra gjort & köra stolle i tätort. Detta spär ju inte på fördomarna om oss sporthojsåkare.:mad:

Hoppas nu allt går bra med alla och att inga men för livet uppstår. Det lät otäckt med skadorna. Innerst inne tror jag dock att föraren främst är väldigt glad över att ingen annan kom till skada.

Blir så trött när man läser kommentarer såsom "Den var av den allra snabbaste typen." i artikeln!

Eller: "Boende på Åsbogatan som BT talade med på olycksplatsen, är upprörda över att vissa mc-förare håller så hög fart där."

MC hetsen är redan igång utan någon som helst utredning. Inget är vinklat mot bilföraren som förmodligen SMET från platsen. Om MC föraren vek undan borde ju bilisten både hört och sett något.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
"Postad av: Jonas Fransson 12:16, 28 mars 07]Nu var det ju inte MC-förarens fel att denna olycka skedde, allt enligt Boråspolisen. MC-föraren fick väja för den bil som skulle svänga vänster utan att titta och körde på trottoarkanten, vilket ledde till att han tappade kontrollen och kom åt gasreglaget. Hastigheten innan olyckan var inte över det tillåtna enligt polisen. Men visst körs det ibland onödigt fort med MC, men inte denna gång."

"Postad av: Ali 10:39, 28 mars 07]Jag var där på olycksplatsen jag såg bilen som körde iväg. Bilen såg vad som hände och körde vidare, men dock kan jag inte säga att de var bilens fel utan motorcyckeln hade en mycket hög fart. Den gravida kvinnan hade mycket tur som kom precis undan."

:va

Pelleh

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Han fick sig nog en tankeställare om att köra fort i central rusningstrafik och han ska vara glad att inte den gravida tjejen blev allvarligt skadad, det hade varit tungt för hans redan belastade samvete. Skönt att han klarar sig ialla fall

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024